Peugeot 3008 na českém trhu. Z ošklivého MPV je atraktivní SUV

  • Nový Peugeot 3008 oficiálně vstupuje na český trh

  • Model radikálně změnil formu. Už to není pseudo-MPV, ale crossover

  • Všechny motorizace mají přední pohon, se čtyřkolkou se nepočítá ani do budoucna

  • Ceny začínají na 510 000 Kč za Peugeot 3008 1.2 PureTech ve výbavě Access

  • Vrcholný model 3008 GT stojí 895 000 Kč

Příchod nové generace automobilu v poslední době často znamená vlastně jen rozsáhlejší facelift. Změní se design, interiér, výbava a motory, technický základ však zůstává stejný. Ne tak v případě modelu Peugeot 3008. Ten změnil nejen konstrukci, ale rovnou koncepci. Z kompaktního pseudo-MPV, které si na crossover je nedůvěryhodně hrálo, se stalo normální SUV. Pravda, bez vážnějších terénních ambicí, ale přece jen SUV.

Peugeot 3008 -2
SUV tvoří čtvrtinu evropského automobilového trhu a jejich podíl ještě poroste. Proto míří nový Peugeot 3008 do této kategorie. My jsme ho sice vyfotili v přírodě, ale jeho revírem budou zpevněné silnice

Peugeot tak reaguje na neutuchající boom SUV, který přiměl k horečné aktivitě i další výrobce. Skupina Volkswagen má nový Tiguan, Atecu a pochopitelně Kodiaq. Ford letos uvedl na evropské trhy modernizovanou Kugu a původně americký Edge. SUV je největší a nejrychleji rostoucí segment v Evropě. Proto nikdo nechce zůstat stranou.

Velký jako Tiguan

Rozměrově představuje nový Peugeot 3008 naprostý standard kompaktních SUV. Při délce 4447 mm, šířce 1841 mm a výšce 1623 mm je podobně velký jako Volkswagen Tiguan. Pro zájemce o větší SUV má Peugeot připraven model 5008. Ten prošel úplně stejnou mezigenerační transformací, z MPV je opět SUV. Ale až sedmisedadlové.

Exteriér v aktuálním stylu značky působí přitažlivě a třebaže není přeplácaný, nevyhýbá se dekorativním detailům. Například začerněný zadní sloupek evokuje iluzi visuté střechy jako u Range Roveru. A zadní svítilny se třemi vertikálními členy nápadně připomínají ikonický prvek Fordu Mustang. Objednat si můžete až 19″ kola. Ta mají podobně jako u Renaultu Scénic neobvykle úzký profil (205/55).

Doporučujeme: Nový Renault Scénic se od základu změnil. Zde je 9 hlavních rozdílů

O přízni nebo nepřízni zákazníků ale bude rozhodovat hlavně interiér. Peugeot 3008 totiž rozhodně nejde s davem. Příznivci konzervativního vzhledu tady nejsou na správné adrese. Peugeot dále rozvíjí svůj „i-cockpit“. (Během středeční tiskové konference na zámku Zbiroh se na obří obrazovce hrdě skvěl oříznutý nápis „Peugeot i-cock“.) To znamená vysoko posazený přístrojový štít a naopak neobvykle nízko umístěný volant s extrémně malým průměrem věnce.

PEUGEOT_3008_1605STYP_201
Interiér je moderní nejen svými tvary a grafikou displejů, ale i výběrem materiálů. Povrchová úprava dekoračních lišt připomíná recyklované materiály používané v BMW i3

Středový panel je tvořen svisle čnějícím dotykovým displejem, pod kterým jsou dva ventilační otvory a krásně stylizovaná řada páčkových spínačů. Prostor řidiče a spolujezdce symbolicky odděluje trojúhelníková přepážka na pravé straně. U verzí s automatem je neobvykle (a pěkně) tvarovaný i volič převodovky, zatímco manuály mají konvenční páku.

Změnit můžete vzhled přístrojů i vůni osvěžovače

Vůbec se zdá, že Peugeot jakoby se inspiroval hravostí Mini, ale bez jeho dětinskosti. Digitální přístrojový štít má třeba přepínatelné režimy zobrazení, podobně jako „virtuální kokpit“ v Audi. Ukazatel rychlosti a otáček se v některých režimech přepnou do podoby rotujících pásek, jaké v dopravních letadlech zobrazují rychlost a výšku. K ovládání slouží levé kolečko na volantu.

Atmosféru na palubě mají dokreslovat i různé vůně ze zabudovaného osvěžovače. Při kratičké seznamovací jízdě jsme ale stěží postřehli rozdíl. Zato jsme si všimli velmi dobrých sedadel. Na tradiční francouzské poměry jsou neobvykle pevná, mají solidní boční vedení a dokonce i nastavitelnou délku sedáku. V některých verzích je k dispozici i masážní funkce. Nejedná se přitom o ošizenou „masáž“ nafukováním a vyfukováním bederní opěrky. Osm vzduchových polštářků pokrývá celou plochu opěradla.

Nabídku motorů tvoří tři benzinové a tři vznětové jednotky. Jejich údaje najdete v tabulkách o několik odstavců níže. Trochu stranou stojí vrcholná varianta GT, kterou Peugeot prezentuje jako samostatný model. Všechny motory pohánějí jen přední kola, s instalací pohonu 4×4 se nepočítá ani výhledově.

Zajímavostí je, že Peugeot iniciativně publikuje i hodnoty „reálné“ spotřeby paliva. Tu měří v provozu dle vlastní metodiky. Podle ní jezdí varianta 1.6 BlueHDi za 6,0 l/100 km, benzinový tříválec 1.2 PureTech pak za 7,4.

Nový Peugeot 3008: Zážehové motory

Motor 1.2 PureTech Man6 1.2 PureTech EAT6 1.6 THP EAT6
Zdvihový objem válců (cm3) 1199 1199 1598
Nejvyšší výkon (kW/k) 96/130 96/130 121/165
min-1 5500 5500 6000
Nejvyšší točivý moment (Nm) 230 230 240
min-1 1750 1750 1400
Nejvyšší rychlost (km/h) 188 188 191
0-100 km/h (s) 10,8 10,5 8,9
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 5,1 5,2 5,7
Provozní hmotnost (kg) 1325 1345 neuvedena

Nový Peugeot 3008: Vznětové motory

Motor 1.6 BlueHDI Man6 1.6 BlueHDI EAT6 2.0 BlueHDI Man6 2.0 BlueHDI EAT6 (GT)
Zdvihový objem válců (cm3) 1560 1560 1997 1997
Nejvyšší výkon (kW/k) 88/120 88/120 110/150 133/180
min-1 3500 3500 4000 3750
Nejvyšší točivý moment (Nm) 300 300 370 400
min-1 1750 1750 2000 2000
Nejvyšší rychlost (km/h) 189 195 207 207
0-100 km/h (s) 11,2 11,6 9,6 8,9
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 4,0 4,2 4,4 4,8
Provozní hmotnost (kg) 1325 1345 1500 1540

Psychologickou jistotu při jízdě mimo asfaltové cesty má zákazníkům dodat otočný volič Grip Control na středové konzole. Ten měl už původní Peugeot 3008. Nová verze se ale jmenuje „Advanced Grip Control“ a přidává i jednoduchý systém sjíždění svahů. Není to plnohodnotný HDC, při jeho využití musíte mít vyřazeno na neutrál. A je jasné, že bez pohonu všech kol, uzávěrek diferenciálů nebo nastavitelné výšky nemůže systém Grip Control dělat nic jiného, než na kluzkém povrchu trochu povolit otěže protiprokluzu.

Peugeot 3008 -14
Mnozí z klíčových soupeřů se prodávají převážně s předním pohonem, proto se Peugeot rozhodl nenabízet čtyřkolku vůbec. Sekundárním důvodem jsou limity emisí CO2

Nový Peugeot 3008 se na českém trhu nabízí ve čtyřech stupních výbavy: Access, Active, Allure a GT. Access za 510 000 korun má Bluetooth, manuální klimatizaci a elektrické ovládání zrcátek i všech oken. Active přidává litá 17″ kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, lepší audio a sadu elektronických asistentů. V Allure pak dostanete parkovací senzory i vpředu, kola ještě o palec větší nebo sklopné sedadlo spolujezdce. Pokud chcete full LED světlomety, bezklíčové odemykání či navigaci, ptejte se rovnou na variantu GT.

Doporučujeme: Test Volkswagenu Tiguan 2.0 TDI 4Motion – Než přijde Kodiaq

Že Peugeot 3008 nebude automaticky levné auto, dokazuje i případ exempláře, kterým jsme se krátce projeli v okolí Zbirohu. Šlo o motorizaci 2.0 BlueHDi 110 kW s manuální převodovkou. Ta ve výbavě Allure stojí 695 000 Kč, konkrétní kus s veškerými příplatkovými prvky by ale vyšel asi na 921 tisíc.

Kompletní ceník nového Peugeotu 3008 i varianty 3008 GT si můžete stáhnout klepnutím na následující odkazy:

Ceník nový Peugeot 3008 2016

Ceník nový Peugeot 3008 GT 2016

Ředitel českého Peugeotu Marco Venturini nechtěl specifikovat prodejní cíle. „Byl bych spokojen, pokud bychom prodávali asi dvojnásobek toho, co v případě minulé generace,“ řekl. „Ale nevím, jestli se to povede hned v roce 2017.“ Za loňský rok nasbíral Peugeot 3008 v České republice 317 registrací, takže pokud se představa pana Venturiniho naplní, měla by novinka oslovit ročně více než 600 zákazníků.

Podrobný popis všech vlastností a funkcí Peugeotu 3008 najdete v press kitu:

Otevřít tiskovou zprávu

 

Peugeot 3008 na českém trhu. Z ošklivého MPV je atraktivní SUV
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 2 hlas/ů

1 komentář

  1. Dobrý deň prajem, chcel by som Vás poprosiť o radu. Plánujem kúpiť Peugeot 3008 ale neviem pre ktorý motor sa mám rozhodnúť. Priznám sa, že ma najviac láka 1.6 benzín 165 koní ale bojím sa spoľahlivosti. Jazdím hlavne v meste. Ďakujem.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: