Sháníte auto na tahání přívěsů? Nejlepší je údajně SsangYong, Škoda nebo Volkswagen

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Britský Caravan and Motorhome Club každoročně vyhlašuje nejlepší auta k tahání přívěsů 

  • Letos porota vybírala ze 44 kandidátů

  • Auta byla rozdělena podle ceny a hmotnosti 

  • Celkové vítězství si odnáší Škoda Kodiaq 

Obytné automobily a přívěsy se těší čím dál větší popularitě také v našich končinách. Proto je docela zajímavá britská anketa Towcar of the Year, v rámci které porota vybírá nejlepší automobily právě pro tahání přívěsů. Letos se sešlo 44 kandidátů. Kromě celkového vítěze se volí nejlepší automobily také v několika dílčích kategoriích.

Doporučujeme: Špatně rozložený náklad na přívěsu je životu nebezpečný. Podívejte se na video

Letos se konal v pořadí už 35. ročník. Volbě vítězů předcházelo důkladné testování na polygonu v Bedfordshire, kdy se zkoumalo chování při rychlejší jízdě nebo třeba rozjezdy v 17% stoupání. Součástí hodnocení jsou ale také další vlastnosti, jako například to, jak se přívěs připojuje k automobilu a dokonce jak snadno najdete v návodu základní informace týkající se tahání přívěsů. Zohledňuje se nakonec i cena.

Přehled všech letošních vítězů najdete výše v přiložené fotogalerii. Jak už asi tušíte, podle britského klubu Caravan and Motorhome je tím nejlepším autem, které si aktuálně můžete pro tahání přívěsů pořídit, Škoda Kodiaq ve vrcholném provedení 2.0 TDI (190 k) 4×4 DSG.

Sháníte auto na tahání přívěsů? Nejlepší je údajně SsangYong, Škoda nebo Volkswagen
Ohodnoťte tento článek!
2.43 (48.53%) 75 hlas/ů

28 KOMENTÁŘE

  1. Naprostá kravina, jak může někdo vyhodnotit nejlepší auto na tahání vleků s automatickou převodovkou a ještě DSG, která je jako dvouspojka naprosto nevhodná. Opět jeden z nesmyslných koncernových testů.

    • A co je na DSG převodovce špatné? Nikdy jsem neměl problém s touto prevodovkou a najezdil jsem s každou cca 400.000 a ta samá funguje i dál u jiného majitele.

      • A kolik vám je let? Víte jak dlouho se DSG vyrábí? Píšete „najezdil jsem s každou 400.000“ tzn. že jste měl s DSG minimálně tři auta nebo víc. To jezdíte 150.000km ročně? Měl jsem auto s touto převodovkou jednou a rozbila se ve 130.000km ale mohlo jít o náhodu, nicméně s DSG resp. s tzv. mechatronikou jsou problémy velmi časté. Navíc Kodiaq je sám o sobě dost těžký a dvoulitr je opravdu málo i když má 190koní

        • Je mi 33. Od 2006 jsem jezdil z Octavii 2 a Superbem v DSG. Nyní je sharan taky dsg ale tam nemám tolik km. Ročně najedu jak kdy cca 80-90 TKM služebně.
          Jinak souhlas že je v kodiaqu malo kw na tahání ale nemám nic proti DSG v Touaregu který si poradí lehce. Samozřejmě mluvím o tahání obytného přívěsu, ne o Boeingu 747. Hezký pozdrav

      • Ty my taháme velké přívěsy i jezdíme na dovolenou či nákupy dvěma Jeepy (5,7V8 Hemi a 4,7V8). Hemi bylo cíleně kupováno na splnění požadavků – utáhnutí přes 3,5T těžkého přívěsu dlouhodobě tzn Rám, motor co to dá, automat co to dá, nápravy do války atd.., jelikož jsme v beskydech a vlastním ekolikvidaci aut – výjezd kdykoliv kamkoliv (zarostlá auta v zadu v rohu zahrady, na poli, atd.. spojená s logikou lidí uklízet v zimě před zimou nebo na jaře.. a nějak je ven dostat musíš. Odtahovka jen tancuje) Váží kolem 2500kg na váze, jsou bezpeční a na spotřebu kolem 25l/100Km se dá zvyknout. Dnes i když mám dvě naftové Alfy se spotřebou kolem 9l jezdím stejně spíše Jeepy. U Alfy mi ale přide divné že nemusím při cestě do Prahy a zpět 3X tankovat 😀

  2. Blbost. Tahat přívěs dvoulitrem a auto samo je těžké jde občas to bude trápení, ali daleko lepší je 3.0 TDI ( Touareg) který má dostatek síly.

  3. Rad bych se podelil o zkušenost, kodiaq je fajn, mam ho v nejsilnější verzi tdi a s velkým vozíkem jsem jel za 19,8l na 100. Takže jestli nemáte rafinerku, tak to nezkoušejte.

  4. Já bych dvoulitrový TDI na tahání přívěsů nezvolil, osobně na tahání vleku s koňmi používám Touareg 5.0 TDI a naprostá spokojenost.

  5. Silu určitě má, ale podle mě je to auto jen na pohodlnou juzdu na rodinný výlet, ale určitě ne na tahani karavanu. Necham ho čipnout a pak napišu jak je na tom. Tuareg s takovym motorem určitě fajn, ale na jizdu na delši trasy s více lidma určitě ne. Na to, jak je velky, tak prostorově je na tom daleko huř než kodiaq. Vzadu bych přepravoval jen nakupni tašky a vepředu trpaslika.

  6. Jo jasně, Kokodák co má problém naložený vyjet kopec se spotřebou pod 10/100 mastné ropy, zvítězí v testu aut vhodných na tahání vleků 😀 Já nevím, že škodaweke má pořád potřebu dělat z lidí blbce a platit redaktory za takovéhle žvásty. Zvu dealera Škody, ať se u nás s Kokodákem 2.0 chro-chro DSG „někdy 4×4“ zastaví, připřáhnu mu vozík se svařencema co dvakrát týdně vozíme do Žebráku do zinkovny, a budeme počítat metry či možná kilometry než z Kokodáka bude Kardiak s akutním infarktem převodovky 😀 Jestli tedy ten vozejk utáhne, když má naložený 3100 kg…ale 19let starý Jeep s tím nemá žádný problém….

    • Mam jeep grand cherokee 3.1 tdi r.v. 2000 papirove muzu mit celkem 5750 kg auto vazi na vaze jedna osoba uvnitř čtvrt nádrže 2360 kg. Pres tri tuny no problemo.

  7. OD vypínám když jezdím s nebržděnýma přívěsama po venkově a horách, na státovkách a dálnicích ne, není důvod. Krouťáku mám od volnoběhu přehršel 😀

    • Dik. Hele trochu dole tece olej bud priruba mezi motorem a převodovkou nebo je tam mikro trhlina na obalu převodovky. Motor ma uz pul mega

  8. Souhlas s nesmyslným článkem 🙂 , já již několik let jezdím do Francie na dovolenou s karavanem Hobby 7030mm délka a pouřívám BMW E34 540i a s motorem V8 pohodička. Dostatek výkonu i kroutícího momentu a vzhledem k tomu že mám karavan na 100km/h tak spotřeba 12,2ltr/100km je pokaždé . Cesta 1368km přes Brennero a ani v kopcích není problém. BMW s manuální 6G převodouvkou je úplně v klídku . Kamarád má Suppa 2.0Tdi a jezdí za větší spotřebu než já , takže myslím že Kodiaq opravdu NE ?!

  9. Normálně uvažující člověk, který už někdy jezdil s nějakým tím autem ví, že za auto o obsahu 2litry, zapojí karavan, nebo přívěs, jenom blb. Takhle velké auto, s takovým obsahem, je rádo, že jede samo. Nicméně, jsou i tací, co jsou z takového auta na větvi a připadá jim to, že je to lokomotiva:-)

  10. Kokodákk stejně jako ostatní embéčka jsou k ničemu. Chudí nažerte se. Test je pochopitelně fake zaplacený koncernem, co podvádí.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: