Pět nepovedených ojetin značky Škoda, kterým je lepší se úplně vyhnout

  • I značce Škoda se několik aut nepovedlo

  • Nejčastěji jde o nevhodné kombinace motorů a převodovek

  • Z hlediska ojetiny představují níže uvedené vozy neúměrné riziko

  • Neříkáme, že tato auta nemohou při správném servisu fungovat

  • Přesto uděláte lépe, když budete hledat jiné motorizace

Vozy značky Škoda jsou na našem trhu dlouhodobě nejvyhledávanější. Ať už se bavíme o úplně nových autech, nebo přejdeme k ojetinám, budou vždycky škodovky vévodit tabulkám prodejů. Ono to má svoji logiku. Na jedné straně za to může český patriotismus, na druhé ale škodovky jsou obecně dobrá auta.

Doporučujeme: Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda

Jistě, soukromníci kupují jen asi pětinu všech vozů značky Škoda, ale když si seřadíte jen soukromé registrace, je škodovka zase v čele. Přesto se několik produktů automobilky z Mladé Boleslavi úplně nepovedlo. Nejde ovšem odsoudit celý model jako takový, ale spíše jednotlivé našťastné motorizace nebo kombinace motorů a převodovek. Několik takových uvádíme v následujícím seznamu. Právě těm byste se při koupi ojetého auta měli raději úplně vyhnout, pokud nechcete mít problémy.

Škoda Fabia II 1.4 TDI DPF

Jakkoli byl jízdní a hlavně akustický projev tříválce 1.4 TDI v jedničkových a dvojkových Fabiích příšerný, mechanický základ zas takový průšvih nebyl. Pokud mělo auto pravidelný servis a řidič se mu za studena v levém dálničním pruhu nemstil za to, že nenafasoval hodnotnější Octavii „v kůži a v metle“, vlastně se jednalo o slušnou motorizaci. Klidný šofér s přehledem mimo město a dálnice srazil spotřebu na čtyři litry.

Škoda Fabia II (2)
Druhá generace Fabie je velice oblíbená ojetina. Vlastně jedinou skutečně rizikovou motorizací je turbodiesel 1.4 TDI PD s filtrem DPF
Škoda Fabia II (1)
DPF měl motor s kódem BMS. Vyhněte se mu obloukem. Diesel obecně nedává v ojeté Fabii velký smysl, ale když už, tak berte jiný

Obrovské riziko se ale skrývá v pochybných importech druhých generací Fabie, které mohou mít filtr pevných částic. Jedná se o motor 1.4 TDI o výkonu 59 kW s kódem BMS. Systém DPF si nikdy se vstřikováním PD pořádně nerozuměl a s regenerací filtru jsou obrovské problémy. Kdo jezdí bez starostí a chybových hlášek, ten může být překvapený na příštích emisích a STK, až se dozví, že filtr je proražený nebo jinak poškozený.

Doporučujeme: Ojeté diesely mohou vyjít draho. Benziňák s vyšší spotřebou je ve výsledku levnější

Dieselové ojeté Fabie jsou v této cenové kategorii obecně zbytečným rizikem. Případné nutné investice mohou dosáhnout několika desetitisíců a tím se nebezpečně přiblížit zůstatkové hodnotě celého auta. Buď hledejte prověřenou naftovou šestnáctistovku (za kterou si připlatíte), nebo se spokojte s benzínem. Ale pozor na první 1.2 TSI, tam nikdy nevíte, v jakém stavu jsou rozvody. I když, upřímně bychom raději jednou a definitivně vyřešili řetěz u téesíčka, než se trápili s filtrem v 1.4 TDI. O jízdním projevu ani nemluvě…

Škoda Rapid 1.4 TSI DSG

Škoda Rapid je výborné auto, pokud se smíříte s tím, že je „takové obyčejnější“. Ale kdo si dokáže přiznat, že mu vlastně lacinější Rapid stačí, ten bude mít vyhráno. Třeba rozšířené motory 1.2 TSI už v Rapidech nezlobí a jednoduchá konstrukce slibuje snadný a levný servis. Ostatně ojetý Rapid jsme si již důkladně představili v samostatném článku.

Škoda Rapid (1)
Rapid se povedl. Je to jednoduché auto, které slibuje levný provoz a snadné řešení drobných problémů
Škoda Rapid (2)
Jedinou nešťastnou verzí je 1.4 TSI DSG. Zlobí u něj rozvody a po větším nájezdu i převodovka

Přesto existuje jedna verze, která plní bazary i inzeráty a nikdo ji nechce. Je to Rapid 1.4 TSI dodávaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tahle kombinace je průšvihová hned ze dvou důvodů. Zaprvé jsou tu choulostivé řetězové rozvody, které se každých 60 až 100 000 km přihlásí o výměnu. A vězte, že málo jetý kus bude právě nový řetěz potřebovat. Nejhorší je, že bez důkladné revize nebudete nikdy vědět, jestli už náhodou nepřeskočil a nestačil napáchat na motoru velké škody.

Doporučujeme: Test ojetiny — Škoda Rapid má před sebou skvělou bazarovou kariéru

Druhým průšvihářem je automat DSG. Pokud funguje, řadí rychle a komfortně, ale suché spojky nemají rády popojíždění v koloně. Většina lidí zvyklých na automat jen pouští v koloně brzdu, ale tohle si můžete dovolit u automatu s měničem. Suché spojky u DSG se tím značně opotřebovávají, často nevydrží víc než 100 000 km. Následná výměna spojek a mechatroniky vyjde na 30 až 50 000 korun podle rozsahu práce.

Škoda Octavia Scout 2.0 FSI 4×4

Než přišla první vlna downsizovaných motorů TSI, zkoušel to koncern s přímým vstřikováním FSI na atmosférických motorech. V Octaviích se začal objevovat motor 1.6 FSI a také 2.0 FSI. Stejně jako u všech jiných aut a motorů se podařilo počáteční drobnosti postupně „vychytat“, servisy se naučily s motory pracovat a ve většině ojetin dnes už tolik nezlobí. Případně majitelé vědí, co dělat, co nedělat a jak se o ně starat.

Škoda Octavia Scout (1)
Octavia s motorem 2.0 FSI v inzerátech láká nízkou cenou. Čtyřkolkám se ale vyhněte, ty jsou časovanou bombou drahých závad
Škoda Octavia Scout (3)
Čtyřkolky mají zlobivý NOx katalyzátor, který se musí regenerovat jako DPF. A navíc potřebují pořád osmadevadesátku

I tak ale doporučujeme mít se na pozoru před Octavií s motorem 2.0 FSI a s pohonem všech kol. Dvoulitr sice prošel po prvních měsících softwarovou úpravou, aby mu nevadil benzin s oktanovým číslem 95, ale u čtyřkolky se majitel povinnosti tankovat osmadevadesátku nezbavil nikdy. Když k tomu přidáte zkrácené převody a vyšší mechanické ztráty, asi se vám nebude chtít těch deset litrů na sto živit. To si rovnou můžete koupit dynamicky nadanější BMW se šestiválcem a xDrivem, které také jezdí za deset (s lehkou nohou). A to jsme se ještě nedostali k řešení závad.

Doporučujeme: Test ojetiny — Škoda Octavia II je úplně jiná liga

Pochybujeme, že vám někdo doloží, že pravidelně tankoval právě lepší benzín s vyšším oktanovým číslem a aditivy. Dlouhodobý provoz na horší palivo stojí za podpalujícími se ventily a nadměrnou tvorbou karbonových úsad v motoru. Dvoulitr FSI má ve čtyřkolkách také NOx katalyzátor, který je nečastějším původcem poruch a chybových hlášek. Buď mu selhávají drahé senzory, nebo nefunguje jeho regenerace.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI-PD

Tenhle motor byl takový průšvih, že ho Škoda jako první nahradila modernější verzí se vstřikováním common-rail ještě před faceliftem a zhruba dva roky před masivním nástupem TDI-CR napříč modelovou nabídkou. Nejvíce zlobí vstřikování a regenerace filtru pevných částic, který měl motor standardně.

Škoda Octavia RS (2)
V Octavicíh konstrukčně jednodušší tédéíčka PD nezlobila tolik jako v Audinách, Passatech a Superbech. Výjimkou je ale naftové ereso
Škoda Octavia RS (1)
Octavia RS TDI-PD, když vynecháme pochyný původ a historii většiny kusů, umí potrápit nesmírně drahými problémy se vstřikováním a DPF

Navíc u verze RS s tímhle motorem máte v ojetině několik „jistot“. Můžete počítat s tím, že auto bude stočené o několik set tisíc kilometrů. Převodovky a hlavně spojky a dvouhmoťáky „žere“ tenhle motor s velkou chutí. S naprostou jistotou bude mít také vykuchaný nebo proražený filtr pevných částic. Lze počítat i s tím, že mechanický základ motoru bude mít už dávno to nejlepší za sebou. A samozřejmě očekávejte větší opotřebení podvozku a brzd.

Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Mnohem větší jistotu představuje benzinový dvoulitr TFSI, případně hledejte faceliftovanou verzi a motor 2.0 TDI-CR. Spíše ale nechápeme, proč kvůli rychlejšímu svezení hledat naftovou Octavii, která nikdy nebyla opravdu sportovní. Jestli vám jde o spotřebu, kupte si obyčejnou verzi 2.0 TDI-CR o výkonu 103 kW. To je naopak povedený motor.

Škoda Superb 2.5 TDI

První generace Superbu s velkým naftovým šestiválcem 2.5 TDI je ojetinové peklo. Dynamická převaha nad motorem 1.9 TDI není zase tak výrazná (ztrácí se hlavně v těžké přídi a podprůměrných jízdních vlastnostech) a problémů je s ním tolik, že je rozumnější živit benzinový šestiválec 2,8 l. Pokud si chcete na vsi zvyšovat společenský status velkým motorem, radši berte ten benzín (pokud tedy nežere olej přes zpuchřelá gufera ventilů, což je u něj docela běžné). Ve výsledku ale bude mít nižší provozní náklady než diesel.

Škoda Superb (2)
První generace Superbu je už hodně staré auto a na ojetinách, zejména těch s dieselem, to bývá vidět. Nejhorší je šestiválec 2.5 TDI
Škoda Superb (1)
Šestiválec 2.5 TDI nejvíce trpí na prodloužené servisní intervaly. Odnese to hlava motoru a zadře se také na klice. Zlobí rovněž vstřikování

Většinu naftových šestiválců 2.5 TDI popravily opožděné výměny oleje, kdy se motor prostě zadřel. Nejprve to začnou odnášet vačky a celá hlava motoru, časem se přidře i klika. Kompletní generálka bude stát přes padesát tisíc. A komu tenhle motor funguje a má za sebou už opravu, ten ho jen tak prodávat nebude. Už do něj totiž vysypal tolik peněz, že to mnohanásobně překročilo zůstatkovou hodnotu celého auta.

Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS — 10 nejlepších ojetin značky Škoda

Silný motor také dává zabrat převodovkám a jinak docela odolnému podvozku. U naftového šestiválce dochází také k velmi drahým závadám vstřikování, hlavně pak vstřikovacího čerpadla. Je to zkrátka motorizace, která není, zejména teď po letech a velkých kilometrových nájezdech, příliš perspektivní.

Pět nepovedených ojetin značky Škoda, kterým je lepší se úplně vyhnout
Ohodnoťte tento článek!
4.05 (81.04%) 405 hlas/ů

64 KOMENTÁŘE

  1. Jako snaha ukázat nezaujatost vůči některým automobilkám, nic moc.
    V článku o Francouzských vozech, autor odsuzuje kompletně celé auto, ale tady se mluví jen motorech a ne například o hnijících prazích….
    Tady chybí objektivita.

  2. To čo píšete o tom superbe je úplná hlúposť … ten redaktor čo to písal asi s tým autom ani km nespravil mám 2.5 114kw chodím snim za 6.6/100 v meste a 5,5/100 mam mimo .. ma 350 tis a funguje bez problemov , otec mal 2.5 120kw a motor bez chyby 390tisic a žiaden problém pohodlie velke a auto dobré…

    • Ne, není to hloupost. Máš jen štěstí. Motor 2.5 TDI V6 je mizerný motor s brutální turbodírou a mizernou charakteristikou.
      Stačí si přečíst různá fóra, kde se tento motor řeší. Má několik konstrukčních problémů a nelze je vyřešit. Nikdy ho pořádně nevyladili, proto skončil v propadlišti dějin.
      Dokud jezdí, buď rád. Až přestane, zapláčeš.
      Co byl skutečně dobrý motor bylo 2.5 TDI V5. To je nejpovedenější TDI ze všech.

      • to je hloupost, 2.5 tdi ma problem jen u jinych verzi nes je 120kw. u tech ostatnich se opotrebovavaji vacky, ale 120 kw ktery mam i ja je prepracovany a vyrabi se od roku 2002, ma vacky uplne jinak resene tak tady nemel o poruchovosti, mam na nem najeto poctivych 285 000 km a je to motor co slape jak hodinky. miluju tyhle radoby automechaniky co hazi vice motoru na jednu hromadu a nevi o cem mluvi….

      • Co kus, to originál. V rodině u nás jsou dva, jak 120 kW, tak 132 kW, oboje pohroma. Známý měl 114 kW a když ji prodával, tak mně coby známému jdotyčné auto (a obecně motorizaci) silně nedoporučoval. Samozřejmě velký podíl má na stavu toho či onoho auta zacházení. Když prvním majitelem je firma, kde jak známo, nejlepším offroadem je firemní auto a co není moje, k tomu se tak starám, poté to zažije další 2-3 majitele, co stejně jako firemní řidiči nedochlazují turbo a honí to za studena, nejlépe ještě v kombinaci s přetahováním oleje, pak to podle toho vypadá. O nekvalitní naftě v našich končinách ani nemluvě, stejně jako o tom, že v 2 desetiletí trvající dieselmanii se nafťákem jezdí cukačky, kdy se ani neohřeje.

      • Internetovy expert Zija a známa firma Dalibor Žák… 2.5TDi je pribeh na cely clanek ale ve zkratce to co pisi tyto dva experti je pravda tak maximalne z polovicky. Turbo dira je pripad 110kW (mozna i 114kW) protoze ma jine turbo nez 120/132kW ktere i v surovem stavu maji na tak velka auta jako superb/a6/passat slusnou dynamiku… jejich hlavni problem nebyl ani tak konstrukcni jako spis technologicky, olejovy interval vymeny po 30tis. kilometrech by generoval spony i na vacce slavne 1.9TDi, u 2.5TDi navic ty hlavy s faceliftem upravovali a s intervalem vymeny oleje po 15tis km nebo po roce se i z motoru prvni generace stavaji slusni a drzaci… pravda je ze 2.5tdi V5 je nejvic, je totiz z rise snu takze zvladne a vydrzi kde co… asi jste mel na mysli R5 pac 5valec do V v nafte narozdil od benzinu minimalne v koncernu urcite nejezdil… Tyhle experti me vzdycky rozpali do bela..

  3. Pět nepovedených škodovek? K smíchu! Všechny škodovky jsou nepovedené! Měl jsem jich více typů, a zaplatbůh jsem se vyléčil! Škoda – nikdy. Jen škoda peněz. Zvítězil nakonec Japonec a majitelům klenotů se šípem ve znaku se jen směji! A oni ví proč, i když své závady vydávají za „běžné u každého auta“ a za „spotřebák“. Chachááá, nevědí, co je spolehlivost. A už vůbec ne co je ekonomika provozu (nejen spotřeba,ale i servis). Běžte s vašima škodofkama do háje.

      • škodovka není v pohodě, ale je dobře, že spousta škodovkářů v pohodě je. Nedají na ty šmejdy dopustit a dobrovolně se stávají pokusnými králíky při vývoji ještě větších šmejdů za horentní sumy. Je to dobře, protože lidi ve škodovce mají práci. A lidi v servisech taky. Kdyby škodovka za něco stála, nebyly by na ni tři servisy v každém městě a ještě na objednání.

        • Musím souhlasit. Taky jsem několik škodovek měl a byl jsem nakonec rád, když jsem se jich zbavil. Po nich nastoupilo Mitsubishi, na to jsem za celých 14 let nemusel šáhnout. Teď Mazda, zatím devět let bez závady.
          I když, jedna výjimka v těch škodovkách byla, a to Octavia z roku 1959. Ta byla úžasná, vzpomínám se slzou v oku :´-(

        • Nevíte o čem mluvíte pane 🙂 Škoda je kvalitativně na tom úplně stejně jako VW tak i třeba jako BMW … Jste jen závistiví Čecháček co ze svého podivného závistivého čecháčství nemá rád Škodu. Ostatní národy si své značky chválí a kupují. V servisu končí každé značky. Škoda určitě předřazena není, to jen my tady v Čechách máme malé platy …resp. asi Vy pane, já ne.. já pracuji ve Škoda Auto. Pěkný den 🙂

          • Škoda octavia 1,4 tsi, za 440tis. Při 75tis. „potkaný“motor,opraveno v záruce.Při 120tis. prasklý píst,oprava za 51tis,tentokrát už za hotové.Zbavit se tohoto auta byl velký problém.
            Další auto bude, buď to z japonské provenience,nebo korejské s vyšším obsahem a bez turba.Škoda už ne,vlastenectví musí stranou.

  4. To co tady píše jistý Dalibor Žák – 30/04/2017,je blábol na entou,plácá nesmysly a nerozumí tomu,jsem automechanik,takže o tom něco vím,mám Superba 2,5 TDI 120 KW,rv. 2006 s maximální výbavou najeto 200970 km,žádný problém,jsem maximálně spokojený,na TP slyším jen že je to dobré auto-držák.Je to prostě mašina jak se patří.

    • mechanik a neví nic o 2,5TDI ? já ten motor dělal snad 100x vydřené vačky,má snad každé auto,pak už je to jen otázka času. a jen pro info,znám člověka co měnil ojej po 8tis km a stejně vačky,hydroštely KO

      • no jo ale ty mluvis o starsich 2,5 tdi, ta 120 kw ma prepracovane hlavy a vacky jsou uplne jine, mam tenhle v6 v audi A6 a mam najeto svych poctivych 285 000 km a menim jen rozvody, olej a filtry. Tento motor 2,5 tdi 120 kw je vyrabeny od roku 2002 do 2006 a je uplne jiny a minimalne poruchovy….

    • Automechanik? 😀 Neztrapňuj se tu, prosím tě.
      Líbí se mi, jak u nás lidi dělají ze Superbu něco extra, přitom je to obyčejná střední třída, takový chudší bratr Passata. Navíc v jedničkovém Superbu jezdí už jen cikáni, různá podivná existence a mladí machýrci co si, bůh ví proč, myslí, jaký to nemají hustokrutý peklostroj.
      Obyč fleetové auto. Neurazí ani nezaujme, prostě nuda, šeď. Jako paneláky za socíku.

  5. U toho Scouta jsem to nečekal.. to jsem kdysi mermomocí chtěl. Naštěstí ho v áčkách s tímhle motorem neměli. Známej dával za scouta kdysi 999 tisíc, to je příšerná palba, ale líbí se mi, to ano, tak jindy no, ale diesela nechci.

    • Zdravím, já toho scouta měl, kupoval jako nového v roce 2007 a v roce 2016 listopad prodával. Mělo najeto 280 tis. a jediné co jsem mělil v záruce bylo podtlakové čidlo na PDF filtru, jinak v 180 tis. komplet spojka a dvouhmota a v 270 tis tlumiče. Výměna oleje po 15 tis. Spotřeba 6,5l. Tohle auto mě nezklamalo a žádné problémy jsem s tím neměl ikdyž pořizovací cena byla hrozná (880tis) Já vždy říkám, že to primárně není jen o autu ,ale o tom jak s ním jezdím a jak mu dávám servis….

  6. Je videt, ze redaktori tyhle veci znaji z praxe:D mam2,5tdi najeto pres 700000 s upravenou rj a vykonem, prevodovka, spojka vse puvodni, jednou jsem si na tom delal hydrostely mazaci ventilky v bloku a turbo, olej menim po 10 000km a do nafty leju aditiva, co to auto mam najel jsem s nim pres 300000, bezne je mam na dilne a neslysel jsem jeste aby nektera se zadrela na klice, to se spis tyce starych R5 u kterych se jezdilo s vadnou remenici kde praskali pak srouby na ulozeni kliky, pak se to po neodborne oprave zadrelo…

  7. Tak pochopitelně že je V6 TDI uplně strašný motor protože nejezdí za českých 5L nafty,je věčně rozbitý kvůli šetřílkům kteří mu nedavají servis jaký ma mít a potom přeci ho každý měl na internetu 10x do šroubku rozebraný…
    Možná by bylo dobré o tom motoru a jeho funkci něco vědet než hned psát podobné články…
    Tyto slova nepíši od netu nebo z putiky,servisuji je a generálkuji od roku 98.

    • Máte pravdu když do toho dáváte pořádný olej a nelijete do toho nějaký sračky tak je to nesmrtelný. Já mám Superba 2.5TDI 114kw a má najeto necelých 500000km a žádnej problém s motorem nemám. Koupil jsem ho když to mělo 150000 a měl vojetý vačky. Dávali tam olej a filtr Starline a nechávali ho tam 2 roky. Já dávám Castrol.

    • Zareaguji jen na tento koment, protože je aspoň trochu normální. Někdo tu jezdí japoncem a vysmívá se škodovkářům – pár japonců jsem měl a už bych se k nim nevrátil, náklady na opravy a servis jsou podstatně vyšší. Měl jsem postupně škodovek několik, začínal jsem na š100, š110R, šRapid(89), šFavorit. Pak pár japonců, mj. Toyota Celica, Opel Calibra. Pak škoda octavia 1. generace 1.6i – nesmrtelné, pokud neshnilo, Superb 2.0TDi PD – i s tímhle motorem bylo těžké na předek a manuální šestikvalt nebyl moc povedený, jinak ale velice pohodlné auto, jen přední sedáky mohly být z octavie 2. generace, kterou jsem měl poté – motor taktéž 2.0 TDi PD. Super auto, ale to nešťastné turbo. Zemřelo ve 103.000km a s tím jsem se s touto octavií rozloučil. Pak jsem si koupil raději osvědčenou klasiku 1. generace: 1.9 TDi 110 PS (81kW) s najetými 160.000km, mám ji 6 let, najeto 253.000, takže je v podstatě jako nová. Měnil jsem akumulátor, žhavící svíčky, zadní brzdy a rozvody. A občas nějaký čep na přední nápravě. Nejsem žádný sváteční pilot, nejezdím zrovna pomalu a dlouhodobý průměr mám 4,8 l Praha/okresky 50/50. Tomuhle autu stačí dát jen pravidelný servis a odvděčí se. Má jedinou, zato fatální bolest a to je místo na zadních sedadlech, a to je jediný důvod, proč ji budu muset prodat, až mi povyrosotu děti. Jinak je to nejlepší škodovka, jakou jsem kdy měl. Samozřejmě až po té úžasné 110R coupé.

  8. Nesmysl. Budu mluvit za moji octavii s 2.0 FSI. Auto jsem koupi 2,5 roku staré a mělo 67 000 km. Teď má aktuálně 12 let a 295 500 km, v drtivé většině tankuju benzin 95 a servisní intervaly mám po 30 000 km. Motor si nemůžu vynachválit, za dobu provozu jsem mimo standartních servisů měnil jen zapalovací moduly (po umytí motoru) a EGR ventil. Spotřeba se podle nohy pohybuje od 6,5 do 10 litrů. A navíc je s tim na silnici docela zábava, protože to dokáže potrápit hodně aut.

    • Souhlasím, najeto 160 tis., tankuji pouze 95 a rozdíl mezi 98 jsem krom ceny nepoznal. Blábol pana pisálka o aditivech- jsou stejné kvality a ve všech benzínech, bez rozdílu oktanového čísla! Etanol a naftu nevyjímaje. Další blábol- filtr nox, mám původní výfukovou soustavu, kdo ho tam najde, dám mu na pivo. Pouze zdvojené svody a dva standartní katalyzátory a tři sondy.( Možná je rozdíl v kodu motoru, mám BLX- montován do Audi.) Po jedné na vstupech, jedna společná výstup. O funkci se nebudu rozepisovat. Spotřeba dálka plus klima- 7.6, město- 9.5 , připomínám jedná se o 4×4- dalších cca 70 kg na víc. V zimně u mě na horách nezastavitelná. Jedna závada motoru- egr ventil- zuby na kolečku klapky, stačilo vyndat, pootočit, nasunout spět a pohoda. Jediný s čím má pisálek pravdu- chtělo by to 7kvalt.

      • Já mám BLR, ten má jen 3 sondy. 5 sond mělo prvních asi 500 motorů těhle dvoulitrů (informace se školícího střediska Škoda), kdo ho má, má prostě smůlu, jinak verzí 2,0 FSI jsou v Octavii asi 3 nebo 4. Jediná věc co bych mu teda vytknul, je vyšší hlučnost způsobená vůlí pístku ve vysokotlaké pumpě a řetězem na přestavovači vaček, ale po těch kilometrech se není čemu divit.

  9. Redaktor nevi co pise <odpuste mu to !!)))0…
    Gdo vi gde to vicet
    Superb 2.5 120 je super motor a hlavne je derzak!!!!!!
    je to avto z komfortem na celu cestu.a zvuuukk)))
    Mne osobne chibej v6 motttory ve skodach

  10. Je zcela zásadní rozdíl v úrovni péče i používání vozidla u soukromé osoby a u firemního vozu. Dále je nutné si uvědomit, že celkového množství prodaných vozů je cca 75% firemních. No a nakonec je nutné si přiznat, ať se to PR odd. Škodovky a mnoha „škodofkářům“ nelíbí a nechtějí to slyšet, tato značka je prachsprostá spotřebka, uměle předražená o 15 %, aby zákaznící nabyli dojmu, kdovíco si nekupují. V jádru to není vysloveně sr.čka, jak se o ní mnozí vyjadřují, jen jde zkrátka o běžné konzumní zboží, jako je Fiat, Renault, Kia, Hyundai, atd., jen díky cenové politice a marketingové masáži vydávané za cosi „lepšího“ jako Opel nebo VW. No a občas se každému výrobci něco úplně nepovede, to se stává i prémiovým automobilkám, ovšem ne v takové míře, jako u Škodovky, ta to jen napraví až časem, v tichosti a většinou v rámci faceliftu nebo „modernizace“, aby si to nechala zákazníky zaplatit, takže pak jsou ročníky nepovedených vozů, které v záruce prvomajitelům vydrží a bazaroví kupci pak spláčí nad výdělkem a živí přemnoženou síť servisů a výrobců ND. No a o tom to je…

  11. Pane Zak
    ja bych skusyl napsat o rybickach…..
    Mozna by to mnelo lepsi uspech…….))
    Je vided ze autum nerozumite….

  12. Mám mercedes Brabus S klasse 4l osmiválec ,bohužel po opravě zlatými českými ručičkami je už rok nepojízdný,tak jsem si dovezl superba Laurin 2,5 Tdi,upravený motor u ABT na 211 PS, 3 stránky příplatkové vybavení. Dodnes není jediná závada vyjma útrženého spodního krytu motoru u sníženého podvozku z těch českých oranic.Jede to za 7,5l jako vystřelené z praku,už má skoro 300 tis.km.Oproti MB je tak o cca 20% horší, MB má 388PS a bere jen o cca 0,5-1 l více a fajnověji řadí automat.Mám ve firmě Octavii I , 1,9 TDI, tak mám s čím srovnávat, klobouk dolů před tím co škodovka v těch letech vyrobila.To je jako si dát k obědu štouchané brambory a pak přejít na pravou svíčkovou.

  13. Asi je to kus od kusu….Otec měl právě scouta 2.0 TSI a dodnes jezdí bez poruchy. Kromě výměny oleje rozvodů atd jsem snad neslyšel že by něco odeslo nebo tak. A má na něm najeto přes 320 000km.

  14. Jsem vychovaný komunisty,ale mám svůj rozum..Každý hájí svoje auto,svou pravdu.začínal jsem š1000mb,105kou,favoritem,R19,Xantií,Lagunou a dnec Meganem..Jedno vím,že škodovka je předražená pro obyčejné lidi z Čech,na všech autech jsem měl 300000 bez problému..Záleží jen na člověku,jaký má cit,co slyší kde na autě šustnout a nenechat vše na poslední chvíli,jako se to dělá,když se dává auto do bazaru a je jedno,jak dopadne kupující..Převážně je to o lidech a jejich postojích,kdo z lidí je dokonalý,každý se dožívá jiného věku a o autech to platí obzvlášť..buďme soudní..Já měl asi štěstí na ty,které auto prodávali,a měl jsem jak benzín,tak naftu..přeji všem hodně kilometrú bez nehody a bez starostí s vašimi mazlíčky..

  15. Hmmmm pomerne siroce rozepsany clanek avsak s par chybickami o technice ktera je zde popisovana, jsem mechanik a ne jen koncernu ale i jinych znacek at evropskych ci zamorskych tinqvong sinming ja ti taj ale nejdrazsi a nejcasteji opravovane vozy s nizkym najezdem jsou prevazne ty zamorske vozy v porovnani s evropskymi znackami az tedy bohuzel na made in france ale vetsina zde popisovanych problemu vznika za 1 nekvalitni udrzbou za 2 pouzivanim jeste nekvalitnejsich dilu starline apod. smeckaru a nejpruserovejsim broblemem je ze mam sice opici ale nemam na banany pro ni tak ji dam jen maslo proste a jednoduse kazdy vuz i jeho srdce potrebuje svoje v opacnem pripade se dokaze pomstit jakakoli znacka i motor 1kamarad audi 2.5 tdi 650000 druhy ma superba 2.5tdi 538000 dalsich 14 zakazniku na stejnych vozech pres 400000 a vsichni ok ,jen u tri vymena vacek a hydro a spojky v prumeru okolo 280-330000km takze toto jsou zase po vice nez 20 letech praxe moje zkusenosti.

  16. jsem absolutni socka,proto jezdim vzdy v tdi 66kw,nahradni dily vsude na kazdem rohu temer za cigara,a kazdy tomu rozumi,rozvody a spojku predemnou udelal predchozi slusnej a poctivej majitel a nasledne mi to za 25tisic prodal,sel do octavi,nevypadam sice v A3 jako magnat protoze nejsem a na nic si nehraju,jsem absolutne spokojen kdyz slouzi auto mne,a ne ja jemu,zdravim a lituji vsechny otroky.Do servisu nejezdim jen lestiim 🙂

  17. Johny to napsal jak to je! Jen bych doplnil, že pro škodofku už pišou VŠECHNY motoristicky casaky. Totac jako prade. A autosalon to jistí.

  18. Taky mám SUPERB řady II, ale s motorm 3,6 Fsi. Svezení je to opravdu skvělé, interiér výtečně odhlučněný, všechny díly krásně a pevně slícované. Všude, především pak vzadu spousty prostoru pro cestující. O převodovce DSG ani nevím, jak krásně řadí, a výkonu atmosférického motoru s čipovou sadou 218 kw nelze snad vůbec nic vytknout. Jsou tu ovšem mínusy v podobě velmi vysoké pořizovcí ceny, rozmařilé spotřeby a nutnosti tankovat benzín 98 oktanů a více. Ani servisní služby autorizovaného servisu nejsou zrovna laciné, nicméně s vědomím těchto záporů jsem si ho kupoval. Proto jen konstatuji – nestěžuji si. Oproti Oktávii II s motorem 1,6 Fsi je to opravdu dynamický skok do úplně jiníé ligy. Bohužel pro Škodovku, světem lítá i spousta mnohem lepších vozů…

  19. Jste zaludi vsichni co tu pisete!!!!Kazdy brani jen to svoje.To nejsou objektivni komentare.
    To je vse,tak zdar pitomci 😉

  20. A co 1.8tsi dsg chlapy? Má nėkdo zkušenost? Já jsem trochu paf ze spotřeby oleje. Momentálně 1l na 1000km. Prostě hrůza !!!

  21. Chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na motor ŠKODA 2,0 TDI PD kód motoru BMM 103 kW s PDF filtrem.
    Děkuji.

  22. Koukám ono nejde ani tak o auta, jako spíš o motory. Tím spíš se divím, že tu není zmíněno 1.8 TSI CDAA. Tyhle motory jsou chronicky známé přeskakováním řetězů a spotřebou oleje. Generálky začínají na 60kKč, končí někde na 130kKč.

    Jinak u motorů BMM byl tuším problém s praskáním klikových hřídelí, pokud odešel dvouhmotový setrvačník.

  23. Celkem se u některých komentářů směji jak blázen. Všichni všemu strašně rozumí ono pokud nemáte zkušenost nemůže nic říct. Škodovácké vozy nejsou vůbec špatné sem tam to někde skřípe,ale to je i u jiných značek. Sám jsem majitel octávky 1.9 TDI,ale ještě jedničková generace, za mě zlatý vůz.

  24. Asi by bylo stručnější napsat, co se škodofce povedlo za motor? 1,3 mpi a pak uz nic. A ty vw pokusy to kdyby udelal jinej to by bylo poctenicko. Tady se to ale muze napsat az je to ojetina. Driv ne. To bylo jediny co na felicii fungovalo. Motor . Jinak jsem jen opravoval. Za mě sade uz nikdy. Dneska je to lego starejch koncernovejch dilu. Jsou za stejny penize jiny auta.

  25. Já mám Škodu Octavia 1,9 tdi 66 kw rok výroby 2000 393000 najeto a můžu říct,že naprostá spokojenost. Byl jsem spravovat budíky,jelikož mi padaly a říkal mi ten opravář,že byl přede mnou muž a měl na budíkách 670000. Namontoval budíky,nastartoval bez problémů a odjel.Začíná mi to akorát už hnít,tak přemýšlím,co si koupit. Zvolil bych zase Octavii,ale byla mi doporučena 2 řady a 77 kw. Můžete někdo poradit?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: