Druhá generace velkého kombi Opel Insignia Sports Tourer se představila už před nějakým tím měsícem. Nyní přišel čas vůz oficiálně uvést na český trh, dát mu cenovku a především ho poprvé vyzkoušet. Zatímco první dva úkoly měl na starosti Opel, ten třetí zbyl na nás.
S délkou 4986 mm narostla mezigeneračně Insignia Sports Tourer o 73 mm, je také širší, ale o 13 mm nižší. Ačkoli se nový vůz snížil, Opel slibuje o 25 mm více místa nad hlavou a stejně se prodloužil prostor na nohy vzadu a šířka v ramenou na zadních sedadlech. První dojem ze zadních sedaček je rozhodně výrazně lepší. Insignia působí jako o třídu větší auto, minimálně při porovnání s minulou generací.
Vpředu si také nemáme na co stěžovat, poloha za volantem je příjemná a v příplatkových AGR ergonomických sedačkách (které si podle Opelu vybírají tři čtvrtiny zákazníků) se sedí dobře. Opel vždycky sedačky uměl, aspoň v posledních generacích. Už minulá Insignia byla v tomhle vážně příjemná.
Doporučujeme: Opel Insignia GSi dostala bi-turbo diesel a praktičtější variantu kombi
V čem všem je auto nové, to se dočtete v každém katalogu Opelu. Nás dnes hlavně zajímá, jak novinka jezdí. Na první seznámení si zamlouváme nejsilnější benzinový motor (jak jinak), dvoulitrové turbo o výkonu 260 koní s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Ano, stejný motor bude mít i Insignia GSI, což je vlastně jen stupeň výbavy. Po něm pak na chvíli sedneme ještě do dvoulitrového dieselu o výkonu 170 koní, rovněž s automatem. Později dorazí i bi-turbo diesel.
První metry dávají tušit, že tohle auto si neklade za cíl nějaké sportování, ale spíše svižné přesuny mezi velkoměsty. Motor velmi ochotně nabírá rychlost a auto se po silnici sune s nenucenou samozřejmostí. Pryč je těžkopádnost, ihned po rozjezdu začne Insignia Sports Tourer maskovat svou velikost.
Vlastně jedinými výrazně rušivými prvky se zdají být infotainment (na který je potřeba si zvyknout) a zejména příplatkové dvacítky na zkoušeném autě. Na české silnice bychom doporučili nějaký decentnější rozměr. Auto ale nehučí, netluče a po stránce kultivovanosti udělala Insignia Sports Tourer opravdu mimořádný krok kupředu. Dynamiku ale změříme někdy jindy. Dvoulitr se zdá přesvědčivý, ale ne vyloženě ostrý. Mimo město si řekne o necelých deset litrů, což ujde.
Krátké přesednutí do dieselu přináší rovněž překvapení, hlavně po stránce kultivovanosti. Motor trochu zaduní pod zátěží, ale jinak o něm skoro nevíte. Dynamika varianty o výkonu 170 koní bude jistě bohatě stačit, ale nezkoušeli jsme manuál. Můj názor je takový, že bych stejně v autě tohoto ražení chtěl výhradně automat, zejména s tím dieselem. Nový osmistupňový automat od Aisinu řadí pohotově, poslouchá na pokyny řidiče, ale při klidné jízdě se možná až moc snaží o „ekojízdu“.
Doporučujeme: Cenové srovnání: Nový Opel Insignia vs. Škoda Superb vs. Volkswagen Passat
Jak je u Opelu zvykem, nabídne i u Insignie bohatou výbavu, ale za největší fajnovosti jako Matrix LED světla, head-up displej nebo již zmíněné AGR sedačky si nechá připlatit. Klimatizaci, rádio a rozsáhlou bezpečnostní výbavu však máte v základu.
Ještě než se podíváte na tabulku motorizací a cen, je dobré si řící, že první dojem z výrazně odlehčeného Opelu Insignia Sports Tourer je velmi pozitivní. Jasně, není to sporťák, ale řídí se příjemně a po stránce jízdního komfortu nebo chování na silnici nás během krátkého seznámení nijak neobtěžoval. Troufáme si tvrdit, že Passat, Mondeo nebo Superb budou mít zase o něco obtížnější život. Zbývá jen počkat na to, jak budou jezdit nějaké civilnější motorizace a výbavy (třeba čtyřválce 1.5 Turbo nebo 1.6 CDTI s manuálem) a ne vrcholná novinářská verze „v plný“ za 1,2 milionu.
Selection | Edition | Dynamic | Innovation | |
---|---|---|---|---|
1.5 T 103 kW | 594 900,- | 609 900,- | 644 900,- | 654 900,- |
1.5 T 122 kW | - | 629 900,- | 664 900,- | 674 900,- |
1.5 T 122 kW AT | - | 669 900,- | 704 900,- | 714 900,- |
2.0 T 191 kW 4x4 AT | - | - | 874 900,- | 884 900,- |
1.6 CDTI 81 kW | 664 900,- | 679 900,- | 714 900,- | 724 900,- |
1.6 CDTI 100 kW | 701 900,- | 716 900,- | 751 900,- | 761 900,- |
1.6 CDTI 100 kW AT | - | 749 900,- | 784 900,- | 794 900,- |
2.0 CDTI 125 kW | 714 900,- | 729 900,- | 764 900,- | 774 900,- |
2.0 CDTI 125 kW 4x4 | - | 779 900,- | 814 900,- | 824 900,- |
2.0 CDTI 125 kW AT | - | 769 900,- | 804 900,- | 814 900,- |
2.0 BiCDTI 154 kW 4x4 AT | - | - | 894 900,- | 904 900,- |