Škoda Octavia TDI s vytlučeným filtrem DPF kouří o 3000 % víc. Přesto měřením emisí projde

  • Organizace ASEM změřila emise starší Octavie RS 2.0 TDI-PD

  • Auto mělo odstraněný filtr pevných částic

  • Přesto normovaný emisní test ohodnotil vozidlo jako vyhovující

  • Reálně při tom testovaný vůz kouřil o 3000 % víc, než je běžné

Možná jste zaznamenali, že emisní zkoušky na STK jsou letos o dost přísnější. Nově se data posílají online z STK do databáze ministerstva dopravy a ani technik nemůže ručně hodnoty upravit. Ministerstvo si od toho slibuje, že se podaří odhalit auta neplnící emisní normy, mimo jiné ta s vytlučeným filtrem pevných částic, a zabrání se podvodům na STK.

A jaká je skutečnost? I auto, které má očividně odstraněný částicový filtr, měřením emisí projde. Jako důkaz přináší Asociace emisních techniků a opravářů (ASEM) výsledky svého  měření Škody Octavia RS 2.0 TDI-PD, která má částicový filtr ve standardní výbavě. Ano, je to ta ojetina, před kterou v našich článcích varujeme jako před extrémně rizikovou.

Doporučujeme: Dieselgate na pokračování — Citroën C4 Cactus překročil emise v reálném provozu o 730 %

O co při testovacím měření šlo? Asociace použila auto, u kterého bylo od samého počátku zřejmé, že se „něco dělo“ s jeho emisním systémem. Vizuálně bylo možné zřetelně poznat, že do tělesa filtru pevných částic někdo zasahoval. Druhým důkazem bylo silné znečistění výfukové koncovky sazemi. Už v tomto stádiu by měl emisní technik vozidlo označit jako nevyhovující. Podle české normy však auto zkouškou projde.

ASEM upozorňuje, že na stanicích emisí je používáno staré zařízení s příliš velkými tolerancemi. Po zasunutí sondy používané na kontrolách emisí, kterými vozidla procházejí před technickou kontrou, totiž Octavia RS TDI žádný problém nevykázala. Podle metodiky používané při schváleném měření emisí byla v pořádku, ačkoliv reálně byla kouřivost o 3000 % vyšší než normálně. Další podrobnosti se dočtete na webu ASEM. ASEM vznáší na základě výsledků měření otázku, zda jsou tedy emisní testy opravdu kontrolou vypouštěných emisí, nebo se jedná o prosté vybírání výpalného od majitelů aut.

Škoda Octavia TDI s vytlučeným filtrem DPF kouří o 3000 % víc. Přesto měřením emisí projde
Ohodnoťte tento článek!
4.38 (87.5%) 8 hlas/ů

98 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, píšete následující „důkazem bylo silné znečistění výfukové koncovky sazemi. Už v tomto stádiu by měl emisní technik vozidlo označit jako nevyhovující“
    Ale co když FAP byl nefunkční a před měřením emisí došlo k výměně za nový ale výfuk zůstane starý zakouřený. Vozidlo přece splňuje ale technik ho má označit jako nevyhovující. A nebo znamená že s FAP filtrem musím koupit i nový výfuk ?
    Prosím o odpověď a vysvětlení.

  2. 2800-3200 jsou podle vás přeběhové otáčky u motoru PD nebo u dieselu v osobním autě??? a jsou tam další chyby, děláte z lidí blbec! Přece pokud ten technik provede kontrolu kde najde takový filtr má diagnostiku a měl by mít znalosti pro další kontrolu systému a nemá co měřit. I bez té vaší nové metodiky!

  3. Dobrý den mám vůz Škoda Octávia II 20 TDI BMM s DPF……najeto 150 000 km. Nemám vůbec žádný problém. Vozidlo je po STK bez závad ( žádná ojebávka ). Dělám klasický servis…tankuji pouze prémiovou naftu+aditiva při každém tankování. Auto jede..nekouří. Ale to neznamená že nemám koncovky černé. Kecy o tom, že funkční DPF poznáš podle krásně čistých koncovek výfuku….:-) tomu se jenom směji. Ale pozor…co dělám je to, že občas, a to dělám dle možností, mu pořádně naložím…co snese. A výměna výfuku u nafty????? NEZNÁM. No a jaké riziko při koupi tohoto vozu ohledně DPF???? Až se to posere, tak tam dám nový 🙂 Cena…ano, není to levné, ale dá se to 🙂 . hezký den všem nafťákům 🙂 Zdeněk

    • S největší pravděpodobností DPH filtr v Tvé octavii není v pořádku. Funkční DPF černé saze prostě nepustí.

    • Pane Zdeňku,

      buďte si jistý, že ten filtr DPF Vám dřív nebo později odejde. Motory PD jsou na to podsttně choulustivější nežli motory Cmmon Rail. To že tankujete lepší naftu a že ho občas proženete je super, ale na skutečnosti to nic nemění, přijde den „D“ a bude po srandě a bude Vás to stát peníze a nemalé.

      • pane Vašku. To já vím že jednou bude konec. Dokonce vím i jak filtr pevných částí funguje. Ale tak nějak doufám že by to mohlo ještě nějakých pár km. vydržet 🙂 Ano systém TDI je zastaralá technologie oproti CR. A proto mi držte palce aby to ještě něco vydrželo 🙂 Přeji hezký den.

  4. Pojem přeběhové otáčky je výmysl nějakého opravdového chytráka. Nutit při emisích vytáčet dieslový motor na hodnoty nad 5000 ot./min a to ještě pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou je prostě hloupost. Takové vozidlo se na stejnou hodnotu otáček nikdy nedostane, tak proč se v těchto otáčkách testuje? Současný systém emisních kontrol je skutečně pouze „dalším zdaněním“, protože řidič nemá jinou volbu, než zaplatit, jinak si může pořídit jízdenku na autobus nebo ještě lépe kolo či mulu. Jsem zvědav za co budeme ještě platit daně, tedy my tzv. normální, pro ty „rovnější“ je metr zcela jinde. Zdar našemu spravedlivému daňovému systému.

    • S tim plně souhlasím je to nesmysl,pořád si říkám že člověk už větší blbost nemůže vymyslet a ejhle je tu další darda od chytráku a mám pocit že to tim nekončí je to jen další tahák pro jiné firmy aby si lidi koupily nové auta,jenže kámen urázu je ten nejsme němci co si podstatně mohou dovolit koupit nové auto a mají na to korunky a to bychom tu mohli povídat vícero slov a stále by to nebylo vše.Češi jsou hloupé ovce co jdou za stadem hovad prominte ten slovník.Radek.K z litoměřicka

  5. ja nevím že z toho lidi dělájí takovou vědu,stat vymyšlí takové blbosti a pořád jen lidem znepřijemnují život,koho zajimají emise vždyt je to kravina.

    • emise zajímají nás, co za váma musíme jezdit a dýchat ty smrady! Zlatej trabant, ten protí dieselu voněl, protože ty smrady ze sazometů mě úplně dáví! Když tady čtu, co projde měřením emisí, tak se nedivím. Ale žádný strach, brzy diesely zakážou. Nejdřív ve městech, potom i mimo ně. Tolik smradu jako se ho nadejchám když jedu za dieselem, jsem za celý život cítil jen v armádě, když se v mínu 25 stupních startovaly vétřiesky.

      • Ty jsi asi hodně chytrý že? Takový žvásty. Podívej se nad hlavu co lítá po obloze a pak se koukni do hlavy. Nevíš co tady píšeš. Zlatej trabant. Ono ty velké částice z dieselu bez DPF jsou menší zlo než jemný popílek ze spáleného oleje z benzínového auta. Ono není problém v tom co cítíš nosem ale co dýcháš plícema. Tak se prober a dojdi se nadechnout. Ono jet za benzínovim autem bez katu je taky chuťovka. Ale to tě asi nesere protože Mazda,Toyota, Subaru atd, nesmrdí že?

      • Tak jezdi metrem nebo se odstěhuj mimo civilizaci kdzž ti to tak vadí debile jsou mnohem horší smrady než auta.

  6. pracuji jako emisní mechanik i jako technik STK, můj názor na vznětové motory u osobních vozů -ZAKÁZAT

    • Ano zpátky na stromy 🙂
      Pokud je naftový motor v pořádku, tak neškodí o nic ví než benzínový a kecy o eletromobilech? Kdepak a z čeho se asi ta elektrická energie vyrábí.
      Jinak si myslím, že žádný techniky nejste, ale pouze provokatér, jehož příspěvky nemají ani hlavu ani patu.

      • Mistře Hippo, je naprosto evidentní, že tomu vůbec nerozumíš.
        Pokud pro tebe dieselový motor je stejně škodlivý jako benzínový, tak tady prosím tě nepiš. Nebo si doplň vzdělání a víc čti, než se projevuj!
        Tvůj příspěvek má hlavu a patu. Elektrická energie = výroba z nafty?
        Už nepiš, nikdy a nikam. 🙂

        • „Mistře“ Vosatorr, škodlivost benzinu a dieselu je hooooodně diskutabilní, stačí jen detail. chemický rozbor spalin a jejich skutečný krátkodobý a dlouhodobý vliv na ovzuší a celkem na přírodu ( daší chem reakce, usazování jednotl. prvků, atd ). A jejich výroba ? Jako slavná el. energie. Co všechno asi musí pojmout příroda, než se vyrobí, postaví a zprovozní „eko“ elektrárna ?A to nekomentuji kolik % el. en. je z těch „eko“!

    • Naprostý souhla – jsme v 21. století, krucinál! Co smrdí, zakázat! Nikdo nejsme povinni nechat sebe a naše rodiny trávit takovejma jedama!

      • Základem bude zakázat kuřáky nebo jim alespoň natolik znepříjemnit život, že by jim konečně začal mozek produkovat inteligenci! Už aby to bylo.

        • ty ses asi hodne bohatej kdyz chces zakazat koureni ze??? kdyz vsichni prestanou kourit kde vezmes ty miliardy do stani kasy? co??? no ze svoji kasy kdyz chce nekdo kourit a kurvit si zdravi je to jeho vec aspon nas potom stoji min dane. A co se tema tyce kazdej technik na emisich co ma neco v palici vi ze ty emise jsou k hovnu protoze to meri sracky a dicky kdyz bude chtit si tam umi namerit co potrebuje a ten technik STK co tu psal je idiot

  7. Je to jeden velky bordel,mam Peugeot 307 break ,2,0Hdi s filtrem a taky starecka Favorita na LPG.Takze mam nizkoemisni vozidla tak proc nemame nejake ulevy tak jako v zahranici.Auto ma byt se vsim vsudy tak jak vyjelo z fabriky a ne porad spekulovat hold ta nase povaha ceska.Maji to udelat tvrdsi a hotovo at nezereme ty svinstva.No jo ale projede kolem Vas Avie a cela ekologie je v prdeli.Takze ty kourici potvory pryc z provozu.

    • By mě zajímalo co je na LPG Favoritu nízkoemisního. Má na LPG předepsané stejné hodnoty jako na benzín a většinou je tam ta soustava naházená jako seno. O plnění předepsaných hodnot ani psát nebudu.

      • No nic proti ale na plyn to bude emisem na třetině i když to tam naházel jako seno… tím si můžete být jist

        • Jsem si jistý že ne. Polovina aut nemá plyn seřízený a má na emisích horší hodnoty než benzín. Vidím to každý den. Tak mi tady netrvďte něco jiného.

          • Tak to pardon. V prosinci jsem byl na STK a emisích (FoFo 1,6; 74kW). Emise dvojité, BA a LPG. Auto má najeto 196tkm. Na protokolu je vždy limit a naměřená hodnota. U LPG většina měřených hodnot 0=neměřitelné a u BA je nejhorší naměřená hodnota tuším 1/4 té limitní. A měřené BA a LPG proti sobě mají výrazné rozdíly (kde není u obou 0=neměřitelné)

  8. Vždyť si ta auta kupovat nemusíte. Všichni si nakoupí domu dvě a více aut a teď fňukají. Nadávají že nejsou autobusové spoje ale do fabriky jede každý svým autem. Jsem emisař a každému říkám ať si koupí benzínové auto na 3 km do práce. Jenže on soused má TDI, tak já ho musím mít taky že. Když si koupím opici tak musim mít na banány. Tak ať tu prosím nikdo nefňuká že ho někdo vyhodil kvuli DPF. Všichni si koupí stočené auto a pak se diví. Jsem zastánce dieselů, ale diesel musí jezdit. Pokud bude jezdit podle toho na co je vyroben, tak DPF vydrží v pohodě 250tis. km. Diesel je na dlouhé tratě ať má DPF nebo ne!!!!!

  9. Ahoj, mám Subaru Outb.2008 3l spotřeba 13l, jezdím po městě, ale jinak geniální auto. Je to stihacka.Nemůžu se s nim rozloučit. Olej nežere a korozi jdu hledat.

    • Tak domachruj a pak nám řekni, jakou aspoň minimální souvislost to má s nosným tématem, tj. že dízly s KO filtrem pevných částic projdou emisní zkouškou?

  10. Problém je v tom, že zákony schvalují lidé, kteří problému nerozumí a někdy jsou zpracovány lidmi ovlivněnými různými lobisty.
    Když jsem měl novou Š 120L, tak mi pan Skoumal ve Slovkovu Hustopeče seřídil na chudou směs a velký předstih. Dala se jet ekonomi raly tedy 4,5l/100, ale maximální přístrojová rychlost na speciál 155 km/h, na super 160 km/h, na německý benzín 160 km/h. V zimě na křižovatce bylo auto trochu línější. Když jsem žádal ještě chudší směs a větší předstih tak pan Skoumal řekl, že to již nesmí, protože by již překroči % obrahu CO ve spalinách. Marně jsem mu říkal, že při nižší spotřebě celkové množství CO bude nižší i při vyšším %. Jenže předpis je předpis i když nelogický.

  11. A sitili jste ten jedovaty smrar kdyz Dpf regeneruje.hruza horsi nez nakladak.a to se deje kazdych 500kmtak kde je ekologie.

    • Komentář žáka pomocné školy nebo máte problém s alkoholem? Pokusím se přeložit do češtiny: “ A cítili jste ten jedovatý smrad, když DPF regeneruje? Hrůza. Horší než náklaďák. A to se děje každých 500km. Tak kde je ekologie?“ A teď k té regeneraci – jak se projevuje jedovatý smrad? Mám DPF, několikrát se mi stalo, že jsem během regenerace DPF vytahoval věci z kufru a … nic. I u benzínky je „jedovatější smrad“ z výparů než tohle. Netvrdím, že to není cítit, ale právě nastartovanej studenej benzíňák smrdí víc. Srovnání s náklaďákem je mimo mísu úplně. „Každejch 500km“ – to máte vyčtený někde z encyklopedie? Nedivil bych se. Regenerace DPF a její četnost záleží na mnoha faktorech, jako např. na stylu jízdy, délce jízdních tras, na tom, zda se jezdí po městě, okreskách nebo dálniční jízdy a mnoho dalších. Takže to úplně klidně může být už po 100km. (A nebo taky po 1000km) Záleží, co ŘJ hlásí sonda a čidla a jak tato fungují. A už se těším na DPF v každým autě, tedy i v benzíňáku. K té ceně DPF – na moje 6ti leté HDi stojí funglovka cca 11200,- a plním normu Euro 5. To hodně z vás ani na tom vašem naprosto ekologicky čistým a po fialkách vonícím benzíňáku starším 5 let neplníte. Takže kde je vlastně chyba? (Mimochodem nafťák má nižšší emise než benzíňák, pokud se teda nejedná o tříválec)

      • Nevím jak Váš konkrétní vůz a nastavení se asi liší v různých autech. Ale co jsem o slavné regeneraci četl, tak všude píší že se provádá za jízdy, zahřátém motoru, po dobu regenerace by neměla rychlost a otáčky jít pod nějaké minimum, jinak se regenerace přerušuje. Takže by se rozhodně nemělo stát že regenerace probíhá při stání vozidla.
        No a stačí takto několikrát nedokončit regeneraci a můžete měnit DPF/FAP. Ještě že jej máte Vy tak levný.
        Jak se Vám povedlo při regeneraci vyndávat věci z kufru je mi tedy záhadou.. asi jste zkušený kaskadér a řídil někdo jiný.

        No a další věc je co jde z výfuků benzínů a diesselů. To je neporovnatelné, resp. velmi obtížně. Asi máte pravdu že „sledované“ emise jsou možná u nafty nižší. Ono se také dost liší co se sleduje u naft a co u benzínů. A že Vaše auto slňuje jakousi švindlnormu a našvindlovaným měřením s nikde než v laborce a s šméčkovým SW v ŘJ jinak nedosažitelným… a co tím chcete říct? Jako že benzín splňující stejnou švindlnormu bez švindl SW, tedy vyrobený ve stejném období je horší … nebo co vlastně?
        Jo, vždyť Vy píšete o všech benzínech, a to jo. To je fér srovnání.

        A že se pevné částice objevují u přímovstřikových benzínů novinky posledních let? Inu, ano. Ale jejich množství na výstupu v porovnání s diessely je sakra rozdíl.
        Na štěstí je zatím na trhu ojetin dost nepřímovstřikových benzínů. Jasně nemají v papírech že spňují aktuální švindlnormu. Ale ono se těžko něco takového dává do papírů, když to v době prodeje neexistuje.

  12. kdyby kontrolovali zivotne dulezity veci jako pneu,brzdy,naprava,tlumice a koroze podvozku (rozpadle nosniky atd..) tak to beru jsou do ohodne zivotne dulezitejsi veci nez emise…jen z nas porad tahaji penize a porad neco…a co delaji oni pro ridice?nic!!!dalnice skur….sama vlna a dira hlavne ze to stoji miliardy penez….kazdej nemam penize na nove auto a vic nez pulka lidi si v zivote nekoupi eletro hybrida protoze na to nema!!!!lidi auta pozivaji na dojizdeni do prace aby meli penize na zivot a mohli nejak prezit a obcas si neco koupit…stejne z kazdy veci co si clovek koupi tak platime dane a ty jdou znova pro stat!!!!kde jsou ty penize???rozkradou to mezi sebou a oni jsi zijou na vysoky noze a vymisleji porad nejaky kraviny jen aby oskubali lidi o penize!!!!!je to marny v zivote se nic nezmeni a porad budou zdirat lidi vic a vic…

    • A co se teda na STK kontroluje když né pneu a koroze? On nikdo nechce aby jsi si kupoval nové auto. Udržuj to staré!!!! Ale je zajímavé že nikomu nevadí prochlastat a prohrát tisíce a pak shánět někoho kdo mu za úplatek 3000 Kč udělá STK. Ale do auta za deset let dá dvakrát olej a myslí si že to stačí.

    • Vzpomínám si, jak jsem jednou neprošel na STK, protože prý mám naprosto zkorodované brzdové rozvody. (Jednalo se o 6 let starou Kii). Zavolal jsem do Kie, vysvětlil problém a oni mi poslali technika přímo na STK, protože je to prý naprosto vyloučeno. Tam pak proběhl zajímavý rozhovor: „Tak kde je problém?“, „Vy nevidíte tu rezavou trubku?“, „Ne. Vy ji vidíte?“, „No jistě!“, „Tak to máte rentgenový oči.“, „Jak jste na to přišel? Nejste nějakej drzej?“, „Já jen že na to ani nesáhnete a vidíte rezavou trubku, která je ale kompletně ukrytá v neporušené, ale trošku ošupinatělé gumové izolaci proti vodě a soli.“. Pak se technik STK odhodlal na domělou rez sáhnout (Předtím se asi nechtěl umazat, protože nesahal nikam) a cosi zablábolil o tom, že to ještě nikdy neviděl, takovou pitomost a jak prý to mají kontrolovat. STK pak muselo proplatit výjezd technika z Kie. Od té doby jsem tam už nebyl.

  13. Dobrý den,musím také reagovat na článek a komentáře,osobně jsem vlastnil Octávii z roku 2000 s motorem tdi 66kw combi 4×4 euro 2 na auto nedám dopustit a dodnes na něj vzpomínám se svímy téměř 300 tis.km mě nikdy někce nenechalo běžná údržba rozvody,smíšený provoz ročně cca 20tis.km spotřeba 4,7 až 5.3 na 100 km.Kamarád vlastnil tutéž Octávii ale s benzínovím motorem 1,8 turbo 4×4 jehho spotřeba byla průměrně 10 l na 100km jezdili jsme společně výlety s rodinama a tudíž stejný smíšený provoz jeho náklady šílený 2x lambda,vstřiky 3x,cívky4x a pořád marný boj se závadovou kontrolkou motoru a to vůz měl najeto prokazatelně o polovinu méně,tak pak si kupte benzín a nové benzínové motory tsi,tsfi,tce,atd to je kapitola sama pro sebe a moderní diesel tdi-cr,multijet,ehdi a podobně je na tom také bledě,navíc popílek z údajně ekologických vozů s dpf dokáže do těla projít i přeskůži a hloběji do těla než saze ze starších dieselů.Hold at žije pseudoekologie a politici z Bruselu.

    • To je tedy nápad. Koupit si škodovku a potom odsuzovat benzínáky. Kup si auto, a ne ten paskvil z boleslavi. Máš na výběr, a servis budeš znát jen kvůli výměne olejů. Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru, to je výběr, co? Opravdových aut. Spolehlivých…

  14. Nevím. Nesleduji. Jezdím a, zatím, STK procházím. Mám ale automat /diesel/, který si řadí, jak se mu zlíbí. Zpravidla do 1700 otáček. Omezovač mám na 4500 otáček, ale to už „jedu“ přes 200 km/hod., což je samo o sobě nesmysl. Koncovku mám „černou“. Teď /dneska/ jsem navštívil STK, nebudu říkat kde, kde mi emisní technik „vytočil“ motor na 3000 a „dal“ potvrzení. Během řeči se mi zmínil, že končí, protože „vytočil“ motor podle předpisů, měl smůlu a motor „umřel“. Majitel na něm vysoudil odškodnění a tak bude nějaký čas splácet a nebude riskovat další soud. No nevím co je dobře, ale asi by se hodilo sjednotit pracovní doby a vrátit se k socialistické veřejné dopravě. K nám „nejede“ od revoluce nic, tak jsou v každé chalupě aspoň tři auta.

  15. Já zase tvrdim jedno naftak na delší trasy a benzin na kratší no a spise kdyby ty filtry dpf a pojebu kolem bylo levnější v servisu tak by to nebyl problém měnit no holt furt jse musí v ČR něco naparovat prachama a ještě jet za smradlavim autam fakt nemusím a když jede nova fabie přede mnou a smrdi jak favous s karburátorem tak kde je chyba v nás nebo v kom jen nás s nazí furt buzerovat a sami nechcou vyrábět pro lidi neboť prepocatavaji na peníze tak ze cele je to postavené na zasranych love

    • Ono je to tak. Kdyby od začátku všichni DPF a FAP nevytloukali, tak by se více prodávali nové, protože by výroba ve větším množství více vyplatila a cena by byla jiná.

  16. Tak nevím pane Žáku, nějak se v těch Vašich číslech a logice článku ztácím. V dnešní době, kdy se při výrobě aut a hlavně jejich „eko“ motorů hraje na jednotky, či 1/10 % bude výrobce vyrábět motor, který splňunuje né tvrdé E4-6, ale dokonce E30? Co je prosím za hodnotu „normálně“? Předem děkuji za relevantní odpověď.

  17. Dobrý den.Na všem co pišete je díl pravdy,ale pokud nemám kvalitní palivo tak mi nepomuže žádné zařizení pro spalováni a upravu výfukových plynů a emisí a to už nikdo nepodotkne. Ano u nás neni žádné dobré palivo a jestě za něho platíme nehorázné penize. Mám jak benzinové tak i naftové auto a je to znát když někde natankuju nějaký bordel a i přesto že použivám aditiva a přípravky do paliva-nejede,kouří,velká spotřeba a smrdí jako když hoří plast atd. Na autech nešetřím jak na servisu tak ani na palivu. Bohužel v našem státě se vše řídí penězi a rozum jde stranou.

  18. Jste všichni ůplně mimo téma ale co čech to radílek.Naftový motory do osobních aut je zvěrstvo na ntou.Ale kvůli spotřebě co bysme neobětovali když to malinko víc čudí.Tady není problém jen osobních aut jako takových ale předpis na ekologii zohlednuje všechny znečištující prvky a mimo to i osobní vozidla.A jelikož naftový motory produkují víc škodlivých látek než cokoliv jinýho je tsanovený předpis kolik emisí může vozidlo vypouštět nad limit stanovený vyhláškou o ekologii a to 120 mikrogramu na centimetr čtvereční vše co je nad tento limit je neekologické.A diselový motory vypouští asi 150 mikrogramů na centimetr čtvereřní a výš i 240 mikrogramů na cm2 proto výrobci aby plnili euro normy stanovené vždy k danýmu datu se zavázali doplněním různých filtrů se vejít na tu nejblišší možnou mez u Naftových motorů a to je kolem 125 mikrogramů na cm2 emisních spalin .Ale je spousta výrobců co tyto nařízení obchází a filtry nemontuje a vozidla jsou nadlimitní.
    Ale STK vychází podle výhlášek ještě z minulého století a na osobní vozy jsou vyjímky asi do roku 2017 aby mohla dojezdit vozidla bez filtrů PDF a jiných pomůcek po těchto letech se to bude ale znova přepočítávat a bude to přísnější .Automobilky se zavázali že budou vyrábět vozidla co plní určité normy euro a ted byli euro 2 3 4 5 6 7 8 Euro 2 je právě stará norma a euro 5 už plní emisní normy do roku 2020 .Po tomot datu ale bude požadován plnění normy 6 a výš a ty s přehledem plní už přísnější metodiku i pro STK .Tam se částice větší než 2 mikromilimetry nedostávají mimo filtry do ovzduší a to je sdostačující ale aby se nemuseli pořád vyvíjet novější motory plnící přísnější normy chtějí automobilky dieselový motory\ zakázat vyrábět ale nikdo si neuvědomil že nový motory nejsou už problém na emise ale problém je že lidstvo touží po palivu co nebude z ropy ale bude z elektřiny nebo z vodíku plyn je spíše řazen jako fosilní palivo a ty chce lidstvo spíše spalovat doma místo uhlí a jiných neekologických paliv proto ho chce vyřadit jako palivo pro vozy jinak je plyn poměrně bez emisní nebo jen málov škodlivý oproti naftě.Ale je tu ještě motor kombonovaný diesel a benzín a ten je taky ekologický jelikož většina paliva schoří ještě v motoru a nevypouští tolik emisí.Ale je to zdroj co může dojít proto se většina výrobců dohodla na vodíku ten je ve vesmíru nekonečný aspon co se lidstva týče.Jeho cena je srovnatelná s dnešními palivy a rychle se tankuje na rozdíl od baterii ty se nabíjí moc dlouho a zatěžují energetickou zásobu jelikož se musí energie vyrábět a i když auta budou ekologická zatím nejsme schopni vyrobit energii pro 100% aut na elektřinu ale je možný to kombinovat s jinými pohony tedy hybridní auta.Pohon na elektřinu je vhodný hlavně po městech na jiný paliva pak mimo město na delší vzdálenosti na barerie je dojezd zatím malý a nabíjení zdlouhavé proto se výrobci dohodli že masově se elektřina nebude zavádět .Dieslový motory s vylepšenými filtry ale nejsou kvůli nišší spotřebě tak špatný a pokud se doplní ellktřinou nebo spojí s benzínem bude tu další možnost jak diesel ještě nezabít kvůli ekologickým překážkám a pokud by se motor vylepšil aby spaliny nedošli mimo motor jsem pro aby diesel byl i v budoucnosti motor v automobilech a dokázalo se že eko neznamená dieslům konec

  19. Stando1, nepleteš si lehce centimetry čtvereční s centimerty kubickými? On je rozdíl cm2 a nebo cm3. Zamysli se co sem píšeš za hlouposti, navíc musím konstatovat, že máš velice „vybranou ! češtinu,…ale jinak jsi „chytrý“ až dost….

  20. Zajímavé je, že většina lidí nadává na diesly, ale nikdo se tady nezmínil o tom, že co začaly do benzínových motorů montovat přímý vstřik, tak motory vylučují stejné pevné saze, na které tady nadáváte u dieslů. Někteří výrobci už začínají montovat i filtry pevných částic do benzínových motorů, protože začínají být stejně škodlivé, jako diesly, tak se vzpamatujte a nekecejte kraviny…., pokud je motor v pořádku a funguje jak má, tak je jedno, jestli se mají měřit emise nebo ne, splňuje nějakou emisní normu a basta. Dnešní auta vylučují zhruba stejné množství emisí, jako auta před 30 lety, jenom se zpřísnily normy, nic víc….

  21. Škoda – Volkswagen dělá podvody s emisemi, náš stát dělá , ze se nic neděje místo, aby se postavil za lidi a nařídil odškodnění všem poškozeným jak v USA, jsme jiný než Američani? Co teda dělá stát jen vybírá za nesmyslné měření peníze protože tyto auta nesplňují takže další podvod na obyčejné lidi.

    • Ty motáš mezi sebe jablka a hrušky. Ta celá aféra se netýká toho co se měří na emisních stanicích. U nás se měří pouze kouřivost kvůli které jsou tam ty DPF a FAP. A co se týče VW a Škody, tak v tom nejedou sami. Už dávno se všude píše že se to týká i ostatních značek ( Subaru, Ford, Peugeot atd.) Tak nedělej Američana a drž se při zemi. Ta celá aféra je jen kvůli tomu aby byl poškozen VW z duvodu ekonomiky. Protože VW je nejprodávanější značka v USA. V roce 2009 napadli Toyotu kvůli plyn. pedálum protože byla nejprodávanější značka v USA. Je to jen boj mezi USA a Evropou. Nebýt VW tak Evropa nemá co žrát.

      • O Peugeota se neotírej nebýt podvodu VW tak celé toto téma neexistuje. Spíš se divím že auta s podvodným softwarem můžou jezdit po silnicích když vlastně neodpovídají homologaci podle které jsou schválené na provoz na pozemních komunikacích. Já když si dám nehomologované světla na auto tak už by mě chtěli brát techničák.

        • Ale Peugeot za jízdy neplní stejně jako VW. Tak neodpovídá homologaci. Dokonce se to zjistilo dříve než vypuklo Dieselgate. Tak jestli máš Peugeota který má mít FAP tak ho z 50ti procent máš vytlučený. Ale to už jsme jinde.

  22. Řešíte komu co kouří víc……… kolik nad náma přeletí letadel a myslíte,že chodí na emise??????dělám u letadel už hodně let a asi by jste se hodně divili

  23. Zrušte auta, továrny letadla…a vůbec všechno a běžte do lesa aparáti, já zůstanu ve 21.soletí, děkuji

  24. A k čemu ten filtr DPF je,
    když někde na dálnici proběhne regenerace a všechen ten usazený bordel ve filtru
    schoří a vše jde do luftu. Jaké emise, pouze neskutečný podvod a lobby aby se kupovala
    nová auta po 5ti letech. Když ucpaný filtr DPF někdo vyčistí, tak kam ten škodlivý bordel jde, kam se poděje? Je tady řada nevysvětlených otázek……..Je to jen podvod a tah na peníze.

  25. Já mám oct.2.0tdi rs a filtr jsem vymenil za nový po 200 000km.stálo to asi 20 tisíc ,a měnila to přímo škodovka,a při jízdě s novým filtrem to kouřilo také,ale míň.a v servise mi řekli,že je vše v pořádku.pro příště by jsem už tuto motorizaci nechtěl.

  26. S tim plně souhlasím je to nesmysl,pořád si říkám že člověk už větší blbost nemůže vymyslet a ejhle je tu další darda od chytráku a mám pocit že to tim nekončí je to jen další tahák pro jiné firmy aby si lidi koupily nové auta,jenže kámen urázu je ten nejsme němci co si podstatně mohou dovolit koupit nové auto a mají na to korunky a to bychom tu mohli povídat vícero slov a stále by to nebylo vše.Češi jsou hloupé ovce co jdou za stadem hovad prominte ten slovník.Radek.K z litoměřick

  27. Ahoj, mám 15 let starou Octavii 1,6 75 kW, která má sekundární čerpado vzduchu. Ten již od výrobení vhání čistý vzduch do výfuku přes spoustu nesmyslů a díky tomu se plní lepší euronorma. Už tenkrát to byl podvod a níkdo to neřešil 🙁

    • systém PAIR – přidávání sekundárního vzduchu ale snižuje emise, běžně to mají motorky kolem přelomu tisíciletí.
      Katalyzátor snižuje emise.
      Aktivní uhlí snižuje emise.
      EGR snižuje emise.
      atd… proč je to všechno podvod?

  28. Delam emise a znam uz 20 let tyto problemy. Pred tremi roky jsem kupoval nove auto. Puvodne jsem chtel TDi ale svezl jsem se Honde 1,6 idtec a bylo rozhodnuto. Motor na uplne jine urovni co se vseho tyce. Za 50tis km se mi nikdy neypustila regenerace , vyfuk uplne cisty a spotreba nepresahla 5l a to jezdim hodne rychle. Honda ma tri motory z toho jeden diesel a vyreseno. Koncern dela kazdym rokem aspon 5 novych a stale maras.

    • Tak to tomu asi moc nerozumíš. Za 50tis. km jich proběhlo minimálně 50.Když nebude dělat regenerace tak se ucpe a nebude fungovat. Pokud už ho nemáš vyndaný. Ono to regenerace nehlásí. Pokud se DPF rozsvítí tak je skoro před smrtí.

  29. Šest největších transportních lodi má vyšší emise než všechna auta na světě za roční periodu. Myslím, že eura a PDF je zcestná teze, kterou EU s obyčejnými lidmi, kteří ani nemohou mít odborné vzdělání v tomto i automobilnim oboru pěkné zameta! A je to jeden ze zdrojů příjmu pro tento evropský politicky omyl. Dle mě má PDF smysl v přeplněných metropolích, kde při špičce „kouři“ většina aut méně, všechna najednou přeci neregeneruji.

  30. Za všemi těmi články stojí parta, která má čističky těch filtrů a tím že to kůcháte jim uchází zisk. cena 10 000,- za vyčištění. Jinak ceny dpf se pohybují od 10 do 100 000,- Kouřivost odstraněného filtru není 3000% vyšší ,ale menší než u vozidla co filtr nemá od výroby a těch je 500 000 v pohybu na silnicích. Na hlupáky se musí chytře a to je nadpis toho článku.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: