Prototyp BMW Z5 dovádí na sněhu. Sériové provedení se představí ještě letos

  • BMW Z5 se představí letos na podzim

  • Místo skládací pevné střechy bude klasické plátno

  • Pod kapotou čekejte hlavně přeplňované čtyřválce

  • S verzí M se prozatím nepočítá

Nežijeme zrovna v době, která by přála klasickým roadsterům a tradičnímu pojetí sportovních aut. Ovšem to nebrání BMW pokračovat ve vývoji nové generace roadsteru Z5. Asi už víte, že automobilka na tomto modelu pracuje společně s Toyotou, která na stejném základu postaví nástupce ikonické Supry. Oba vozy budou sdílet platformu a některé technické skupiny.

Nicméně vývoj finálních produktů už si dávno vzala pod své křídla odpovědná oddělení obou automobilek, takže se sériové verze od sebe budou lišit. To, že mají společnou platformu, ještě neznamená, že budou stejně vypadat a stejně jezdit. Navíc BMW bude roadster a Toyota uzavřené sportovnější kupé. Novou Z5 bychom měli vidět už letos, pravděpodobně v prosinci v Los Angeles. Supra by se mohla ukázat v Tokiu.

Doporučujeme: Kia Stinger GT s pohonem zadních kol je dítě bývalých zaměstnanců divize BMW M

Přiložené video, které zveřejnil web Motor1, ukazuje roadster BMW Z5 během testování na ledových a zasněžených plochách. Na první pohled to může vypadat, že si inženýr za volantem spíše jen hraje a nepracuje. Odhadujeme ale, že za vším tím driftováním bude stát především kalibrace kontroly trakce, stabilizačního systému, ABS, posilovače řízení, diferenciálu, odezvy motoru a podobně. Můžete si všimnout, že řidič, který má celou situaci absolutně pod kontrolou, udělá občas nepochopitelnou „chybu“. Všechno má svůj důvod, i tohle driftování.

BMW se chce s roadsterem Z5 vrátit zpět ke kořenům. Zmizí těžká a neskladná pevná skládací střecha, která bude nahrazena klasickým a lehčím plátnem. Auto má být také o trochu menší než minulá Z4, pod kapotou zřejmě budou jen přeplňované čtyřválce. Atmosférický šestiválec už je dávno v důchodu. BMW neplánuje ani ostřejší verzi M, která ostatně nebyla ani u minulé Z4.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: