Šestiválcový „bagger“ BMW K 1600 B míří do teritoria Harley-Davidson

  • BMW K 1600 B rozšiřuje řadu šestiválcových motocyklů BMW

  • Od dosavadních verzí se B liší zejména klesajícím bočním profilem

  • Technika a výbava odpovídají modelu K 1600 GT

  • Primárním odbytištěm nového modelu mají být USA

Řada luxusních šestiválcových motocyklů s modrobílou vrtulí na kapotáži se rozrostla o variantu K 1600 B jako „bagger“. Není to velké překvapení, BMW naznačilo své plány v tomto směru už loňskou studií Concept 101. Detaily se liší, ale filozofii konceptu přebírá nové BMW K 1600 B beze zbytku.

BMW K 1600 B2
BMW K 1600 B vychází z modelu GT, tvar bočních kufrů a zadního světla mu ale udělují výrazně odlišný boční profil v „bagger“ stylu

Od modelu BMW K 1600 GT, který se minulý týden na veletrhu Intermot představil v modernizované verzi, rozeznáte nový bagger především podle bočního profilu. O sedm centimetrů snížené sedlo spolujezdce a nový tvar bočních kufrů s integrovanými LED svítilnami potlačují sportovně-cestovní původ základního designu a vytvářejí pro baggery typický klesající profil. Patřičný dojem dotvářejí mohutné kónické koncovky výfuku a začerněné vnější díly motoru.

BMW K 1600 B7
Elektricky seřiditelné plexi je jen jednou z mnoha komfortních funkcí německého baggeru

Technika odpovídá dosavadním modelům BMW K 1600. Řadový šestiválec o objemu 1,6 l má výkon 118 kW (160 k) v 7750 min-1 a točivý moment 175 Nm v 5250 min-1. K dispozici bude semiaktivní podvozek Dynamic ESA s přepínatelnými režimy tlumení, obousměrné rychlořazení Quick Shift Assist Pro i elektrický zpětný chod pro pohodlnější manévrování. Všechny modely K 1600 nabízejí po modernizaci automatické tísňové volání v případě nehody. Tato funkce však funguje pouze v Evropě, která bude pro německý bagger okrajovým teritoriem.

Doporučujeme: Test BMW K 1600 GT – Když komfort neznamená nudu

BMW K 1600 B je totiž první motocykl BMW zkonstruovaný primárně pro USA, i když se bude prodávat také na jiných trzích. A v Americe ho firma také poprvé ukázala médiím. BMW doufá, že s pomocí baggeru zdvojnásobí tržní podíl na lukrativním severoamerickém trhu z dnešních čtyř procent na osm v roce 2020.

Co znamená bagger?

V jednostopém světě znamená označení bagger obecně motocykl tradičního amerického stylu s postranními kufry či brašnami (bags). Nejčastěji se tak označují stroje s nějakou formou přední kapotáže či polokapotáže, protože motocykly s předním plexi jsou prostě „cruisery“, zatímco cestovní křižník s horním kufrem a množstvím komfortních doplňků je „dresser“. Bagger vlastně vznikl částečným odstrojením dresseru. Pojem má však i nemotocyklové významy. Jeden zvláště pikantní najdou jazykozpytně založení čtenáři v internetovém slovníku hovorové angličtiny Urbandictionary.com.

V technickém smyslu je nejbližším konkurentem nového modelu Honda GoldWing F6B, rovněž šestiválcová. Kdo chce ale v USA prodávat velké motocykly, chtě nechtě musí brát v úvahu především Harley-Davidson. Ne snad jako přímou konkurenci, moderní šestiválec s luxusní výbavou nabídne jízdní zážitek diametrálně odlišný od tradičně stylizovaných i konstruovaných strojů z Milwaukee. Domácí značka ale americkému trhu suverénně kraluje, její podíl se pohybuje okolo 50 procent. A nejprodávanějším motocyklem v USA je H-D Street Glide – bagger jako z učebnice.

Šestiválcový „bagger“ BMW K 1600 B míří do teritoria Harley-Davidson
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: