Peugeot připravuje soupeře Focusu RS. Bude to hybrid a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4 s

  • Peugeot 308 R bude mít hybridní pohon všech kol

  • Na 100 km/h má zrychlit za rovné čtyři sekundy

  • Podobný pohon možná dostane i některý z crossoverů

Francouzská automobilka pracuje na ostrém hatchbacku, který se postaví Fordu Focus RS. Technický základ hledejme v hatchbacku Peugeot 308. Inspirací ale bude koncept 308 R HYbrid s hybridním pohonem, který se představil na loňském autosalonu v Šanghaji. Koncept měl přeplňovaný spalovací motor 1,6 l, dva elektromotory a celkový výkon 368 kW (500 koní).

peugeot 308 r hybrid (1)
Hybridní pohon konceptu 308 R HYbrid má motor 1.6 Turbo (výkon 270 k) a dva elektromotory (výkon 2x 115 k)
peugeot 308 r hybrid (2)
Každá modelová řada dostane verzi GT nebo GTI, ale Peugeot 308 R HYbrid má být něco jako „halo“ model, který láká ke značce nové lidi

Nový šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato nechtěl specifikovat detaily. Britskému magazínu Autocar nicméně prozradil, že Peugeot bude mít ve skoro každé modelové řadě jeden vrcholný model a že právě ostrá 308 R s hybridním pohonem by mohola být jakousi vlajkovou lodí. Má přijít i duchovní nástupce kupé Peugeot RCZ. Bude to ale větší a luxusnější model. Spíše něco na způsob BMW řady 4.

Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek

Koncept Peugeot 308 R HYbrid poháněl přes přeplňovaný motor 1,6 l, elektromotor a šestistupňovou sekvenční převodovku přední kola, druhý elektromotor byl na zadní nápravě. Technicky tak vlastně auto byla čtyřkolka. Slibovala zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné čtyři sekundy. Zmíněný Ford Focus RS zvládne stovku za 4,7 sekundy.

Sériové provedení ostrých Peugeotů na tom nemusí být s dynamikou od konceptu příliš daleko. Peugeot už ukázal, že z přeplňované šestnáctistovky dokáže dnes vydolovat vysoké výkony u hranice 220 kW (300 k). Modely GT, GTI a další vrcholné verze jsou pro Peugeot velmi důležité. Podle šéfa koncernu PSA Carlose Tavarese dělají právě tyto verze 25 % zisků modelové řady 308. Proto i crossovery a SUV dostanou vlastní „sportovní“ verze. Ostrý hatchback a luxusní kupé pak mají působit jako tzv. „halo“ modely, které se budou vyrábět sice v menších počtech, ale přilákají ke značce nové zákazníky.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: