Škoda představuje v Šanghaji i Kodiaq a „čtyřokou“ Octavii Combi. Mají víc chromu a záhadné motory

  • Na čínský trh vstupují Škoda Kodiaq a Škoda Octavia Combi

  • Hlavním rozdílem jsou chromované dekorační lišty, na které si čínský zákazník potrpí

  • Octavia Combi má ve standardu oplastování a zvýšený podvozek jako náš Scout

  • Pro Škodu představuje Čína už asi čtvrtinu celkového odbytu

Kromě studie elektromobilu Škoda Vision E vystavuje česká automobilka na mezinárodním autosalonu v Šanghaji také další dvě novinky. Tedy novinky pro čínské publikum, z Evropy už obě známe. Jde o SUV Škoda Kodiaq (Číňané název vyslovují přibližně jako „Kódia-ko“) a Octavii Combi v provedení se čtyřmi světlomety.

IMG_0128
Kodiaq pro čínský trh se technicky od toho našeho příliš neliší. Má však mnohem více chromu – na klikách, okolo spodních partií karoserie po celém obvodu a také v interiéru. Nabídka kol končí velikostí 19 palců

Kodiaq se od evropské varianty liší jen v detailech. Čínský zákazník má rád auta zdobnější, proto na tamním Kodiaqu najdeme třeba chromované kliky, velkou chromovanou lištu pod zadním nárazníkem a množství chromovaných detailů v kabině, od přidané lišty před spolujezdcem až po oddělovače tlačítek na středovém panelu. Nástupní lišty jsou podsvícené a kola maximálně 19palcová.

Další rozdíly? „V Číně jsou mnohem populárnější hnědé interiéry a používáme zde také dekory se vzhledem dřeva, které už v Evropě nejsou tolik žádané jako v minulosti,“ vysvětlil na náš dotaz Jakub Šulc z tiskového oddělení SAIC Volkswagen.

Označení nabízených motorizací působí dojmem, že Škoda montuje do čínských modelů úplně jiné pohonné jednotky, ale není to pravda. Jde o nám dobře známé čtyřválce TSI, jenže celý koncern VW používá v Číně jednotné obchodní označení motorů podle točivého momentu. Existuje pro ně převodní tabulka, kterou se pokoušíme získat. Vrcholná motorizace pro Kodiaq se tak jmenuje TSI 380.

IMG_0166
Pod názvem Octavia Combi zařazuje Škoda do své čínské nabídky model, který vypadá jako náš Scout po faceliftu. Prodává se ale jen s pohonem předních kol a jedním z nabízených motorů je 1.6 MPI. Naopak chybějí diesely

Škoda Octavia Combi je v podstatě náš Scout po faceliftu. S tím rozdílem, že v Číně se bude nabízet jen s pohonem předních kol. Liftback zatím zůstává v předfaceliftované podobě bez dělených světel. Škoda zkoušela nabízet kombík na čínském trhu už dříve, ale bez většího úspěchu. Šlo totiž o importované vozy zatížené vysokými dovozními cly. Tentokrát se zde bude auto i vyrábět, samozřejmě v kooperaci s partnerskou společností SAIC Volkswagen.

IMG_0129
Octavia liftback zatím v Číně zůstává u nedělených světlometů. Všimněte si ale, že i ona má chromované lišty na karoserii
IMG_0205
Kromě stánku značky Škoda jsou škodovky v Šanghaji k vidění i v expozici partnerské firmy SAIC Volkswagen v jiném pavilonu

O drobných kulturních odlišnostech ve srovnání s evropským trhem tak spíše než rozdíly v produktu svědčil odlišný styl úvodní show před zahájením tiskové konference na stánku Škody. Dramatická hudba, dravé taneční vystoupení i barevné ladění tanečníků a videa do těžkých zlatých, stříbrných a červených tónů výrazně kontrastovaly s klidnou, světlou prezentací značky Škoda na evropských autosalonech. Projev předsedy představenstva Škody Auto Berhnarda Maiera sledoval z první řady i nejvyšší šéf skupiny Volkswagen Matthias Müller.

Čína je pro Škodu mimořádně významným trhem. V roce 2016 zde značka prodala asi 317 000 aut, tedy přibližně čtvrtinu své celkové produkce.

Škoda představuje v Šanghaji i Kodiaq a „čtyřokou“ Octavii Combi. Mají víc chromu a záhadné motory
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72%) 5 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: