Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů

  • Každý prototyp Kia Stinger odkroužil na Ringu minimálně 480 kol 

  • To znamená více než 10 tisíc kilometrů 

  • Aktuálně se zde ladí ještě vrcholná šestiválcová verze 

  • Do prodeje se nový model Stinger dostane koncem roku 

Kia Stinger vzbudila velkou pozornost. Vzhledově atraktivní model slibuje také zajímavé jízdní vlastnosti. Možná proto, abychom se na jeho příchod těšili ještě víc, vydala aktuálně korejská automobilka další informace týkající se především jízdních vlastností.

Doporučujeme: Kia Stinger podrobně — Diesel nabídne 200 koní a chybět nebude ani samosvor

Kia Stinge je vůz s pohonem zadní nápravy (nabízet se ale bude i čtyřkolka). Vpředu najdeme zavěšení McPherson, vzadu víceprvek. Kia chce nabídnout prostřednictvím modelu Stinger zajímavé GT schopné pohodlného cestování na dlouhé trasy, což má zajistit přítomnost adaptivních tlumičů. Ty jsou standardem pro šestiválcovou verzi. Na výběr budete mít režimy Normal a Sport. Stejnou volbu pak umožní i posilovač řízení.

Důkladné péči se během vývoje těšily i brzdy Brembo. Výsledkem má být nejlépe brzdící Kia, jakou jste si kdy mohli pořídit. V rané fázi vývoje se dokonce uvažovalo o možnosti instalovat karbon-keramické kotouče, ale tato varianta padla kvůli ceně. Jakkoliv je Stinger vrcholný model, pořád by měl zůstat cenově relativně přijatelný co do pořizovacích i provozních nákladů. Brzdy prošly řadou testů od jízd na Grossglockneru (kam jsme se shodou okolností vydali o uplynulém víkendu s naší dlouhodobou Optimou) až po Nürburgring.

Doporučujeme: Kia Stinger GT s pohonem zadních kol je dítě bývalých zaměstnanců divize BMW M

Právě Nürburgring má být nakonec hlavním důvodem, proč údajně bude Stinger jízdně tak dobrý. Kia tady vyzkoušela hned několik modelů. Každý prototyp odjel minimálně 480 kol, tedy zhruba 10 tisíc kilometrů. Cíl byl jednoduchý. Prověřit podvozek, převodovku i motor na maximum.

Základní čtyřválcové varianty už mají finální testy na Nürburgringu za sebou. Mimochodem, kvůli zkoušení různých komponentů zde jeden vznětový Stinger najel údajně 20 tisíc kilometrů. Aktuálně se ještě před zahájením prodeje ladí na Ringu vrcholná šestiválcová verze. Kromě Nürburgringu byl Stinger testován také třeba v Asii, v Jižní Americe nebo na blízkém východě. Celkově prototypy najely během vývoje přes 1,1 milionu kilometrů.

Kia Stinger se začne vyrábět ve druhé polovině letošního roku, vstup na trh je naplánován na poslední čtvrtletí.

Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Ohodnoťte tento článek!
4.33 (86.67%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: