Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq

  • Škoda ve Stockholmu odhalila nové SUV jménem Karoq

  • V nabídce značky nahrazuje Karoq model Yeti, oproti kterému je delší, širší a nižší 

  • Od delšího Kodiaqu se Škoda Karoq liší mnoha detaily v exteriéru i interiéru

  • Základní motorizací Škody Karoq je tříválec 1.0 TSI, namísto 1.4 TSI přichází nová jednotka 1.5 TSI s vypínáním válců

  • Diesely zastupuje motor 2.0 TDI naladěný na 110 nebo 140 kW

  • Příplatková zadní sedadla VarioFlex lze z auta i úplně vyjmout

  • Pohon všech kol bude mít standardně jen nejsilnější diesel

  • Novinkami ve výbavě jsou full LED světlomety, digitální přístrojový štít nebo infotainment s ovládáním gesty

Za účasti více než čtyř stovek novinářů z mnoha zemí světa odhalila Škoda podobu nového SUV Škoda Karoq, které v nabídce značky nahradí model Yeti. Slavnostní premiéra se konala v Artipelagu, muzeu moderního umění ve švédském Stockholmu.

śKODA_KAROQ (16)
Škoda Karoq je kompaktní SUV. V nabídce značky nahrazuje model Yeti, technicky má blízko k Seatu Ateca
śKODA_KAROQ (13)
Od Kodiaqu se kromě rozměrů liší zejména tvarováním předních i zadních světel. Kola mohou mít průměr 16 až 19 palců
      Zcela v souladu s očekáváním působí nová Škoda Karoq jako kratší dvojče Kodiaqu (jímž ostatně také je). Přesto nejde o tvarově totožná auta. Světlomety Škody Karoq se směrem k okrajům tolik nezužují, jinak tvarovaný je přední nárazník a výrazně se liší i zadní svítilny. Ty sice dodržují pro Škodu typický „světelný podpis“ ve tvaru písmene C, ale do pátých dveří zabíhají jen horní částí. Karoq si proto nespletete ani s Kodiaqem, ani s příbuzným Seatem Ateca. Ten má technicky k novému SUV značky Škoda velmi blízko, o čem svědčí už porovnání základních rozměrů:

Škoda Karoq: Rozměry a srovnání s podobnými modely
Škoda Karoq Škoda Kodiaq Škoda Yeti Seat Ateca VW Tiguan
Délka (mm) 4382 4697 4222 4363 4486
Šířka (mm) 1841 1882 1806 1841 1839
Výška (mm) 1605 1655 1645 1611 1673
Rozvor (mm) 2630 2791 2578 2630 2677

Škoda slibuje o 40 mm větší šířku v úrovni loktů a o 69 mm větší prostor před koleny cestujících vzadu než v modelu Yeti. Zavazadlový prostor má podle konkrétního provedení zadních sedadel objem 479 až 521 litrů, po sklopení sedadel naroste na 1810 l.

Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq: Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi

Na oficiálních produktových fotografiích v galerii pod článkem si můžete prohlédnout interiér s výrazně profilovanými sedačkami. Takové ovšem dostanou jenom vyšší verze Karoqu.

śKODA_KAROQ (36)
Interiér má samozřejmě mnoho společného s Kodiaqem, na rozdíl od něj však Karoq nedostal masivní dekorační lištu před spolujezdcem. Pravá část palubní desky proto působí poněkud strohým dojmem

Pro klientelu značky Škoda bude zato novinkou prvek, který už známe z mnoha volkswagenů, audi a samozřejmě i dalších značek: digitální přístrojový štít. Namísto klasického analogového rychloměru a otáčkoměru dostanou lépe vybavené Karoqy displej umožňující přepínat mezi několika režimy zobrazení. Kromě výchozího módu s virtuálním rychloměrem a otáčkoměrem si můžete třeba roztáhnout mapu navigace prakticky přes celou šířku displeje.

śKODA_KAROQ (44)
Pro klientelu značky Škoda bude naprostou novinkou digitální přístrojový panel s přepínatelnými režimy zobrazení
śKODA_KAROQ (1)
Jednou z možností je potlačit přístroje a roztáhnout mapu navigace prakticky přes celou šířku displeje, jako to známe z různých Audi nebo z Tiguanu

Paletu motorizací tvoří dvě benzinové a tři naftové jednotky. Roli základní motorizace plní tříválec 1.0 TSI, který na nás udělal třeba v Octavii velice solidní dojem. Namísto 1.4 TSI už přichází očekávaná novinka v podobě 1.5 TSI s odpojováním válců při částečném zatížení. Základní parametry všech motorizací uvádíme pro přehlednost opět v tabulce.

Škoda Karoq: Technické údaje všech motorizací

1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Nejvyšší výkon (kW/k) 85/115 110/150 85/115 110/150 140/190
Nejvyšší točivý moment (Nm) 200 250 250 340 400
Nejvyšší rychlost (km/h) 187 204 188 207 211
Akcelerace 0-100 km/h (s) 10,6 8,4 10,7 8,9 7,8
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,3 5,1 4,5 4,4 5,3

Všechny údaje platí pro verzi s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou nejsilnějšího 2.0 TDI. Ten se totiž bude dodávat sériově s pohonem 4×4 a sedmistupňovým automatem DSG, stejně jako ve větším Kodiaqu.

Vpředu je zavěšení tvořeno konvenčními tlumičovými vzpěrami. Zadní náprava je v základu vlečená, ale čtyřkolky mají standardně čtyřprvkové zavěšení. Pohon všech kol u verzí 4×4 zajišťuje samozřejmě elektronicky řízená lamelová spojka, umístěná u zadní nápravy. Po stránce techniky se zkrátka Škoda Karoq nijak neliší od existujících příbuzných z koncernu Volkswagen.

śKODA_KAROQ (21)
Modely s pohonem všech kol dostanou čtyřprvkovou zadní nápravu s jedním podélným a třemi příčnými rameny. V nabídce nebudou chybět adaptivní tlumiče DCC

Od výbavového stupně Ambition bude k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco a Individual. Čtyřkolky nabídnou navíc ještě módy Snow a Offroad.

Co znamená jméno „Karoq“
„Inspiraci k pojmenování modelu Škoda Karoq poskytli obyvatelé ostrova Kodiak,“ přibližuje Vítek Pelc z komunikačního oddělení automobilky oficiální verzi vzniku obchodního označení nové škodovky. „Jejich popis nového SUV modelu jim připomněl slovo uyowoo, což v jejich tradičním jazyce znamená „malý bratr“. Slovo qarruk odkazuje na šíp, který tvoří ústřední prvek loga značky Škoda. A finální podnět pochází z hlavy jednoho dvanáctiletého chlapce, jenž přišel s termínem kaaraq – ten v jazyce ostrovanů znamená „automobil“. Takto tedy slova kaaraq (automobil) a quarruk (šíp) dala základ názvu Škoda Karoq.“

Infotainment ve vrcholné verzi Columbus umožňuje řidiči ovládat některé funkce gesty. Pohyb jeho ruky v prostoru nad středovým panelem sleduje kamera. Zpočátku bude možné ovládat tímto způsobem posouvání obrazovek, další funkce (jako hlasitost) se přidají později. V BMW řady 7 nás ovládání gesty o své užitečnosti příliš nepřesvědčilo a pochybujeme, že ve Škodě Karoq to bude jinak, ale rádi se necháme překvapit.

śKODA_KAROQ (41)
Škoda nabídne zákazníkům čtyři úrovně infotainmentu s tradičními názvy: Swing, Bolero, Amundsen a Columbus. Vrcholná verze umožní ovládání gesty a zvládne i připojení k internetu
śKODA_KAROQ (38)
Zavazadelník má objem 521 l, popřípadě 479-588 l s příplatkovými sedadly VarioFlex. Ta lze samostatně posouvat a v případě potřeby i vyjmout. Po sklopení sedadel se dostanete na 1630 litrů

Objednávky začnou prodejci značky Škoda přijímat již začátkem léta. Výroba se rozběhne během prázdnin a na českých silnicích by se první Karoqy měly objevit na přelomu září a října.

Další podrobnosti o koncepci, technice a výbavě tohoto modelu najdete v obsáhlém press kitu:

Otevřít tiskovou zprávu

Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: