Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší

  • Slavná Škoda 130 RS není příliš častým autem nabízeným k prodeji 

  • Jeden kompletně zrenovovaný exemplář je teď na prodej na Slovensku 

  • Cena je ale poměrně vysoká 

Škoda 130 RS je speciál, který psal závodní historii mladoboleslavské automobilky. V roce 2015 se v Mladé Boleslavi slavilo 40. výročí od prvního ostrého startu na Rallye Monte Carlo. „Porsche východu“ si velmi rychle získalo respekt a zaslouženou slávu. Pokud se dnes objeví tohle auto na prodej, jeho cena je dost vysoká. Chcete příklad? Jeden aktuální najdete na ebay.com.

Doporučujeme: Škoda 130 RS vs. Lada VFTS aneb automobilová honička z 80. let trochu jinak

Podle všeho jde o zrenovovaný exemplář. Prodejce, kterým je slovenská společnost Royal Chrome, ale bohužel mnoho podrobností v inzerátu nesdělil. Podle fotek je stav opravdu pěkný. Tomu odpovídá i cena. Prodejce požaduje minimálně 54 tisíc eur, což je v přepočtu 1,4 milionu korun. Není to ale nakonec nic neobvyklého. Například před dvěma lety byl na prodej jiný exemplář Škody 130 RS a jeho majitel tehdy požadoval dokonce 65 tisíc eur. To odpovídalo v přepočtu částce zhruba 1,7 milionu.

Doporučujeme: Stará Škoda Rapid je údajně nejhorší sportovní auto na světě. Souhlasíte?

Pohon Škody 130 RS má zajišťuje zážehová třináctistovka, která mohla dosahovat výkonu až 103 kW (140 k). Protože vůz v rámci veškerých úprav prošel také slušnou odtučňovací kúrou (některé díly karoserie jsou například hliníkové), stačil tento výkon k maximální rychlosti až 220 km/h. Celkově Škoda postavila přibližně 200 exemplářů.

Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Ohodnoťte tento článek!
4.19 (83.8%) 100 hlas/ů

17 KOMENTÁŘE

  1. original nemel expanzni nadobku vtadu, dokonce ani termostat. Je to replika z obyc. 110 r + Motor z favorita. 150000 Kc max.

    • Original mel expanzni nadobku vzadu… ale tohle je bastard podle me postaveny z erka s origo papirama na kterem je hromada detailu blbe. Kdo si to koupi tak do toho bude muset dat dalsi balik penez aby z toho 130RS udelal. Origo motor k tomu udajne je.

  2. Škoda postavila 200ks? U toho bych chtěl být a jeden kousek si koupit. Továrna postavila něco kolem 27 ks jestli se nepletu. Ostatní byly svazarmovské stavby.

  3. Jo kdyby to byl zrenovovaný tovární speciál tak je to super cena . Myslím že jeden majitel takové káry říkal že pod 2 miliony by určitě nešel . I tak má zájemců dost .

  4. Zase vsichni chytry,jako vzdy!!!!Jenom hovna!!!Ty co nejvic kritizuji,tak by nejvic chteli aby neco takovyho meli v garazi.
    Zavist!!!!!!!!!!!!!!hrozny…..

  5. no jo to jsou ty blbci co neseděli ve skosené škodovce jak erko tak garde nebo rapid,hlavně že kritizují,nepochopí že to je lepidlo na holky

  6. Taky jsem nekde cetl,ze originalnich kusu RS130 bylo mene. Stopro ne 200. Pry je museli kvuli homologaci prevazet. Takovy mensi podvod. Takze toto asi bude fejk. Takze 130ku za ty prachy asi jen origo, toto beztak ne.Jinak by se mi libila taky,ale urcite ne za tolik. Neni to jeji skutecna historicka hodnota!

  7. No jo, Slovaci. Co byste taky cekali, ten doted mydlil barana vytahl ze stodele stare Rko a udelal tomu lak sprejama z drogerky, nechal namontovat laminatovy kridlo a ma zavodni special jak bic! 😀

  8. Tak jedna se o repliku. Rozhodne jich nebylo vyrobeno 200 kusu ale nějakých 27-28 kusu nejsem si ted jistý autor článků by si asi mel informace před zveřejněním overit. Ale popisované auto je pěkně zrenovane dalo to dost prace a peněz aby bylo takto pěkně a myslím ze se najde hodně lidi který by ho braly do garaze. Ale pro informaci ani v národním technickém muzeu nemají originální kus ze škodovky ale maji tam kus postaveny svazarmem tach opravdu bylo něco pres 200 a od tovární verse se opravdu těžko poznava. Ale je tam dost věci jinak nejlepší je vidět obě vedle sebe.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: