Nový Range Rover Velar dostal vysouvací kliky, laserová světla a hromadu displejů

  • Velar je čtvrtý model řady Range Rover. Vyplní mezeru mezi Range Roverem Sport a Evoquem

  • Ze všech Range Roverů je Velar nejvíce zaměřený na jízdní vlastnosti 

  • V terénu vůz ale pořád zvládne projet například 650 mm hlubokou vodu 

  • Technicky Range Rover Velar vychází z Jaguaru F-Pace 

  • K dispozici bude vzduchové odpružení a pro šestiválce také aktivní zadní diferenciál 

  • Na trh dorazí Velar už v létě. Ceny začínají na 1 559 569 Kč

Land Rover dnes představil čtvrtý model řady Range Rover. Nese jméno Velar, které je odkazem na první prototypy původního Range Roveru. V nabídce značky zaujme novinka místo mezi Range Roverem Sport a základním Evoquem. Ze všech modelů Range Rover bude mít Velar nejblíž k vozům značky Jaguar. Technika je totiž převzatá z F-Pace.

Doporučujeme: Test Range Rover Evoque Convertible — Kodiaq naopak

Čtvrtý model řady Range Rover může nalákat zákazníky mnoha svými vlastnostmi. Začíná to už designem. Auto působí spíše jako koncept. Zájemci se mohou těšit na kola o velikosti až 22 palců a poprvé u Range Roveru se na dveřích objevují také vysouvací kliky. Podobné má třeba F-Type. Kromě toho, že je to velmi efektní, došlo díky tomu ke zlepšení aerodynamiky. Výsledná hodnota cd 0,32 dělá z modelu Velar nejaerodynamičtější Range Rover.

RR_Velar_18MY_238_GLHD_Location_Static_010317
Velar je další variací na letitý Range Rover Evoque, designově jde ale o atraktivní auto. Kromě standardního provedení bude v nabídce také R-Dynamic (vlevo) s agresivnějším nárazníkem

Velikostně jde o vůz hodně blízký Jaguaru F-Pace. Aby také ne, když je technický základ shodný a oba modely mají dokonce identický rozvor náprav. Velar ovšem bude praktičtější, což dokazuje kromě jiného také třeba objem zvazadelníku 673 litrů (měřeno až po střechu), respektive ložná plocha dlouhá 1,8 m, která vznikne po sklopení zadních opěradel.

Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace S — Anglický rychlík

Uvnitř vás ale zaujme ještě něco jiného. Velar je totiž první model značky Land Rover vybavený systémem Touch Pro Duo. V autě najdete hned tři displeje. Jeden na místě přístrojového štítu, druhý uprostřed palubní desky a třetí před voličem automatické převodovky. Co vám který displej bude ukazovat, to záleží na vás. Myšlenka je taková, že si na horní displej umístíte nejdůležitější věci a na tom spodním můžete obstarávat něco jiného, aniž by vám zmizela třeba navigace. Klasická tlačítka zde už nenajdete téměř žádná.

RR_Velar_18MY_281_GLHD_Interior_Details_010317
Velar je první Land Rover se systémem Touch Pro Duo. Na středovém panelu už najdete pouze minimum tlačítek. Zbytek je dotykový displej, přes který budete ovládat všechny funkce od klimatizace po audiosystém. Aby těch displejů nebylo málo, je zde i displej průhledový („head-up“)

Nabídka motorů zahrnuje tři vznětové a dvě zážehové jednotky. Základem bude dieselový čtyřválec řady Ingenium, naladěný na 132 kW (180 k). Silnější alternativou je dvakrát přeplňované provedení s výkonem 177 kW (240 k). Samozřejmě nebude chybět ani šestiválec nabízející 221 kW (300 k) a 700 Nm. V případě benzinových agregátů půjde o čtyřválcový dvoulitr řady Ingenium (184 kW/250 k) a šestiválec z F-Type a dalších modelů. Ten zde obstará zatím roli nejrychlejší jednotky. Má 280 kW (380 k) a 450 Nm. Později dorazí ještě přeplňovaný dvoulitr disponující maximem 221 kW (300 k).

Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace 30d AWD — Tenkrát poprvé

Pro všechny motory je standardem osmistupňový automat a pohon všech kol. Ten pracuje s mezinápravovou spojkou, která připojuje kola přední nápravy. Stále hnaná je zadní náprava. U šestiválcových variant bude možné dokoupit dokonce i aktivní zadní diferenciál, což je jeden z důvodů, proč Land Rover mluví o modelu Velar jako o nejlépe jezdícím Range Roveru. Šestiválce dostanu do standardní výbavy rovněž vzduchové odpružení. To kromě vysoké míry komfortu umožní zvednout podvozek až na 251 mm.

RR_Velar_18MY_435_GLHD_PR_Location_Dynamic_010317
Velar se samozřejmě terénu nevzdává. Vzduchové odpružení umí zvednout podvozek až na 251 mm, brodivost dosahuje hodnoty 650 mm. Určitě zaujmou také adaptivní laserové světlomety. Na trh vůz dorazí někdy v létě

Velkou novinkou je možnost pořídit laserové adaptivní světlomety. Ty osvítí silnici na vzdálenost až 550 m a jak to známe od jiných automobilek, dokážou také vykrýt protijedoucí vozidlo tak, aby jeho řidič nebyl oslněn. Standardem jsou pro Velar diodová světla. Zkrátka nepřijde ani konektivita a počítat můžete i s běžnou paletou asistenčních systémů.

Veřejnosti se nový Range Rover Velar poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, prodávat se začne letos v létě. Land Rover prozradil už i startovací cenu pro český trh. Velar se 132kW dieselem bude začínat na částce 1 559 569 korun. Další informace najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Nový Range Rover Velar dostal vysouvací kliky, laserová světla a hromadu displejů
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: