Opel GT nemá vhodnou platformu. Přesto existuje šance na sériovou výrobu

  • Opel shání pro kupé GT vhodnou platformu

  • Značka sama vývoj nezaplatí, potřebuje partnera

  • Možná spolupráce se rýsuje v Číně

Pamatujete na koncept Opel GT? Ten se představil v březnu na autosalonu v Ženevě a i přes použití přeplňovaného litrového tříválce vzbudil velký zájem. Opel ovšem brzdil vášně s tím, že se jedná pouze o designovou studii a že se s výrobou nepočítá. Aspoň prozatím. Opel ani celý koncern General Motors totiž nemá vhodnou platformu.

Opel vyrábí vlastně jen předokolky a podobně kompaktní auto v koncernu GM, které by mohlo poskytnout svou platformu, není. Chevrolet Corvette je příliš velký a předevšm drahý. Přestože automobilka ví, že bude nutné použít univerzální díly (třeba zadní nápravu a diferenciál z Insignie 4×4 nebo Mokky X), pořád to nestačí.

Opel GT (3)
S kompaktními zadokolkami je problém. Řidiči je mají rádi a líbí se jim, ale zákaznická základna je velmi malá
Opel GT (2)
Opel tak hledá pro vývoj sériového modelu založeného na konceptu GT partnera. Na rozhodnutí má ještě asi dva roky

Podle šéfa Opelu má automobilka na definitivní rozhodnutí ještě asi dva roky, než svět ztratí o vůz zájem. Přesto to bez pomoci GM nepůjde, do vývoje samostatné platformy se Opelu nechce. Nevylučuje ani spolupráci s jinou automobilkou, která by mohla vyrábět podobný model, čímž by se náklady na vývoj mohly rozptýlit.

Doporučujeme: Galerie 16 aut s pohonem zadních kol, která stojí méně než milion

S kompaktními zadokolkami určenými pro velmi úzkou skupinu zákazníků je trochu potíž. Toyota GT86 a Subaru BRZ po počátečním obrovském zájmu rychle uspokojily poptávku a prodeje začaly klesat. Také Mazda si na odbyt platformy pro novou MX-5 musela najít pomoc v zahraničí. Vznikl tak Fiat 124. Opelu se potenciální partneři tenčí.

Německá automobilka sice spolupracuje na vývoji nové Merivy s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale francouzský koncern se nezdá jako příliš perspektivní partner pro vývoj sportovní zadokolky. Reálnou šanci představuje čínská automobilka SAIC, která vyrábí vozy MG. To jsou právě zadokolky a GM s SAIC již několik let spolupracuje, připomíná britský Autocar. Navíc platforma pro Opel GT se nemusí omezovat jen na sportovní zadokolku, mohla by poskytnout základ například elektromobilu.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: