Jak si vede v crash testu indická Dacia Duster bez airbagů? Opravdu bledě

  • Organizace Global NCAP otestovala indický Duster bez airbagů

  • Podle očekávání dopadl bariérový test žalostně

  • Indičtí zákazníci jsou velice citliví na cenu, airbagy jsou za příplatek

  • Global NCAP chce apelovat na výrobce, aby montovali airbagy standardně

Organizace Global NCAP poslala proti zdi indické provedení SUV Dacia Duster v základní specifikaci. Na indickém trhu se Duster prodává pod značkou Renault a pokud vezmete auto ve výbavě „cena od…“, nebude mít ani airbagy. Jak můžete na přiloženém videu vidět, výsledky při normované bouračce (náraz v 64 km/h do deformovatelné překážky, jako za starých časů u Euro NCAP) nejsou zrovna uspokojivé.

Doporučujeme: Figuríny pro crash-testy budou staré a obézní. Pomohou upravit design aut

Indický Renault Duster ukazuje, že se sice při nárazu nezbortí jako domeček z karet, ale bez standardně dodávaných airbagů to zkrátka nikdy nebude žádná sláva. Podle Global NCAP došlo při nárazu ke kontaktu figurín s volantem i s dalšími díly interiéru. Posádce hrozí velice vážné nebo i smrtelné zranění. Celkem nedostal indický Duster ani jeden bod nebo hvězdičku za ochranu dospělých cestujících vpředu.

Za ochranu dětské posádky ve schválených sedačkách vzadu obdržel indický Duster dvě hvězdičky a 16,98 bodu ze 49 možných. Zajímavé je, že ani příplatkový airbag řidiče si nevede nejlépe. Je menší než například ten dodávaný v Evropě nebo Jižní Americe. Podle Global NCAP existuje vážné riziko, že hlava řidiče airbag při nehodě úplně mine. I s airbagy dosíhne indický Duster nejvýše na tři hvězdičky z pěti možných.

Jak si vede v crash testu indická Dacia Duster bez airbagů? Opravdu bledě
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 3 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: