Ochrana proti spánku za volantem: Hyundai má systém, který definitivně zabrání nehodě

2 nové názory
Autor: Redakce
  • Společnost Hyundai Mobis představí na veletrhu CES 2018 systém DDREM

  • Jde o pomůcku, která má zabránit nehodě v případě, kdy řidič usne nebo přestane reagovat 

  • V takové chvíli automobil převezme řízení, vyhledá bezpečné místo a tam se sám zaparkuje 

  • Pointa je v tom, že systém lze v podstatě použít už u současných automobilů 

Veletrh CES dávno není pouze o mobilních telefonech a podobných zařízeních. Čím dál více jej využívají ke své prezentaci také automobilky a jinak tomu nebude ani letos. Jednu z motoristických novinek má připravenu Hyundai, respektive společnost Hyundai Mobis. Ta představí systém DDREM, který dokáže na krátkou dobu proměnit relativně běžný automobil ve zcela autonomní vůz schopný jízdy bez řidiče a tím zabránit nehodě ve chvílích, kdy řidič například usne.

Hlavní trik systému DDREM (Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) tkví v tom, že ho lze nasadit v podstatě už na současné automobily. Hyundai využívá běžně dostupné systémy typu elektrického posilovače řízení, kamer, radaru nebo GPS. Jediný senzor navíc je infračervená kamera snímající tvář řidiče. Vůz tak sleduje, jestli vám doslova nepadají víčka. Samozřejmě únava je kromě tohoto způsobu detekována také dalšími cestami, jako například sledováním pohybu automobilu v jízdním pruhu.

Doporučujeme: Budoucnost interiérů BMW – Mizející volant, vznášející se displej a prostor pro knihy

Pokud vůz zjistí, že řidič přestává reagovat nebo dokonce usne, na krátkou dobu se změní v autonomní vozidlo úrovně 4. Tato úroveň je ve žebříčku předposlední a řidič se po aktivaci řízení už nemusí starat vůbec o nic. Systém DDREM ovšem aktivuje úroveň 4 automaticky a jen na nezbytně nutnou vzdálenost. Proto by neměl být z legislativního hlediska takový problém ho začít používat v běžném provozu. Předpokládá se, že by vůz se spícím řidičem ujel maximálně 1,6 kilometru. Jakmile automobil najde bezpečné místo, dojede tam a sám se zaparkuje.

Podobné systémy ale nejsou úplnou novinkou. Třeba i Škoda Octavia nebo Kodiaq dokáže v případě, že přestanete reagovat, vůz zcela zastavit a automaticky zapne výstražná světla. Systém přímo sledující tvář řidiče s cílem detekovat únavu svého času nabízel například Lexus.

Hyundai DDREM

qas (neregistrovaný)
Dulezite je ridice NEBUDIT! At se pohodlne prospi. A vyhledani "bezpecneho" mista pro zaparkovani je jiste hracka - vzdyt to skvele zvladaji vsichni ridici. A zodpovednost za pripadne problemy ci nehodu pujde na vrub vyvojarum Hyundai? To je zase pitomost. Jedine, kde by neco podobneho mohlo mit smysl, je u ridice ktery zkolaboval nebo zemrel. To ale splnuje jiz dnes rada vozu (nejen od "prukopniku" z Hyundai). Ovsem stale narazime na nerealne bezpecne misto k zaparkovani. Ale vuz v odstavnem pruhu by byl asi lepsi nez uprostred silnice.
Petr (neregistrovaný)
Už je jen otázkou času kdy Vás systém vyhodnotí jako nežádoucí osobu a vůz Vás odveze do nejbližšího koncentráku, případně Vás bude moci zlikvidovat rovnou na místě do svodidel.. nebo "chytne" virus, nebo ho někdo hackne a vůz autonomně udělá, co si kdo zlíbí.. nekupujte tyto vozy a oni je přestanou tlačit..
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?