Porsche Panamera E-Hybrid má výkon 340 kW a spotřebu 2,5 l/100 km

  • Porsche Panamera E-Hybrid je další premiérou pro Paříž

  • Hybridní systém kombinuje benzinový přeplňovaný šestiválec, jeden elektromotor, dvouspojkovou převodovku a pohon všech kol 

  • Celkový výkon je 340 kW (462 k), kombinovaná spotřeba má být jen 2,5 l/100 km

  • Metu 100 km/h pokoří tento hybrid za 4,6 s, rozjede se na 278 km/h

Porsche ukáže na autosalonu v Paříži novou generaci modelu Panamera v hybridním provedení. To se tak stává už čtvrtou variantou, která je u této německé novinky k dispozici. Zájemci se mohou těšit na celkový výkon 340 kW (462 k), 700 Nm, akceleraci 0-100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlost 278 km/h. To vše při tabulkové spotřebě 2,5 l/100 km.

Porsche Panamera E-Hybrid kombinuje dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu 2,9 l (243 kW/330 k, 450 Nm) s elektromotorem. Ten přidá dalších 100 kW (136 k) a 400 Nm. Spojka, která odpojuje spalovací motor, je nově elektromechanická, což umožňuje rychlejší reakce.

panamera_h_1
Nová Panamera je k dispozici ve verzích 4S, 4S Diesel a Turbo. Hybridní provedení je tak čtvrtou variantou
panamera_h_2
Základní parametry jsou velmi slibné: Výkon přes 460 koní, točivý moment 700 Nm, stovka za 4,6 s a spotřeba 2,5 l/100 km

Velkou změnou oproti předchozí generaci je také převodovka. Starší hybrid používal osmistupňovou skříň s hydrodynamickým měničem, nová generace dostane osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Poháněna jsou všechna čtyři kola.

Oproti předchozí generaci se u nové Panamery bude také mnohem více zapojovat elektromotor. Dříve jste museli sešlápnout pedál plynu minimálně na 80 %, aby se přidal elektrický pohon, nově se elektromotor bude zapojovat pořád, bez ohledu na sešlápnutí plynu a aktuální rychlost. Porsche slibuje zajímavé svezení podpořené okamžitými reakcemi na plyn.

Panamera E-Hybrid je plug-in hybrid, takže může jezdit pouze na elektřinu. V takovém případě se rozjede maximálně na 140 km/h, elektrický dojezd činí 50 km. Lithium-iontové baterie jsou chlazené vodou. Jejich kapacita je oproti staré generaci větší (9,4 vs. 14,1 kWh), rozměry jsou ovšem menší. Akumulátory najdete pod zavazadelníkem, na dobití z klasické domácí zásuvky budete potřebovat 5,8 hodin.

panamera_h_3
Žádné radikální změny na karoserii nečekejte. Hybrid svůj „ekologický“ původ spíše maskuje
panamera_h_4
V čistě elektrickém režimu vůz ujede až 50 km. To by na dojíždění do práce mělo stačit

Samozřejmostí je několik různých režimů od známých Sport a Sport Plus přes Hybrid Auto, E-Hold, E-Power až po E-Charge. Jak asi tušíte, režim E-Hold zajistí uchování dobitých akumulátorů na chvíli, kdy budete chtít jezdit elektricky, E-Power je čistě elektrická jízda a E-Charge použije dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec k dobíjení akumulátorů, což nezní jako ta nejekologičtější věc na světě.

Hybridní Panamera je už v nabídce na německém trhu (ty další evropské budou brzy následovat), kde její cena startuje částkou 107 553 eur. První evropští zákazníci se svého vozu dočkají v dubnu příštího roku.

 

PŘIDAT KOMENTÁŘ: