Opel Insignia Sports Tourer přijíždí na český trh. V hledáčku má Superb Combi

27.09.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Základní Insignia kombi se vejde do 600 000 korun

  • Na bi-turbo diesel ve čtyřkolce s automatem potřebujete 900 000 korun

  • Dvoulitrový turbobenzín je velice příjemný a svižný motor

  • Mezigeneračně se pro Opel jedná o obrovský posun k lepšímu

Druhá generace velkého kombi Opel Insignia Sports Tourer se představila už před nějakým tím měsícem. Nyní přišel čas vůz oficiálně uvést na český trh, dát mu cenovku a především ho poprvé vyzkoušet. Zatímco první dva úkoly měl na starosti Opel, ten třetí zbyl na nás.

Opel Insignia ST (18) Nejenže Insignia na silnici dobře vypadá, ale také dobře jezdí. Na rozbité okresce jsou ale příplatkové dvacítky trochu moc
Opel Insignia ST (23) Místo sportovnosti se Opel soustředil na kultivovanost a „lehkost“. Proti minulé generaci je to rozhodně posun kupředu

S délkou 4986 mm narostla mezigeneračně Insignia Sports Tourer o 73 mm, je také širší, ale o 13 mm nižší. Ačkoli se nový vůz snížil, Opel slibuje o 25 mm více místa nad hlavou a stejně se prodloužil prostor na nohy vzadu a šířka v ramenou na zadních sedadlech. První dojem ze zadních sedaček je rozhodně výrazně lepší. Insignia působí jako o třídu větší auto, minimálně při porovnání s minulou generací.

Vpředu si také nemáme na co stěžovat, poloha za volantem je příjemná a v příplatkových AGR ergonomických sedačkách (které si podle Opelu vybírají tři čtvrtiny zákazníků) se sedí dobře. Opel vždycky sedačky uměl, aspoň v posledních generacích. Už minulá Insignia byla v tomhle vážně příjemná.

Doporučujeme: Opel Insignia GSi dostala bi-turbo diesel a praktičtější variantu kombi

V čem všem je auto nové, to se dočtete v každém katalogu Opelu. Nás dnes hlavně zajímá, jak novinka jezdí. Na první seznámení si zamlouváme nejsilnější benzinový motor (jak jinak), dvoulitrové turbo o výkonu 260 koní s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Ano, stejný motor bude mít i Insignia GSI, což je vlastně jen stupeň výbavy. Po něm pak na chvíli sedneme ještě do dvoulitrového dieselu o výkonu 170 koní, rovněž s automatem. Později dorazí i bi-turbo diesel.

První metry dávají tušit, že tohle auto si neklade za cíl nějaké sportování, ale spíše svižné přesuny mezi velkoměsty. Motor velmi ochotně nabírá rychlost a auto se po silnici sune s nenucenou samozřejmostí. Pryč je těžkopádnost, ihned po rozjezdu začne Insignia Sports Tourer maskovat svou velikost.

Opel Insignia ST (30) Opel se sám udrží v pruhu, sleduje auto před sebou a brzdí do zastavení i se sám znovu rozjede. Příjemné, pro někoho ale zbytečné
Opel Insignia ST (14) Vzadu je víc místa, a to jak na kolena, tak i na výšku a na šířku. Kufr jsme nefotili, ale je samozřejmě obrovský

Vlastně jedinými výrazně rušivými prvky se zdají být infotainment (na který je potřeba si zvyknout) a zejména příplatkové dvacítky na zkoušeném autě. Na české silnice bychom doporučili nějaký decentnější rozměr. Auto ale nehučí, netluče a po stránce kultivovanosti udělala Insignia Sports Tourer opravdu mimořádný krok kupředu. Dynamiku ale změříme někdy jindy. Dvoulitr se zdá přesvědčivý, ale ne vyloženě ostrý. Mimo město si řekne o necelých deset litrů, což ujde.

Krátké přesednutí do dieselu přináší rovněž překvapení, hlavně po stránce kultivovanosti. Motor trochu zaduní pod zátěží, ale jinak o něm skoro nevíte. Dynamika varianty o výkonu 170 koní bude jistě bohatě stačit, ale nezkoušeli jsme manuál. Můj názor je takový, že bych stejně v autě tohoto ražení chtěl výhradně automat, zejména s tím dieselem. Nový osmistupňový automat od Aisinu řadí pohotově, poslouchá na pokyny řidiče, ale při klidné jízdě se možná až moc snaží o „ekojízdu“.

Doporučujeme: Cenové srovnání: Nový Opel Insignia vs. Škoda Superb vs. Volkswagen Passat

Jak je u Opelu zvykem, nabídne i u Insignie bohatou výbavu, ale za největší fajnovosti jako Matrix LED světla, head-up displej nebo již zmíněné AGR sedačky si nechá připlatit. Klimatizaci, rádio a rozsáhlou bezpečnostní výbavu však máte v základu.

Ještě než se podíváte na tabulku motorizací a cen, je dobré si řící, že první dojem z výrazně odlehčeného Opelu Insignia Sports Tourer je velmi pozitivní. Jasně, není to sporťák, ale řídí se příjemně a po stránce jízdního komfortu nebo chování na silnici nás během krátkého seznámení nijak neobtěžoval. Troufáme si tvrdit, že Passat, Mondeo nebo Superb budou mít zase o něco obtížnější život. Zbývá jen počkat na to, jak budou jezdit nějaké civilnější motorizace a výbavy (třeba čtyřválce 1.5 Turbo nebo 1.6 CDTI s manuálem) a ne vrcholná novinářská verze „v plný“ za 1,2 milionu.

Selection Edition Dynamic Innovation
1.5 T 103 kW 594 900,- 609 900,- 644 900,- 654 900,-
1.5 T 122 kW - 629 900,- 664 900,- 674 900,-
1.5 T 122 kW AT - 669 900,- 704 900,- 714 900,-
2.0 T 191 kW 4x4 AT - - 874 900,- 884 900,-
1.6 CDTI 81 kW 664 900,- 679 900,- 714 900,- 724 900,-
1.6 CDTI 100 kW 701 900,- 716 900,- 751 900,- 761 900,-
1.6 CDTI 100 kW AT - 749 900,- 784 900,- 794 900,-
2.0 CDTI 125 kW 714 900,- 729 900,- 764 900,- 774 900,-
2.0 CDTI 125 kW 4x4 - 779 900,- 814 900,- 824 900,-
2.0 CDTI 125 kW AT - 769 900,- 804 900,- 814 900,-
2.0 BiCDTI 154 kW 4x4 AT - - 894 900,- 904 900,-
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?