Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda

  • Škodovka nemusí být automaticky ta nejvýhodnější koupě

  • Tachometry se škodovkám stáčí ve velké míře i za hranicemi

  • S řetězovými rozvody motorů TSI to není takový průšvih

  • Dvanáctiletá Octavia TDI po doktorovi s nájezdem 68 000 km neexistuje

Vozy značky Škoda jsou u nás nejprodávanější. Potvrzují to nejen registrace nových aut, kde všechny modely domácí značky dominují svým kategoriím, ale také statistiky bazarů a registrací ojetých aut. Můžete za tím vidět přehnaný patriotismus, nebo třeba jen slepé nakupování ze zvyku a setrvačnosti. My za tím vidíme skutečnost, že škodovky jsou prostě dobrá auta naprosto vyhovující potřebám drtivé většiny motoristů.

Jelikož se ale na našem trhu zobchoduje zhruba čtyřikrát více aut mezi ojetinami, logicky se kolem škodovek točí spousta legend, mýtů a mnohdy i zkreslených informací a přímo omylů. Pojďme si ty nejčastější představit a snad aspoň trochu vyvrátit.

Omyl č. 1: Koupit ojetou škodovku je snadné

Je toho spousta na výběr, servisy jsou na každém kroku a díly stojí pár korun… Takže čeho se bát? Stačí ukázat na auto a jezdit, že? To je právě nejčastější chyba nedočkavých kupujících. Právě rozšířenost vozů značky Škoda a především jejich „automatické nakupování“ mezi laickou veřejností z nich činí velice snadný cíl podvodníků.

Skoda Octavia Combi II (60)
Jak už jsme si ukázali v samostatném testu ojeté Octavie druhé generace, naučit se orientovat ve velké nabídce je poměrně obtížné
Skoda Octavia Combi II (15)
Zarytí odpůrci bazarů budou asi nesouhlasit, ale koupě ojeté škodovky přes zavedeného prodejce je ta jednodušší a spolehlivější cesta

Výběr ojetého auta značky Škoda je naopak poměrně složitý. Také je nutné skutečně dodržovat všechny kroky, které je vhodné před koupí ojetiny udělat. Nejde jen o prohlídku auta se zkušeným a nestranným mechanikem, ale také o prověření původu vozu a jeho servisní a pokud možno i kilometrové minulosti.

Doporučujeme: Test ojetiny — Škoda Octavia II je úplně jiná liga

Zatímco u některých vozů a značek je nákup neprověřeného auta jen tak na ulici snad jen malým prohřeškem proti zásadám spolehlivé koupě ojetiny, u vozů značky Škoda je to fatální chyba, Kupujícímu často přivodí když ne zklamání po první návštěvě odborného servisu a STK („Pane, ty kilometry vám nějak nesedí, tady to bylo bourané a svařené…“), tak rovnou spirálu dluhů a hlavně nemožnosti jezdit, protože auto sebral exekutor v rámci řízení s bývalým majitelem.

Omyl č. 2: Motorům TSI se pořád kazí rozvody

Tady by bylo lepší použít minulý čas. Kazily. Legendární problémy s řetězovými rozvody downsizovaných motorů TSI jsou ale servisně tak dobře zmapované, že se dnes už prakticky nemusíte ničeho bát. A pokud problém podchytíte včas, dá se poměrně snadno a s rozumnými náklady vyřešit.

Skoda Octavia Combi II (48)
Motory s označením TSI straší potenciální kupce svými rozvody. Ve skutečnosti to s nimi ale není tak hrozné
skoda rapid 02
Třeba Rapid měl motor 1.2 TSI se silnějšími rozvody už z výroby. Na ostatní modely existuje několik spolehlivých servisních řešení

Pro nejmenší motor 1.2 TSI (pevnější řetěz má ve škodovkách zhruba od července 2011) přišlo konečně definitivní servisní řešení, které dovolí aplikovat silnější řetěz a rozety i na původní „slabou“ verzi. Například Škoda Rapid už má pevnější řetěz od výroby a u Fabií, Yetiho nebo Octavií pravděpodobně byla servisní úprava provedena v minulosti. Stačí pátrat v historii auta. Že kupované auto žádnou historii nemá? Tak proč ho kupujete?

Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS — 10 nejlepších ojetin značky Škoda

U vzácnějších jednotek 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI to je složitější, ale i pro ně existuje servisní řešení a pár rad, jak si s rizikem rozvodů poradit. Čtrnáctistovka se obvykle nepotká a jen spadne do nouzového režimu, u motoru 1.8 TSI a 2.0 TSI pomůže dodržování včasných výměn oleje a preventivní výměna napínáku vodících lišt řetězu. Navíc novější škodovky s motory generace EA211 už přešly na tichý rozvodový řemen. Ovšem i ten by se měl časem vyměnit, ostatně jako jiné řemenové rozvody. Takže pozor na to.

Omyl č. 3: Dvoulitrová tédéíčka už dnes nic nevydrží

Pověry o nízké spolehlivosti motorů s označením 2.0 TDI, které se údajně nemohly vyrovnat legendární dlouhověkosti klasické „rotačky“ 1.9 TDI, se veřejností neustále šíří. Při tom speciálně s ojetými škodovkami mají společného jen pramálo. Problematické motory 2.0 TDI ještě se vstřikováním PD se týkají především vozů Audi a větších Volkswagenů nebo jedničkového Superbu. A to jsou už tak stará (a opotřebovaná) auta, že se obecně jedná o velmi rizikovou a ne zrovna doporučeníhodnou koupi.

Většina pověr také pochází od lidí, kteří koupili neprověřené auto s pravděpodobně stočeným tachometrem. Motor se tak brzy po koupi poroučel, když na tachometru svítilo jen něco málo přes 100 000 km. Ale skutečnost byla jinde. Jenže od té chvíle „jsou dvoulitrová tédéíčka vraky a nesmí nám to, mámo, do baráku.“

skoda octavia rs (3)
Nejvíce příhod o porouchaných motorech 2.0 TDI pramení z 16V verze s vyvažovací hřídelí a vstřikováním PD. Z Octavií zlobilo naftové RS
skoda octavia rs (1)
Motory 2.0 TDI CR s emisní normou Euro 5 patří naopak mezi to nejlepší, co si můžete mezi ojetinami koupit

Problémy se týkají hlavně šestnáctiventilových verzí motorů 2.0 TDI PD s vyvažovací hřídelí. Svého času šlo skutečně o mimořádně rizikový motor, u kterého praskala hlava válce a docházelo k fatálním závadám vstřikování a mazání. V populární Octavii, byla ale „ošizená“ verze bez vyvažovacích hřídelí a se spolehlivějším vstřikováním. Koncernová hierarchie přisuzující Škodě roli „levnější“ značky tu je paradoxně spíše výhodou, i když počátečním problémům s praskající hlavou motoru se nevyhnula ani Octavia.

Doporučujeme: Největší omyly a mýty o ojetinách, které dávno neplatí

Z hlediska ojetiny tak verze 2.0 TDI PD 16V v Octavii představuje méně rizikovou koupi než sice mechanicky spolehlivější motor 2.0 TDI 8V, ale standardně dodávaný s filtrem pevných částic. Pozor jen na Octavii RS s motorem 2.0 TDI PD 16V 125 kW. Má filtr a je to továrna na průblémy. Nová generace motorů 2.0 TDI CR se vstřikováním common-rail patří naopak k tomu nejlepšímu na trhu.

Hledejte Octavii nebo Yetiho s emisní normou Euro 5 a bez vyvažovacích hřídelí. Ano, to jsou ty motory, které švindlovaly u emisí. Ale pro zájemce o ojetinu je to naopak jedna z nejlepších a nejjistějších možností. Samozřejmě za předpokladu, že koupíte auto s historií a budete dodržovat základní servisní poučky. Necitlivý řidič odrovná i sebelepší motor.

Omyl č. 4: Na „Západě“ škodovky nestáčí jako u nás

Bojíte se, že vás chce český bazarník okrást a prodávanou Octavii stočil o čtvrt milionů dolů? Tak si hlavně nekupujte naslepo stejné auto ze zahraničí, protože riziko stočení je snad ještě vyšší. I v Německu, Itálii nebo Nizozemsku stáčení kvete především díky poptávce po „zánovních“ ojetinách v zemích bývalého sovětského bloku. Tedy i u nás.

Skoda Octavia Combi II (26)
Bytelnost a kvalita interiéru škodovek umí maskovat jejich skutečný nájezd. I po 150 000 km může udržovaná Octavia vypadat jako nové auto
Skoda Octavia RS
V Česku chybí s okolními zeměmi provázaná a veřejně přístupná databáze servisů a STK, kde by si mohl případný zájemce o ojetinu auto prověřit

Naprostou jistotou jsou naopak česká auta, která jezdí na pravidelné servisní prohlídky a STK u nás. Mnohem jednodušeji pak lze dohledat v databázi servisu kilometrovou minulost. Neříkáme, že se švindlovat nedá (mezi prohlídkami STK jsou dva roky a co se děje s tachometrem mezi tím, nikdo neví), ale prostřednictvím oficiální sítě prodejců značky a zavedených autobazarů je riziko koupě stočené Škodovky mnohem menší.

Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Důležité je také postupovat s rozumem. Naftové Octavie Combi slouží nejčastěji jako služební auta a nájezd 50 000 km za rok pro ně není ničím neobvyklým. Pětiletá Octavia může mít najeto klidně 300 000 km, ale pokud jezdí do servisu, vůbec to na ní nemusí být znát. Jenže lidé si stále myslí, že koupí dvanáctiletou Octavii TDI s nájezdem 68 000 km po doktorovi. A pokud bude existovat takto nerealistická poptávka, stáčet se prostě bude.

Omyl č. 5: Škodovka je nejvýhodnější koupě

Svým způsobem to může být pravda, ale každá mince má dvě strany. Silná poptávka drží ceny ojetých škodovek poměrně vysoko a už tradičně se na trhu pohybují spíše chudě vybavená auta. Lidé si obvykle za své vlastní peníze nekupují „novinářské specifikace“. Tím nechceme říct, že by nebyla koupě ojeté škodovky výhodná, ale některé konkurenční vozy toho nabízejí za podobnou cenu mnohem víc.

Dacia-Logan_MCV
Některé konkurenční vozy mohou nabídnout více výbavy za méně peněz. Češi ale raději dávají přednost chudě vybaveným škodovkám
Skoda Fabia II (1)
Škodovky se obecně prodávají dráž. Svou hodnotu si ale udrží jen tehdy, pokud mají i po letech dohledatelnou minulost a servisní historii

Investice do ojeté škodovky se vyplácí jen tehdy, pokud 1) koupíte kvalitní a proveřené auto a 2) nezanedbáváte servis a věnujete vozu skutečně odpovídající péči. Stále více kupujících ojetin dbá na to, aby měla prodávaná auta jasnou minulost. Takže pokud se na údržbu úplně vykašlete, také se může stát, že vás za pár let v bazaru z výkupu vyhodí a vy pak budete jen horko těžko hledat kupce, který vám za auto dá jen nepatrný zlomek původní ceny.

Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda
Ohodnoťte tento článek!
4.45 (89.01%) 71 hlas/ů

78 KOMENTÁŘE

  1. Zasadni je, ze Skody kupuji hlavne firmy. Kuprikladu Hyundai i 30 koupi vic „normalnich“ lidi nez Octavii. A jak se chovame k veci co patri vsem jsme mohli studovat 40 let v praxi. Druha vec je, ze opravdu dobrou ojetinu je tezke koupit protoze prvne dobre auto prodate nebo date do rodiny, pak znamym, pak bazarum, ktere je opet predne prodaji rodine a znamym. V okoli to vidim casto. Spatne auto do bazaru, at mne nikdo neotravuje a dobre rodine.

    • Asi na tom něco je, když jsem kupoval novou Škodovku, dal jsem jsem jim rovnou do bazaru svojí 12 let starou Octavii, první majitel, pravidelný servis. Vůbec se u nich v bazaru neobjevila, hned jí prodali ještě ten den známému.

  2. Do autobazaru (pan Dusan má pravdu) jdou auta, která mají vady a chce se jich majitel rychle a hlavně bez problémů zbavit. Když si bazar za levně vykoupené auto přihodí, je to pro bývalého majitele (často se diví tomu rozdílu) odpustka za starost, o které dobře ví, že by nastala po prodeji s novým majitelem. Můj známý mě po návštevách různých autobazarů informoval: Všechny auto měly na tachometr přes 100 tisíc do 110 tisíc. Všechny tedy měly, jak nám říkali, „málo najeto, v zimě nejeto, po starším pánovi a vždy garáž“. No nekupte to s takovými důvěrně ověřenými zaručenými referencemi. A za takovou skvělou cenu v akci, „již už od“ a nebo „jen za“. Ale tu poznámku o chování se k věcem, které patří všem, kterou pán studoval v praxi 40 let, považuji za nevhodnou. Chování v takových případech je záležitostí každého jednotlivce a v každé době. Blbci a podobně se chovající lidé jsou stále, žádná doba je nepředělá. A nemusí jít jen o věci.

  3. Bohužel bazar prodejci aut stále spoléhají na hloupost lidi. Běžna praxe : dám inzerát ,že prodám moje auto. Kdo prvni reaguje ? No přeci skoro vždy – bazar . Proč ? Protože se mu to vyplatí . Do telefonu se přeci dovím ,že za auto dostanu až o třetinu víc než požaduji. Na prohlídku přijedou pánové a řeknou ,že mé auto se kterým nikdy nebyl problém,není bourané,nemá stočené km,má historii je vlastně vrak. Moje spása je ovšem v podobě prohlídky jiného auta u nich v bazaru a ješte dostanu slevu . No paráda ne ? Ovšem auto v bazaru stojí víc než můj vrak ..co s tím ? No nevadí …pánové přeci jsou i zdatní obchodníci a vydělávaji na mě hned 3x. Poloviční cenu za výkup mého auta,přemrštěná cena auta z bazaru výměnou a ještě šibeniční půjčka se spoustou nevýhod ,které jsou napsány mikropísmem v zápatí..
    Zní to někomu povědomě ? Určitě ano…

  4. Dušane, ono si možná Hyundai koupí víc „normálních“ lidí, ale podstatné je to, koho do skupiny těch „normálních“ lidí počítáte.
    Mraky aut si kupují tzv. Ičaři, tedy lidé se Živnostenským listem. A zdaleka ne vždycky se jedná o pick-upy pro řemeslníky.
    Nicméně oficiálně se jedná o firemní nákup.
    Navíc i kdybychom tomuto dělení Hyundai PR agentury Medea Research chtěli věřit, i tak porovnání značně kulhá.
    Jedná se totiž o procentuální poměr. A zde, jak známo, je něco jiného 100% z 10 prodaných aut a 50% z 10.000 prodaných aut.
    Takže co do počtu kusů, narazíte na násobně víc soukromě zakoupených Škodovek než Hyundaiů.
    A k tomu chování k věcem jež patří všem.
    To není o režimu, ale o lidech.
    Znáte jistě také spoustu lidí, kteří se k cizím věcem chovají slušně i spoustu lidí, kteří se chovají jako dobytek i k vlastním věcem….

    • Pred mesicem byl v MF clanek s presnymi pocty prodanych aut a tusim tam byl pomer 1:17 octavii na ico oproti 1:3 i30kam. Coz spolu s celkovym poctem prodanych vozidel opravdu hralo v realnem prodeji normalnim lidem (mimo ico) ve prospech hyundaie. Nemyslim si, ze by se jednalo o PR Hyundaie. Respektive, ze by denik jako MF cucal cisla s prstu. Nicmene se soucasnou cenovou politikou kdysi levneho korejce to pristi rok muze byt jinak.

  5. Rozumný člověk by v životě ty peníze nedal.
    To co je Německé je nadřazené všemu ostatnímu? No to už zkoušel jeden říci celému světu a jak dopadl. On totiž zřejmě ten Francouz a Ital neví jak se dělá auto.

      • Francouz ví, jak dělat auto – ale ve státní automobilce na to kašlou. Bohužel jsem kdysi také koupil Renaulta. Měsíc co měsíc v servisu. Naopak proti Citroenům a Peugeotům nic nemám, jedna 307SW mě teď vozí a předtím to byla Xsara.

  6. Zaplacený článek od velkých bazarů mající odradit lidi od soukromých prodejů. Copak když si někdo přečte takový článek tak si pak koupí auto od soukromníka i když bude sebe lepší?

  7. Uprimne normalni clovek si nekupuje Hyundai a Dacii. Je to jako sex s neprizpusobivou spoluobcankou, muze to byt zajimavy ale slusnej clovek to nedela!

    • Chtěl bych slyšet proč by měl být Hyundai horší než Škoda? To asi proto, že má plastové turbo? Nebo gumové brzdové kotouče? Dejte sem někdo fakta a ne bláboly

      • Pokud vám záleží na dynamice jízdy a zábavě za volantem, pak obě značky nabízí jen takových kousků. Pokud vám však jde jen o dopravu, tak je to skoro jedno.

      • Fakta? Fakta: Škoda Octavia 1.9 tdi 66 kW, najeto 430 tis km, původní turbo, trysky, spojka, čerpadlo, startér, alternátor, ramena, tlumiče třetí, po 10 tis olej a po 100 tis rozvody. Hyundai I 30 kombi, 1.6 crdi, těsně před koncem 5-ti leté záruky, najeto 98 tis km, v hajzlu turbo, načaté vstřiky, čerpadlo před smrtí, tlumiče vytečené, ramena vymlácené, vrže to, skřípe to a padá víku kufru. Toť fakta z první ruky. A obě auta na r.č. a řidiči žádné ořezávátka. Oběma kolem 40 let a jezdíme od 20 let, já jako profesionální šofér, kamarád toho má na cestě taky dost za sebou. Toť fakta

        • a ješte bych dodal zůstatkovou cenu obou aut určite za 10 let starou naftu od škodovky dostaneš relativně dobrou cenu při prodeji,korejce už možna ani neprodáš ,nadruhou stranu jsem rád že na silnici nejezdí jenom jedna značka nebo spíš koncern „VW“ aspon je větší sranda.pak se člověk diví jak ostatní mačkají malé motory na hranici otáček-/auto určené do města hura na dálnici a tři kola na nosiči /. nejednou sem byl světkem toho že plně naložený traktor s 10tun.vlekem jel rychleji něz toto auto.

    • Škodovka je hodně dobré auto. Nicméně takových aut je ve stejné kvalitě plno. Akorát se o tom nemluví v každé hospodě. V Česku je zvykem co není koncern všechno kritizovat.

    • A to je jaký Hyundai ? Z Indie a Turecka? Co takhle Octávku nebo Yeti z Číny nebo Ruska … Tam se taky dělají . Jsi trochu asi primitiv co ?

    • Demente koupil jsem toyotu auris a je udělaná v turecku tak co řešíte za pičoviny a jezdí kamoš koupil nového VW a po 5 tis klekla převodovka tak hurá do VW ,co si kupuješ za boty ?Adidas které jsou s číny ,plácáš tady hovna

  8. Me by zajimala jedna vec. Uz jsem podobnych clanku videl nekolik, v kazdem je bod, ktery rika, ze za stejne penize mohu dostat u jinych ojetin vice. V zadnem z tech clanku, vcetne tohoto, se ovsem nerika, jake to jsou a take proc…

  9. Koupě ojetiny je vždy problém…..Já jen každý co si koupí auto, se o něj vetšinou stará, leští ho, mění pokažené věci…..no a až ho to přestane bavit, tak auto prodá. Jako já….už by to chtělo vyměnit olej, na podvozku se nic nepokazilo už 5 let….je jisté že tento rok se už něco stane. svíčky už taky přesluhují….klima je o dost slabší než byla. Auto už mám 6 let, splátky doplacené…..jdu to prodat do bazaru a koupit zas ojeté, ale novější. Celou dobu jsem se dobře staral o své auto…..

  10. V BAZARECH PROSTĚ NENÍ KAŽDÉ AUTO V ….. JAK MATE FURT V PAMETI. PROSTE TO JE STROJ KTERY UZ NEKDO POUZIVAL……DA SE CEKAT, ZE UZ V NEM COSI DRNCI A ZE BUDE TREBA NECO OPRAVIT.

    • Ty budeš asi nemocný …. Vem si prášek na palici,zalez po peřinu a vypoť se z toho blábolu…. Mezi námi, nemám škodovku, mám volvo a přseto neurážím. Ale z profilovéhojména již jde vyčíst, že Tvoje IQ je někde okolo 40. P.S. pod 40 už bývá problém ovládat tělesné pochody, tedy tipuju, že občas najdeš zcela nečekaně cosi podivného ve spodním prádle …

  11. No Vas komentář toho o Vas hodne vypovídá…Vase inteligence je zrejme na velmi nízké úrovni a měli by Vám zakázat se rozmnožovat….

      • To rozhodně – a bez legrace.

        Pokud nakupujete v AAA, počítejte se točeným tachem, padělanou servisní knížkou, zatajenými závadami. A navíc jim proboha neskočte na nějaké jejich záruky či pojištění a financování – při všem vás jen oškubou a když přijde na plnění, tak vás buď neznají, nebo rovnou pošlou do prkvančic, protože ty smlouvy jsou sepsané velice chytře.

  12. Škodovka je většinou předražené auto s průměrnou kvalitou a průměrnými jízdními vlastnostmi. A hlavně to má každej druhej blb.

  13. Předposlední škodovku jsem prodal do aaa,mobilní výkup. Nebyl problém, nikam jsem nemusel a auto v ceně cca 250tis prodáno před domem. Při prodeji na ulici se Vám s tím vozí kde kdo a zkouší kde co. Auto bylo ve velmi slušném stavu, samozřejmě, že cena mohla být lepší, ale na od ulici od soukromnika bych ji těžko dostal. Poslední škodovku jsem také nabízel aaa a byla to taková už větší motarna,at přijedu a vesteni z koule,kolik mi asi dají.Nakonec jsem zajel přímo do prodejny škoda a světě div se,výkup lepší, než jsem čekal,finance i jednání. Auto opět velmi dobrý stav.No co mě dostalo, že mi pán ze škodovky řekl, že pro taková auta tam jezdí z aaa:)Do týdne ho prodali. Jinak nákup z ulice je asi nejsložitější, aaa,esa apod velké bazary dost o nervy,takže za mě příplatek a koupit tedy v případě škodovky ojeté u nich jistota určitě největší.

    • Ty seš ocas. Ačka největší ojeby. Octavku v ceně za 260 což mi odkoupili v ESA tak mi v Ačkach nabizeli 210 aby si napakovali kapsy a mě okradli. Tak si tu posranou reklamu Strč DOPRDELE!!!!!

  14. Dobrý den.
    Myslím si že články tohoto typu jsou dobře zaplacenou reklamou Škoda auto. Všichni víme že sláva koncernu postavena na 25letém 1.9Tdi,1.8t,1.6mpi kdy koncern byl etalonem kvality a spolehlivosti
    je fuč. Vw byvala dražší a u tohoto jen zůstalo. Máme tady nástupce 1.2Htp,Tsi,2.0Tdi,Fsi průser!!!!!
    Lidi proberte se!!!!Dodnes těží z toho co bylo dávno a už to není pravda, předražená auta max na 5let.
    Léta nás vodí za nos. Dnes jsou všechna auta spotřební zboží a dělaná tak na čtyři roky leasingu.

  15. Tak se mi zda , že se debata z rozumně tvářících lidí a jednajících lidí stavá kecání dobytku v parlamentu…. Nicméně by to spíš mělo fungovat jako stránka informací motoristů tedy já mám tohle a jezdí to takhle. Myslím, že tak se baví normální lidi, jako prasata se baví politici a mi normální lidé se můžem bavit jako lidi. …… Já mám v pořadí druhou Octavii první 98 1,9tdi 66kw supr auto, sur spotřeba, spolehlivé s lehkou nohou 4,5litru ve městě. Nedám dopustit. Druhá 1,9tdi 77kw rovněž maximální spolehlivost mám ji 8 let od novoty a žádný problém. Já s mou nohou 5,4 město žena Ol – Ces.Bud. 3,8l!!!! Brácha Hyundai elantra od novoty a to je pan starostlivý, vše vychozený, vymlácený, nedolíhalo snad nic, musím říct, že bambusový auto. Kroupy vedle sebe octavia a hyundai brácha celolak 70tis na octavii ani ťukanec….prostě fakta, motoricky byla Elentra dobrá a bez problémů 2,0CRDI Tak zdarec pánové a snad už jako lidi

  16. Škodovkám došel dech už dávno. Je to smutné ale je potřeba se smířit,že Škoda je na cestě k ostudě.

  17. No já nevím. Mám Škodu Fabii II (HTP) už skoro deset let (9,5 roku). Nikdy jsem s ní nebyl v servisu, myslím tím na opravě, olej atd. měním samozřejmě každý rok. Všechno funguje jak má. Letos v lednu jsem měnil baterii (původní), já jsem spokojený a nikdy bych si nekoupil jiné auto než je Škodovka. Ano, věřím, že i jiné automobilky nabízejí skvělá auta s perfektní výbavou a možná i levnější, ale prostě bych neměnil. Až si půjdu koupit příště nové auto, tak si koupím zase Škodovku.

  18. Mám 8 roků F. 1.2 Mpi, na 110 tis km generálka mot. (výměna popraskaných ventilů) a výměna katalyzátoru. Byla to špatná koncepce umístění příliš blízko hlavy válců. Náklady cca 20 tis. Jinak spolehlivé a do dnešní doby naštěstí neodešlo nic jiného. Výměna brzd na 135 tis. Motor je naprosto jednoduchý, s rozumnou spot. Bohužel malý výkon. Auto dojezdím, ale znovu bych do škody nešel.
    Byla by to ŠKODA peněz.

  19. Co škodofkář ,to čurááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááák pojebaný.

    • Počteníčko na dobrou noc… Mám fabku 1.4 16v v kombi 2003. Sice v okolí v lidem spadla trochu brada, stála 25 kolíků, ale nemůžu se s ní sžít. Blbne centrál, musí se přes celou sedačku, zevnitř to nejde otvírat a ani jak je u řidičových dveří přepínač uzamčení a otevření, tak to neodblokuji. Blbnou různý dveře, tak člověk neví, který se otevřou. Celkový hluk je vyšší, jak staré vagony ČSD, než u Tipa 25 let starého, 1.4 8ventil, spotřeba stejná: 6,5 l, jen fiat je živější a kopce udělal na 4ku, fabku musím podřadit na 3. Výkon má až od 4t otáček. Chcípá po zahřátí na křižovatce, nebo na dálnici, když dám nohu z plynu. Až 5x startuji než znovu chytne, to už jsou trubky slyšet. Ouzký to je, drcáme lokty o sebe, kufr malý, na dovču k ničemu, kupujeme teď střešní box, sem zvědav, jakou rychlost uděláme do Brna, už mě předjel v kopci i kamion, asi prázdnej, s boxem mě předjedou i plný. Známej mi nabízí oktávku 1.gen za 60t. 1.6, ani nechci. Vypadá to hrozně, startuje šroubovákem, zlomil tam klíč. Ale v Bechyni vozí chlapek oktávky v tdi, většinou v kombi z D, nádherné laky, po dešti kapičky, jak nový a interier čisťounkej, ale za 110-140 t za 1. gen, od 190 za 2. gen, zvažuji. Ještě šilhám po audině. Vypadá to na 2. auto v rodině, s malým náběhem, asi nákupní taška a možná další koupili rapidy, Němci už taky šetří, škodovka je tam vidět často, Štuttgart, Mnichov, i když hlavní auto je tam medvěd, to se nedá zapřít. Zrovna od dědka, známej, tak jeho brácha si koupil hjondó 35 a to je doktor, jinak dědek má 8 bmw rv15 , jeho paní 5 bmw rv14, důchodci a jeßtě má sprintera starýho a s tim jezdí München – Passov a já za nim s eskortem v dízlu nestačil a to se tam jede jen 120kou. Je ale stejně skrblík, tankuje u levnějších pump. Nechtěl jsem nikoho popudit, ale na ně nemáme, takže u nás škodověnky vedou, 7 škod se prodá z 10ti, loňská statistika nových vozidel, u ojetin převládaj zahraniční. Jo Tipo mi umřelo, neprošlo stk, je na nd, napište si.

  20. ty

    Ty vole jdi se vyblit někde jinde s těma tvýma komentama tady je forum pro lidi co se chcou něco dozvědět a ne že tu budeš psat ty svoje hovna, ty osle.

  21. jak dlouho jezdí ty h. a kolik jich je už v bazarech . no dost ale š.kupujou pořád skus kopit h. po pěti letech jeto VRAK.

  22. Octavie vydrží. Já mám už třetí, každou generaci, pokaždý koupena ojetá z áček kde jsem prostě vybral vždycky nejlepší. Přemýšlel jsem o Superbu ale Octavia zdaleka stačí. Užitná hodnota/cena ideální poměr.

  23. Pánové, po přečtení Vašich recenzí je mi docela ouzko, místo aby jste psaly příspěvky které jsou relevantní tak je to samá urážka napadání a nic neříkání. Já jsem začínal jezdit s vozem Škoda Octavia 440, na tehdejší dobou „fáro jak se kdysi říkalo“ v roce 1970 jsem si pořídil Škodu 1100 MBX dnes vyhledávaný veterán, spokojenost s tímto vozem byla tak 70%,
    potom jsem začal kupovat zahraniční vozy , M 220, WW Golf, WW Jeta, Ford Siera, Renault Laguna, Ford C Max. Po ťechto značkách opět Škoda ll 1,9TDI. Každé vozidlo má své pro a proti, každé vozidlo má jiné jízdní vlastnosti a komfort. Každému sedí něco jiného tak proč nadávat lidem a hruubě je urážet, Vy mladí chcete samá rychlá ale hlavně cizí auta aby jste dokázali že právě Vy, jste ti králové silnic nad které není. Bez urážky zamyslete se někdy co píšete a koho tím oslovujete.

  24. p. Dalibor Žák je nejlepší redaktor jakého znám, jeho články jsou velmi profesionální a věcné.
    Takto by měli psát všichni aby jsme se dozvěděli pravdivé informace o autech a ne jen bludy od lidí neznalých své práce…

    Díky Díky

  25. Souhlasím s tím, ze velmi dobra Skodovka se prodá velmi snadno, ale zároveň mohu říci, ze taky dobre jeta. A lezaky v bazarech jsou největší šunty, ale. Sám kupuji do své garáže pouze skodovky, z mnoha důvodu, jak sobě tak manželce a to vždy nové. Své auta se snažím vzdy prodat sám, dále někomu, protože vím ze jsou max. OK a vím, ze mě nikdo nebude dále otravovat. Každopádně jsem se již potýkal s problémem prodeje, a to mužů říci, ze o každé své auto se náležitě starám a pečují o nej, takze jsou vždy v TOP stavu. To ALE znamená v ceně, když se cena mnou prodávaného auta držela lehce přes 400tis. byl to problém, ojetiny za tyto peníze se velmi špatně prodávají, toto mi řekli i AAA, kteří nakonec auto s horkou hlavou, protože bylo opravdu TOP stav vykoupili a sami se následně s prodejem trápili skoro rok. Prodej jsem sledoval, oproti ceně kterou mi dali si přidali cca 25 tis, nakonec jej prodali nějakému pánovi z Brna se ziskem 10tis, ten mi koupi volal, takze to mám z první ruky (kontakt na mě byl uveden v servisní knížce). Na druhou stranu co jsem prodal auto od manželky za nějakých 340tis. bylo prodáno během týdne, prodal jsem jej jak se říká z garáže do další garáže. Takže nejen na dobre ojetine záleží co se dobrého prodeje tyče, ale taky na ceně. Takže čím starší a dobra, tím lepší a rychlejší prodej. A jak tady někdo píše, ze dobrou ojetinu nejprve rodině. Ano, ale záleží jak bonitni rodinu mate.

  26. Znám jediný a osvědčený způsob, jak se výše uvedeným problémům vyhnout.Kupujte si zásadně nové auto.

  27. Udělal jsem několik testů a ten klíč od domů mi klouže nejlépe v laku aut Škoda a VW.

  28. Mám pořízenou octávku s bazáča a žaádný problémy jsme s ní neměl klasické opravy,ale nic nevlkýho šlape jak hodinky. Rozhodně až doslouží opět pořídím zase škodárnu.

  29. Dobrý den, po přečtení celé diskuse bych dodporučil vedení zdejšího portálu následující :

    Zavést povinné registrace jako podmínku pro komentáře a striktní BAN systém.
    Ne každý tu chce číst „o poměřování velikosti údu“, nebo projevech duševních nemocí případně projevech závisti, demence či jiných pohnutek.
    Zkušenosti uživatelů si rád přečtu, ať již souhlasné nebo protikladné. Obojí je zdroj informací.
    Ale číst tady takové „projevy“ jen ve výsledku kazí dojem jinak vcelku slušnému webu.
    Zvážil bych to, být vaším šéfredaktorem či adminem.
    Jedině tím stoupne vaše úroveň.

  30. Vsichni jsou podelani z ocecek a vseho od skodovky, spoustu lidi onanuje jen oc v tdi nejlepsi. Je to picovina jelikoz occka i nove superby jsou dost sroty. A vsichni octavkari jsou onanisti ega. Koupim si occecko s nalepkou rs a jezdim po dalnici 3 kila. Proste vetsina ridicu octavek jsou debilove a mysli si ze kdyz si daji na auto rs jsou ti nejvetsi king of roads a proto nesnasim onanisty octavkare jelikoz jejich chovani na cestach reprezentuje i tu znacku ktera je predrazeny srot s nulovou vybavou. Tod asi vse, takze si nalepte na ocecko klidne 10 nalepek ale lip vam to nepojede. Navic occka jsou auta max do firmy, mel jsem je ale stalo to za hovno tak jsem poridil mondea 2015 a naprosta spokojenost spolehlivosti. U ocecek rozdrbane plasty lacine atd.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: