Plug-in hybridy BMW se dočkají vyššího výkonu i dojezdu. První bude 745e

  • BMW připravuje modernizaci plug-in hybridních modelů

  • Soustava posílí a zvýší se dojezd na elektřinu

  • Nový systém se dostane do všech modelů od řady 3 nahoru

Německá automobilka BMW má na letošní rok v plánu modernizovat řadu plug-in hybridních modelů, které v katalogu najdeme pod označením e, tedy BMW 740e, BMW 330e a podobně. Právě plug-in hybrid BMW řady 7 by měl být první, který se dočká silnějšího spalovacího motoru a výkonnějších akumulátorů a elektromotoru.

Posílený spalovací motor a účinnější akumulátory s vyšší kapacitou a rychlejším nabíjením mají být hlavní novinkou, které se všechny mnichovské plug-in hybridy dočkají. Jak píše BMW Blog, řada 7 změní označení ze 740e na 745e. Součástí modernizace je posílení zážehového dvoulitrového čtyřválce s přeplňováním.

Doporučujeme: BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Když hybridy sportují

Celkový výkon hybridní soustavy by se měl zvýšit z 340 koní na 390. Nové akumulátory budou mít stejnou velikost, ale díky technologii použité u elektromobilů BMW i3 a i3s budou mít vyšší energetickou hustotu a tedy i vyšší kapacitu. Účinnější bude i rekuperace a zkrátí se čas nabíjení z rychlonabíjecích stanic.

Standardem u všech plug-in hybridů by mělo být i indukční nabíjení, aspoň tedy hybridní řada 7 ho dostane. V řadě 5 s tímto typem pohonu už je. Plug-in hybridní soustava kombinující posílený zážehový dvoulitr a elektromotory se má dostat do všech modelů od řady 3 dál včetně SUV X3, chystaného X5 a velkého X7.

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Kdysi jsme byli krmeni tím, že filosofií plug-in hybridu je jakýsi levný elektromobil s možností dojezdu a dobíjení na spalovací motor. Dnešní realitou je luxusní sporťák nebo SUV na spalovací motor s možností přitopení k výkonu elektromotory. A příplatek za elektrický přívěšek je vyšší než celé auto na spalovací motor nižší třídy. Takže jsem zvědavý, jestli ta původní myšlenka ještě někdy ožije.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: