Paříž 2016: Audi představuje novou RS 3. Civilní verze je rychlejší než ta závodní

  • Audi RS 3 je první kompaktní sedan řady RS 

  • Nový přeplňovaný pětiválec nabízí výkon 400 koní 

  • Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 4,1 s

  • Spolu s civilní RS 3 se v Paříži představila také závodní verze 

Nejsou to ani dva roky od doby, kdy se světu představilo Audi RS 3 Sportback. Extrémně rychlý hatchback ale už v nabídce automobilky nenajdete, teď přichází ostrý sedan, který kromě jiného dostal nový pětiválcový benzinový motor s parametry 294 kW (400 k) a 480 Nm. Jen pro srovnání, hatchback RS 3 Sportback nabízel 270 kW (367 k) a 465 Nm.

Kromě vyššího výkonu je nový pětiválec také o 26 kg lehčí a používá systém vstřikování kombinující přímý a nepřímý vstřik paliva. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol. Stejnou pohonnou jednotku už dostalo také Audi TT RS.

Nové Audi RS 3 umí být pekelně rychlé. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 4,1 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Za příplatek vám automobilka posune omezovač na 280 km/h. Novinka v řadě RS používá také například přibrzďování vnitřních kol v zatáčkách a může mít i adaptivní tlumiče.

Doporučujeme: Audi Q5 zhublo o 90 kg, přišlo o klasické quattro a vyrábět se bude v Mexiku

Ve srovnání s běžným sedanem A3 je RS 3 o 25 mm nižší a má větší rozchod kol. Vpředu je rozdíl 20 mm, vzadu 14 mm. Standardem jsou devatenáctipalcové disky s pneumatikami 235/35, na přání můžete dostat širší pláště o velikosti 255/30. A když už budete u připlácení, Audi vám nabídne i karbon-keramické brzdy.

Jak to bude se vstupem na evropský trh, to automobilka zatím ještě neřekla. Tisková zpráva se zmiňuje pouze o americkém a čínském trhu, kam se tento ostrý sedan podívá až v létě příštího roku.

rs3_02
Audi RS 3 je kompaktní sedan s výkonem 400 koní. Schopnost pokořit zrychlení 0-100 km/h za 4,1 s ho posouvá velmi blízko k supersportům
rs3_05
Audi zároveň představilo i okruhový speciál určený pro sérii TCR. Kvůli pravidlům je ale tento vůz pomalejší než civilní verze

Kromě civilní verze dorazilo do Paříže rovnou také závodní provedení určené pro sérii TCR. Paradoxem je, že kvůli pravidlům je závodní varianta pomalejší než klasická RS 3. Pohon má totiž na starost dvoulitr TFSI naladěný na 243 kW (330 k). Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 4,5 s a nejvyšší rychlost se pohybuje kolem 240 km/h.

První zákazníci dostanou Audi RS 3 LMS v prosinci letošního roku, na závodních okruzích se tak vůz objeví příští rok. Speciál pro sérii TCR stojí 129 000 eur.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: