Pagani Huayra Roadster stojí 75 milionů. Vznikne jich jen 100 a už jsou vyprodané

  • Pagani Huayra Roadster se představí na autosalonu v Ženevě

  • Roadster je o 80 kg lehčí a zároveň pevnější než kupé

  • Stojí bezmála 75 milionů korun

  • Všech 100 aut je už vyprodaných

Ani se to nezdá, ale ultraexkluzivní supersport Pagani Huayra je na trhu už pátým rokem. O otevřené verzi se spekulovalo prakticky od představení nového modelu v lednu v roce 2011. Ale teprve nyní před autosalonem v Ženevě se dočkali všichni, kteří hledají nejrychlejší (a zřejmě i nejdražší) fén na vlasy na světě.

Pagani Huayra Roadster (1)
Roadster vychází z prototypu Huayra BC. I díky tomu je lehčí a pevnější než kupé
Pagani Huayra Roadster (12)
Pozornost k detailům byla u Pagani vždy dechberoucí. Tady víte, za co platíte

Fascinující Pagani Huayra Roadster zpestří autosalon v Ženevě. Chápejme ho jako ukázku toho, co bychom mohli mít, kdybychom nebyli tak beznadějně chudí. Všech 100 roadsterů, které automobilka Pagani vyrobí, už totiž má své zákazníky. Ti za každý kus zaplatili 2 280 000 eur bez daně, což je po přepočtu kurzu a dopočítání DPH skoro 75 milionů korun.

Srdcem roadsteru Pagani Huayra je přeplňovaný dvanáctiválec 6,0 l od Mercedesu-AMG, který na zadní kola posílá výkon 562 kW (764 koní) v 6200 min-1 a točivý moment 1000 Nm. Kupé mělo výkon 730 koní, ale točivý moment 1100 Nm. Novinkou je sedmistupňová převodovka, která byla, stejně jako další konstrukční a technologické postupy, vyvinuta na speciálu a prototypu Pagani Huayra BC.

Doporučujeme: Galerie 10 nejdražších aut všech dob – jen jedno není Ferrari

Pagani se chlubí tím, že Huayra Roadster váží jen 1280 kg, což je o 80 kg méně než kupé. Zároveň má ale Roadster vyšší torzní tuhost. I přes použití homologovaných silničních pneumatik dokáže díky aktivní aerodynamice generovat v zatáčkách masivní přetížení 1,8 g. U kupé byla tato hodnota 1,68 g.

Pagani se nezmiňuje o akceleraci z 0 na 100 km/h (u kupé 2,8 s), ani o nejvyšší rychlosti (383 km/h pro kupé) nebo snad spotřebě paliva. Na druhou stranu to ani není potřeba, protože všechna auta jsou vyprodaná a vozy Pagani nejsou z těch, které by se musely přetlačovat s „konkurencí“ o desetinky v tabulkách. A vůbec, má Pagani vlastně nějakou konkurenci?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: