Renault Mégane RS dostane dvoulitr s turbem a manuál s automatickými meziplyny

  • Zůstane dvoulitr s turbem, manuál a pohon předních kol

  • Novinkou bude natáčení zadních kol 4Control a automatické meziplyny

  • Za příplatek půjde dokoupit dvouspojkový automat

  • V prodeji se Mégane RS objeví na konci roku 2017

Aktuální generace oblíbeného rychlého hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupce už se intenzivně testuje. Dočkáme se ho na začátku příštího roku. Zásadní konstrukční změnou bude přechod k pětidveřové karoserii. Je to i kvůli nákladům, protože nový Renault Mégane se už jako třídveřový model nedělá.

megane rs 0
Aktuální generace Renaultu Mégane RS se pomalu loučí. Nicméně dvoulitr s turbem, manuál a pohon předních kol pokračují dál
megane rs 1
Příští Mégane RS nabídne nové „hračky“ jako natáčení zadních kol, dvouspojková převodovka nebo automatické meziplyny

Pokud jde o techniku, recept zůstane pořád stejný. Pod kapotou má být přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l, informuje australský Motoring. Půjde ale o úplně nový motor, aby poskytoval rezervu pro budoucí emisní předpisy a další zvyšování výkonu. Šestnáctistovka moc rezervy nenabízí, především pokud jde o vysoké výkony u hranice 300 koní v kombinaci s dlouhodobou spolehlivostí.

Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek

Hodně se mluví o převodovce, ale lidé z Renaultu se nakonec rozhodli nabízet Mégane RS s klasickým manuálem. Dvouspojkový automat bude za příplatek. S manuálem souvisí ještě jedna novinka. Objeví se systém s automatickými meziplyny pro dorovnání otáček motoru a převodovky při podřazování. Tohle zařízení vyvinul Nissan pro kupé 370Z a Renault si ho půjčí. Půjde ale vypnout, takže podřazování „špička-pata“ můžete trénovat dál.

Otázka je, co se syrovými vlastnostmi Méganu RS udělá systém 4Control s natáčením zadní nápravy. Cílem je systém naladit tak, aby pomáhal potlačovat nedotáčivost. Doufejme, že se ale z Méganu nevytratí jeho předvídatelné a trochu „vulgární“ chování, které utvářelo vždycky jeho nezaměnitelný charakter.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: