• Další dlouhodobý test bude patřit Škodě Fabia Combi 

  • Čeká nás půl roku s novým litrovým tříválcem 1.0 TSI 

  • Konkrétně jde o verzi s výkonem 81 kW, tedy o vrcholnou motorizaci 

  • Fabia přijela do testu ve výbavě Style a s několika příplatkovými prvky

Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře, patrně jste zaznamenali, že více než půl roku testovaný Peugeot 2008 už zamířil zpět k importérovi. Nedlouho poté, co jsme malý francouzský crossover vrátili, ovšem přijela do redakce náhrada, která bude pro českého čtenáře pravděpodobně ještě zajímavější. Nadcházející půl roku nám totiž bude v redakci dělat společnost Škoda Fabia Combi, osazená přeplňovaným litrovým tříválcem 1.0 TSI ve výbavě Style.

Skoda Fabia 10 TSI-6
Další dlouhodobý test bude patřit automobilu, který pravděpodobně všichni dobře znají. Fabia přijela s karoserií kombi a výbavou Style
Skoda Fabia 10 TSI-1
Také Škoda myslí na individualizaci. Bílé disky jsou pouze začátek. Sáhnout lze po dvoubarevné karoserii nebo třeba paketu Red & Grey

O příchodu malé zážehové novinky toho bylo napsáno opravdu hodně. Jde o typický downsizing, kdy byl nahrazen starší čtyřválec 1.2 TSI motorem nejen s menším objemem, ale zároveň i s nižším počtem válců. U Fabie nebo Rapidu tuto změnu široká veřejnost tak nějak dokáže akceptovat, jenže stejný motor zamířil také pod kapotu velké Octavie. Negativních reakcí na tuto změnu byste v různých internetových diskuzích našli požehnaně. Jenže…

Nová jednotka rozhodně není špatná, což naznačují i technické údaje. Základní provedení posílilo na 70 kW (95 k). Výkon toho silnějšího, který má i testovaná Fabia, zůstal na 81 kW (110 k), ale navýšen byl točivý moment (200 Nm vs. 175 Nm). To rozhodně nejsou špatná čísla. Podle oficiálních údajů by parametry motoru měly stačit Fabii Combi ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,6 s a k nejvyšší rychlosti 199 km/h. Oficiální materiály rovněž slibují lepší pružné zrychlení a samozřejmě nižší spotřebu. Motor 1.0 TSI samotný dostal také několik zajímavých technických řešení, o kterých si můžete více přečíst v starším článku.

Že se s příchodem tříválce žádná motorová tragédie nekoná, o tom jsme se přesvědčili už minulý rok při srovnání Škody Octavia 1.2 TSI s Octavií 1.0 TSI:

Škoda nám zapůjčila Fabii Combi s manuální převodovkou. Ta je u silnější verze nového tříválce šestistupňová, slabší provedení si musí vystačit s pěti rychlostními stupni. V nabídce je i dvouspojkový automat DSG. Jak už to u testovacích aut mladoboleslavské značky bývá, výbava rozhodně není chudá, nicméně o zas takový extrém, jakým byla třeba Octavia 2.0 TDI za 1,1 milionu z velkého srovnávacího testu naftových kombi, nejde.

Náš vůz dostal výbavu Style, což znamená téměř vrchol nabídky. V ceníku ovšem najdeme ještě dražší varianty Monte Carlo a Scoutline. Kromě naprostých samozřejmostí nabízí tato výbava litá kola, automatickou klimatizaci, zadní parkovací asistent, startování tlačítkem nebo zadní kotoučové brzdy.

Skoda Fabia 10 TSI-23
První pohled do interiéru naznačuje, že tahle Fabia rozhodně není žádný Junior. K dispozici máme vše od vyhřívaných sedaček po navigaci
Skoda Fabia 10 TSI-26
Dvoubarevný interiér je opravdu pěkný. Škoda, že výplně dveří jsou výhradně plastové. Menší čalounění by jim slušelo

Z příplatkových prvků stojí za zmínku například bílé disky za 7500 Kč, navigace za 16 400 Kč, přední mlhovky za 2 500 Kč, sada jednoduše chytrých vychytávek za dva tisíce nebo paket Comfort obsahující bezklíčkové odemykání (to abychom si klíček ukládali do lednice). Celkem byste za Fabii tak, jak si ji můžete prohlédnout na fotkách, zaplatili 438 700 Kč.

Doporučujeme: Test ojetiny — Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zajímavá, ale velmi riziková

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI je v redakci už necelý měsíc. První dojmy? Je potřeba si zvyknout na skutečně úzký interiér. Nedávno jsme testovali novou Ibizu a ta je uvnitř pocitově mnohem širší. A jak je všeobecně o Fabii známo, řadicí páka je utopená hodně dole, což je další věc vyžadující zvyk. Jinak ale zatím není příliš co vytýkat.

Skoda Fabia 10 TSI-36
Pod kapotou je sice pouze miniaturní pohonná jednotka, ale Fabia ani náhodou není pomalé auto. Naopak. Jen si musíte zvyknout na vyšší spotřebu při větším zatížení

I když se o pohon stará takto malý motor, auto rozhodně není žádný šnek. Rychlosti kolem 150 km/h mu nečiní velký problém a navíc je Fabia schopna i takto daleko za dálničním limitem slušně akcelerovat. Musíte ale podřadit alespoň na pětku, protože převody šestistupňového manuálu jsou velmi dlouhé.

Spotřeba se zatím drží na hodnotě 6,8 l/100 km. Popravdě jsme čísla kolem sedmi litrů čekali, protože auto převážně jezdí na dálnici a tam, když se trochu spěchá, apetit malé pohonné jednotky roste velkým tempem. Ke spotřebě se ale časem vrátíme podrobnějším článkem a kromě toho čekají na litrovou Fabii také obvyklé testy typu měření výkonu na brzdě, měření dynamiky a podobně.

Jestli vás o Fabii Combi s motorem 1.0 TSI něco konkrétního zajímá, teď je ta správná chvíle vznést svůj dotaz. Rádi na něj během nadcházejících měsíců zkusíme najít odpověď.


Základní cena: 347 900 Kč
Celková cena testovaného vozu: 438 900 Kč

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.0 TSI
MOTOR
Konstrukce: zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování jedním turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 999
Vrtání x zdvih (mm): 74,5 x 76,4
Kompresní poměr: 10,3:1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 81/5000-5500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 200/2000-3500
Převodovka: šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 199
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 5,4/3,9/4,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4257
Šířka (mm): 1732
Výška (mm): 1467
Rozvor náprav (mm): 2470
Poloměr otáčení (m): 5,2
Rozchod kol vpředu (mm): 1457
Rozchod kol vzadu (mm): 1451
Světlá výška (mm): 135
Provozní hmotnost (kg): 1079
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1609
Objem zavazadlového prostoru (l): 530 - 1395
Objem palivové nádrže (l): 45
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny
Podvozek vzadu: kliková s vlečenými rameny
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Rozměr pneumatik: 215/45 R16
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlouhodobém testu: Půl roku s tříválcem
Ohodnoťte tento článek!
3.05 (61.04%) 96 hlas/ů

71 KOMENTÁŘE

  1. Zaujala mne spotřeba. Dle údajů výrobce kombinovaná 4,4l v reálu píšete 6,8l, což je o 2,4l nebo také jinak, o více než 50% vyšší než udává výrobce. To je hrozný rozdíl a jedná se podle mne o jasné klamání spotřebitele a tedy o porušení zákona. Nechápu, jak to automobilkám může dlouhodobě procházet.

  2. Jasně, recenzi napsal typický škodomil. U některých vozů je objem 1,6 málo ( rozuměj srovnatelných s octavií, nebo i fabií ),

  3. Vrcholná motorizace tříválec 1.0 tsi 😀
    Nová jednotka rozhodně není špatná, což naznačují i technické údaje. 😀
    VELKÁ octávie 😀

    Srandovní počteníčko

  4. A zase jsou tady jeden plk za druhým plkem. Tedy znovu : 81kW a 200Nm, maximálka skoro 200. Co prokrista boha považujete za dostatečné do Fabie ? Třílitr v 6iválci? Proberte se. Najezdil jsem v Octávce s TSíčkem 1,2 77kW bez problémů skoro čtvrt mega a můžu kohokoliv ubezpečit, že takových překvapených plkalů, jako je tu většina diskutujících jsem pár svezl. Všichni názor změnili. To samozřejmě neobhajuje z mého pohledu vysokou cenu za malé auto, ale ten motor jako základ skutečně stačí a ježdění s ním rozhodně není utrpení, pokud člověk nepotřebuji procestovat celou Evropu.

    • Si děláš srandu ne? Jako základ stačí ,, litránek´´, první věta. Druhá věta: napíšeš najezdil sem čtvrt míče,,, třetí věta: neprojezdit Evropu. no ty si pěkný chuj….

      • Jaresi – Tvůj komentář je více než přiblblý. Octávka byla služební, jezdil jsem s ní 6 let a neměl jsem na výběr. Nechci shazovat tvůj intelekt, ale přesto se ptám : Co dále z toho co jsem napsal nechápeš ??

    • Taky jsem bohužel měl 1,2 TSI v oktávce naštěstí služební. Bez poruchy vydržela celých 12.000 kilometrů. Skončila na 86.000 poruchou turba. A to mi v servisu Škoda řekli, že vydržela dlouho! Průměrná spotřeba 9,7 litru + litr oleleje každé 4.000 km. Už nikdy více. Obsah ničím nenahradíš!

  5. Je to malé auto cca 4,2 dlouhé. Má zrychlení z nuly na sto pod deset vteřin, 200Nm v nízkých otáčkách, výkon 81kW v rozmezí 5-5,5tisíce. Váží cca 1200 kilo. Srovnejte to s konkurencí a s tím, s čím se jezdilo před deseti lety…

    Nebo zauvažujte nad mondeem s hmotností 1,5 tuny, 103kW dieselem, 320Nm.

    S uvažováním poměru hmotností 1,5/1,2=1,25 to vychází 81*1,25=101kW 200*1,25=250Nm. V benzínu. Jinými slovy. Je to z hlediska dynamiky srovnatelně líná mrcha, jak dvoulitrové naftové mondeo, nebo to jede jako slušně silné auto?

    Pochybnosti o životnosti chápu, ale pochyby o dynamice auta tedy rozhodně ne.

    Resp. Běžte se s tím projet, kdekoliv ve škodovce vám ho rádi půjčí.
    Osobně jsem taky pochyboval, ale jede to fakt dobře. Nevím, jak s tím jezdí za 6,8 litru. Já jel s půjčeným autem 200km (4*50km) za pět na sto. Pravda sám v prázdném autě.

    Spolehlivost a životnost je druhá otázka.

  6. Sem zvědavej na výdrž toho tříkastrólu. Když vyšli s velkou slávou s TSIčkama tak na to taky pěli ódy. a dneska se nám na dílně točí na rozvody jedno TSI za druhým.
    Zatím byl rekord na 1.2 TSI. ve 48 tisících třetí rozvody. Jedny z fabriky pak na záruku a třetí jsem dělal já.

  7. Nechápu o co se snaží, když se Subaru Forester 2.0 4×4 jezdím s lehkou nohou za 7,5 🙂 Litrový tříhrnek je výsměch zákazníkům a trapné podlézání EU-hujerům, výkony jsou jen na papíře, článek ze zaplacený..

    • Tak to je. Naštěstí jsou na trhu lepší auta s adekvátní motorizací. Nově do yarisa začali místo 1,3 dávat 1,5. Octavia má pak hromadu konkurence než platit tuhle předraženou značku s motorem co nedojede ani do bazaru.

  8. Příští test bude Škoda 0,8l dvouválec a bude mit ještě lepší parametry,tři turba a spotřeba tak čtyři litry.A bude se taky dávat do superbu,to je ten luxusni vůz kterej váží 1.5tuny.velkej plastovej luxus.

  9. Jel jsem s Fóbií 1.2TSI po pražském okruhu a okolo Vestce (půjčeno v AutoBrejla), najel asi 25km.
    Po městě téměř předpisových 60km/h (spotřeba asi 6,5l), když jsem to na okruhu přišlápl a jel 150km/h žralo to i trávu okolo silnice(cca 16-18l), buchta z autosalonu se pomalu křižovala. Po dojetí zpátky byla průměrná spotřeba nějakých 8,7-9l/100km.
    Takže plky o tom jak je to skvělé autíčko o dvou pánů nade mnou beru jako vtip.
    Jezdím Octávií 2.0TDI 110kW, nijak ji nešetřím ani ve městě, ani na dálnici a spotřeba je okolo 6,5l/100km.
    Tak si představuju motor do auta, ne tuhle „sekačku“ vyhoněnou turbem…

    • No já bych se teda s tím Tvým ubohoučkým turbem vyhoněným dvoulitrem vůbec nezahazoval. Mne zajímá jen osmiválec nad 4 litry objemu. Vše pod stojí za h….
      Absurdní srovnání – že ?
      Rozdíl mezi litrem a Tvým dvoulitrem v nákupní ceně je odhadem více než cca 100.000,- Kč. S tím litrem se při běžném ježdění do 7 litrů bohatě vejdeš. (A jestli ne – nauč se jezdit). Kolik musíš najet, aby se Ti investice vrátila ? A to už nemluvím o tom, že ten 2litr do Fabií nedávají….
      Dovedete tady vůbec někdo aspoň trochu pochopit, že je spousta lidí, kterým podobná Fabie výkonově naprosto dostačuje ? A že srovnáváte jabka s pomeranči ?

  10. Mám tento zázrak cca 2 měsíce, najeto cca 5000 km, k autu se chovám slušně. Spotřeba 5.5 svizna předpisova jízda.
    Teče fridex, týdne doleju cca 2dl, hadice kolem motoru ale nemám čas řešit, občas se nezapne displej rádia, občas auto nevidí klíček, brzo budu dolivat olej…. lituji lidi, kteří tahle auta kupuji za svoje….

    • Co takhle reklamovat ? Po 5.000km dolévat olej ? Pochybuju nad větou „k autu se chovám slušně“….

        • Psal jsem to výše. S TSI 77kW jsem najezdil necelých 1/4mega km (aktuálne má již 260.000km) sespotřebou za celou dobu ve výši 5,8L/100km (http://www.spotreby.cz/skoda-octavia-ii-facelift-1-2-tsi-77-kw-a6450/). Za CELOU dobu jsem dolil pouze jednou jedinkrát, těsně před plánovanou výměnou dvě deci oleje. A to jen proto, že jsem Valil do (a zpět) Dánska po německých dálnicích přetížený a ve velmi nadprůměrném tempu. Fakt je ten, že tyto motory jsou podstatně více náchylné na to, když za volantem sedí dobytek, který neví, jak se k malému turbomotoru chovat. Něco jako dochlazování, netrápení za studena, apod. hodně lidí stále nechápe a pak na pak na fórech plkají nesmysly. Máme TSíček ve firmě 5 a pouze s jedním z nich byl od počátku problém. Důvod ? Volantem kroutil po celou dobu ten „dobytek“.

    • Vlastním Fabii asi 1rok a ještě jsem nemusel cokoliv kromě benzínu a kapaliny do ostřikovačů dolévat. J.

  11. Nefandím snižováním obsahu a tříválcům už vůbec ne.. Všude pisálkové tvrdí,jak to skvěle jezdí.Jen by mě zajímalo,jestli ta auta někdo testuje v plné zátěži.. a chtěl bych vidět třeba litrovou oktávku plně naloženou a s karavanem.To by se ten motor rozlítnul..o spotřebě ani nemluvím… Mám citroena 1,6 16V 80kW a s plně naloženým se se spotřebou vejdu do 7mi litrů.. Není tu ani turbo a spoustu jiných „vymožeností“,které se můžou vysypat..prostě není nad klasický motor. Ať mi nikdo neříká,jak ty nové motory jsou skvělé..

    • Vím, že to nerad slyšíte, ale ty malé motory s turbem jsou oproti Vaší atmosféře (vzhledem k nicotnému objemu) skutečně překvapivě skvělé. K tomu karavanu. V tomto případě lze konstatovat, že kdo si malý turbomotor koupí s tím, že bude tahat karavan, tak je skutečně blázen. Na druhou stranu si troufnu tvrdit, že i tak si to auto s tím karavanem poradí stejně, jako atmosféra o shodném výkonu. Pochopitelně ale s vyšší spotřebou…. K té spotřebě při plném naložení. Ten litr plně naložený pojede se stejnou spotřebou i dynamikou jako ten Váš Citroen. Někdy se v tom projeďte a možná budete překvapen. Životnost a spolehlivost je však samozřejmě někde jinde – o tom zcela jistě není třeba pochybovat.

    • Ty argumenty nejsou dobré. Tu Octávku 1.0 TSI s karavanem asi neuvidíte. Proč by si ji někdo proboha kupoval na tažení karavanu? Pro běžného člověka/rodinu ale stačí. Je to jen o stylu jízdy. Stejně tak spousta lidí nenajede s autem 100tis kilometrů ani za 15 let (v mém okolí např. moje mamka, žena, tchán s tchýní), a zrovna pro tyhle lidi může být tenhle vůz určen – oni jej sice nemaj, páč za levnější peníz mají atmosféru a lépe vybavenou (Juke, Meriva, Astra K). Teda pravda, že ta Meriva 74 kw (2017)jede hůře než Fábia 1.0 TSI (ale stejně výkonná Astra K Kombi (2016) už ne – což je záhada).

  12. Mno asi na jezdeni okolo komina do prace OK… sam jezdim Peugeotem 105 1,4D nebo co tam davali.. a staci. Spotreba asi 4,5-5.. ale na normalni jezdeni mimo bydliste to uz asi neni uplne super… tech 200Nm asi moc znat nebude pokud neni prazdne auto.. a pokud spotreba jde tak zasadne vysoko pokud tomu clovek trochu slapne… tak to uz opravdu mit auto aspon 1,8+ obsah at se I clovek trochu sveze pac ta spotreba pak uz se nejak zasadne nemeni… jako rodinny vuz mame SAAB 9-5 Aero (2006) a I s obcasnym prijemnym svezenim byvam okolo 9,2/100 jde to I min ale uz to neni svezeni ale jen plouzeni se po silnici…

  13. S tím olejem je to bohužel pravda a co vím dělají to všichni co mají TSI je to asi zase nějaká výrobní vada. Jsem sice zatím příznivcem Škody ale brácha má sandero 0,9 tce a jezdí v pohodě a nemusí řešit problémy jako já a to nejde jen o dolévání oleje. A svezení se sanderem není k zahození, navíc dost velkej finanční rozdíl a bezporuchovost motoru 0,9 (zatím žádné typické poruchy ) taky znamená hodně.

  14. vlastním FABII COMBI 1.2l 81kW
    při cestě dlouhé cca250km k dceři a průměrné rychlosti 78Km/h, průměrná spotřeba 5,3 l/100Km.
    Jinak jezdím v průměru za 6l/100Km a tojezdím z 60% po městě. Jaryn

    • Pokud se nepletu, tak ten rok bude už v únoru druhý. Tedy jsme si počkali celkem dva roky. Co jste zjistil ? 🙂

  15. Co by jste požadovali? 6 válec do fábie? Pro normálního člověka dodržujícího rychlostní limity co nikam nežene, jako ty paka z Polska nebo A.. na značkách bylo by i nehod méně! Pře 20 lety jste kupovali felicie v základu za podobné částky a kolik jich jezdilo u nás.. ? Sedni z felcky do fabky s tímto motorem a budeš si připadat jako v BMV..

  16. A když se vám to nelíbí tak oni existují jízdní kola ze spousty převodama a kupodivu to nežere ani benzín a ani naftu.

  17. A jinak mam fabii 1.2htp 47kw 10roku najeto 120tisic km spotřeba 5.4l , každý si musi uvědomit co od auta chce.

  18. zdravím, zajímal by mě celkový převodový poměr u 1.0 / 81 kw, Fabia Combi, tzn. kolik točí motor při 6 rychl. stupni a 100 km/h, děkuji

  19. Vezl sem se tim jednou a na 6ku to zas tak moc netocilo neco jak když přidáš ke fabii 1.2 47kw 6stupen když na 5 to točí pri 100km/h cca 3000ot/min takže to vychází pri 6 na 2500ot/min pri 100.

  20. Zdravím mudrce, můj Červený sršeň neboli Š 1,2 HTP Ambiente combi, oslavil v plné síle 10 let provozu s najetím 125 000 km. To prosím většinou ve dvou s mech. inv. vozíkem v kufru. Celoročně, na suchu, sněhu, ledu, blatě, polňačkách v Chorvatsku i jinde, šplhání v Alpách, česká terénní D1. Město, okresky. Štreky s manželkou do Chorvatska se zmíněným inv. vozíkem a spooooustou bagáže v kufru, skoro denně krátké trasy atd. Žádná loudačka. Průměrná roční spotřeba 6 l / 100 km. Ani na dálnici podle počítače se spotřeba nepohybuje v závrati. Pánové nebudete mi to věřit, ale naprosto bez problémů, zcela běžné výměny prov. kapalin, stěračů, žárovek, baterie apod., 1 x za rok pravidelná údržba v aut. servisu. Vždy nás náš Ambouš spolehlivě dovezl kam bylo potřeba. Ano uznávám že sporťák to není, je hlučný, do kopečka na dálnici jedeme výletním tempem, ale kocháme se a tak. Klima mi nechybí, k navigaci mi stačí autoatlas. I nějakou stošedesátkou si to mažeme po krásné chorvatské dálnici. Nějak jsem se s HTP sžil a rozumíme si. Každý by měl zvážit za jakým účelem auto kupuje. Sedět ve škodovce a naříkat že to nejezdí jako mercedes, to může pako. A víte proč mají Škodovky tak velké kufry ? Aby se tam vešlo hodně sena pro osly co se jim posmívají … Jinak řečeno Škodovka je stejná jako ostatní auta. Jezdím 32 let a neřídil jsem jen okřídlené šípy. Ano uznávám nejsem náročný. Stačí mi, když mě auto bezpečně doveze kam potřebuji.

    • Jestli stim jezdíš stošedesátkou tak si koleduješ o zkroucení dříků ventilu. Běžná závada u htp, hlavně 12ti ventilová verze.
      Ale ono je to asi jedno. Málo který htp se dožije 200tis. Většinou padne už kolem 150ti.

  21. 2,5 roku vlastním 4-válcové TSI s 81 kW. Zatím žádné problémy. Dlouhodobá spotřeba 5,5 l, auto jsem „vodil“ od 1 500 otáček výše. Po zjištění možných problémů se zadehtováním přímovstřikových motorů
    je „prý“ lepší točit více než radí palub. počítač pro správné řadění rychlostí. Tak ho „vodím“ od 1 750 otáček a dlouhodobá spotřeba je rázem na 6,0 l. Tak ob 1-2 tankování používám aditivum pro přímovstřikové motory.
    Jaké jsou tedy ty správné otáčky pro nezadehtování motoru a jak je na tom s potřebnými otáčkami tento 3-válec?

    • Tento motor je přímovstřikový a je potřeba jej občas prohnat, nejlépe po dálnici, ale vždy jen dobře zahřátý. Klidně na 4ku 120-130ítkou min 10-15km. Naprosto vždy po dojezdu nechat pár sekund blafat na volnoběh. Pod 1700 otáček zbytečně dlouhodobě nevyužívat, ikdyž si s tím naprosto bez problémů poradí. Nasadit trvale VIF od českého výrobce (cca 230,- Kč /0,5L), který vydrží na spoustu tisíc km a je fakt výborný a osvědčený. Hlavně netrápit nad 2500 otáček za studena – v zímě min. 10km !! To je snad to naprosto nejdůležitější ze všeho.

  22. jste obyčejní kokoti od piva.Až ji budete mít tak kecejte hlupáci.Mám ji a je to pohodové auto,na které se chytá málokterá šestnáctka atmo-.takže jste hlupáci

      • Tak pro motory podobného objemu mám slabost (bez ironie!). Nicméně je třeba dodat, že ani při provozu na LPG se vzhledem k ceně za km v tomto případě nejedná o vůz pro běžné ježdění. Na dojíždění do práce si to tedy může koupit skutečně jen ten k…, nebo zarytý fanda.

  23. 9 let jezdím ve fabii kombi 1.2HTP 51kW tříhrnek s rodinkou, plné auto a bez jediného problému, pojezdil jsem s ním a rodinkou okolní státy i Česko križom-kražom. Prodávám v perfektním stavu a kupuji rapida 1litr TSI 81kW a věřím, že budu taktéž spokojený. A pro takové jako já tyto auta vyrábějí. A upřímně- je mi úplně jedno, co stále kolem sebe už 9 roků slyším, že tříválec 51kw atmosféra je tragédie atd……. žvásty. Kdo mi toto podsouvá, toho se jen zeptám „A dojedeš se svým /třílitrem/ dál???“ Asi ne. Ale co už…..

    • Třílitr v naftě dokáže jezdit za to samý co ty s tou haťapkou. A místo ubohejch 55Kw má 176Kw.

      • A znovu se ptám, dojede se se svými 176Kw dál? …Asi ne. Ale každému samozřejmě to, co si za své PRACHY žádá. I 176Kw si najde své kupce, mě rozhodně ne. Né snad proto, že bych se se silným vozem nerad vozil, ale jednoduše proto, že mi mé HTP, potažmo TSI v litru stačí. A za podstatně méně peněz.

        • Nevým jak to myslíte to dojetí dál. Jestli to myslíte na výdrž tak ten třílitr přežije tři motory htp. Zrovna včera jsem měl jedno htp na dílně, potkaný ve 120 tisících. Nechápu že si to ty lidi do jedničkovejch fábií kupovali když si mohli koupit 1.4 8v kterej jel stejně, stejně žral a hlavě byl nesmrtelnej.

          • Zřejmě si neporozumíme. Prostě a jednoduše. Na to, abych se dostal na mé potřeby a vkus z bodu A do bodu B mi stačí mé HTP Elegance. Mám v něm odježděno 9let. A má osobnost tím rozhodně nijak neutrpěla. Jen pro pořádek, sem tam jezdím ve služebním silném wolksvagenu. Takže vím co znamená jezdit silným vozem. Auto je mi pomocníkem z bodu A do bodu B. Pro takové jako jsem já ty auta vyrábějí. Nikomu jeho 3litr za „milion“ nevymlouvám. Každý ať si své peníze utratí jak chce.

        • Za 6-7 litrů neni problém s třílitrem jezdit. A to píšu o audi q5 který je těžší a v automatu. Kdyby to byla třeba a4 s timhle motorem a v manualu tak ještě za míň. Ono vždy neznamená že menší obsah míň žere. A hlavě 5,5 litru u htp je když se jede do kila v jednom, naskákaj do toho čtyři lidi naloží plnej kufr věcí a jede se rázem za 9.

          • Tak jsem z Moravy jeli jsme na dovolenou na Lipno cca 300km ve 4lidech v autě plný kufr a na tažném 4 kola +projížďky po Lipně htp jelo za 5,6l. Všichni si myslíte že když je auto plné tak musí žrat 7-9l tak potom je někde chyba.

    • Po okreskách jsem schopný jezdit za 4.9l. Cesta z Brna na severní moravu v 5 dospělých lidech a kufrem plným těžkých věcí až tak, že skoro nevidím pomocí zpětného zrcátka, po dálnici předpisových 130 spotřeba 7l, takže žádná tragédie na auto za 250000Kč. Přede mnou jel kolega s TDI Oktávkou z průměrnou spotřebou těsně pod 6litrů. Ptám se sám sebe- je to důvod k tomu, abych vrazil do auta o 150000Kč více??? Není- NIKDY se mi ta investice nevrátí s mým ročním nájezdem do 15000Km.

    • prázdné je to schopné jet za 5,2l. a cesta do chorvatska 4,5l tak nevim co dodat, švagr má fokusa 1,6 v naftě a jel to za 6,0l , prostě využívat motor jak na akceleraci tak na brždění.

  24. A neni lepší si tu fabii koupit s 1.4mpi ktera se nesere na rozvodech. Jede stejně, žere stejně a jede líp od spoda,

  25. já mám pežó 2008 1,2 3válec, 96 kw ( 130 hp ) , 230 nm, spotřeba dlohodobě na denní dojíždění 12 km tam a 12 km zpět je 5,8 l, jedniotlivé cesty na výlety jsou od 5 do 5,5 max vč dálnice, jízda každý rok do kodaně a zpět s rakví ve 4 dospělých a ještě plným kufrem s využitím max limitů a na něm dálnicích ( pokud to je možné) i 140 km příp 150 km celkem za 3 000 km na jízdu je 6,8 l / 10km, auto jede „svižněji “ než můj starý pežó 307 break 2.0 hdi 100 kw. 300 nm, předvším proto že je o 300 kg lehčí, příští rok se chystám koupit to 1,0 l tsi 85 kw v seatu tak uvidím, kdo v malém turbo benzínu ani neseděl natož tak jel tak raději ať nekecá takové ptákoviny že 1,6 l atmošky jsou lepší, to je naprostá lež, Meta

  26. Ty jsi zakomplexovaný osel co tady jen spamuje a uráží recenze uživatelů s vlastní zkušeností s daným vozidlem/motorizací.. Jdi se léčit ty sráči s 3 litrem v prdeli!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: