Nový Mercedes třídy A má vpředu motor od Renaultu, vzadu „torzku“ a v kabině nový systém MBUX

03.02.2018
4 nové názory
Autor: Redakce
  • Nová třída A narostla a měla by být komfortnější

  • Základní motorizace mají vzadu vlečenou nápravu s torzní příčkou

  • Mercedes se chlubí moderním infotainmentem MBUX

  • Pohon všech kol a adaptivní podvozek jsou příplatkové položky

  • Lze si objednat také adaptivní LED světla

  • V plánu je i ostré AMG s výkonem přes 400 koní

Mercedes-Benz představil novou generaci třídy A, která o trochu narostla, i když platforma vychází z té současné. Rozvor se ale prodloužil o 30 mm, celé auto je pak delší o 120 mm. Je také o 16 mm širší (rozchod předních kol je širší o 14 mm) a o 2 mm vyšší. Mercedes se chlubí kufrem o objemu 370 l a především větším nákládacím otvorem. Zajímavostí je snížení koeficientu odporu vzduchu na cd=0,25 a vyšší torzní tuhost, což má společně stát za poklesem hluku uvnitř nové třídy A.

Hlavní novinkou má být infotainment s multifunkčními displeji a téměř neomezenými možnostmi personifikace
Nová Třída A je delší, má také delší rozvor a je i širší a o trochu vyšší. Zvětšil se kufr i vstupní otvor a interiér je o něco prostornější

Šetření se ale nevyhne nikomu. I Mercedes musí hledat cesty, jak osekat náklady. A automobilka si patrně všimla, že cílové klientele je úplně jedno, jak základní třída A jezdí. Tak proč jí dozadu nedat k základním motorizacím jednodušší a levnější vlečenou nápravu s torzní příčkou? A pod kapotou motor od Renaultu?

Doporučujeme: Galerie – Mercedes GLA a dalších 9 aut, která zákazníky nejvíc zklamala

Tenhle trend ale sleduje dnes řada výrobců. Například i koncern Volkswagen použil stejnou strategii u řešení podvozku Golfu, Octavie nebo Leonu. To hlavní se stejně odehrává uvnitř a Mercedes se chlubí novým infotainmentem, který má být v této třídě aut naprosto revoluční. Rozměrné displeje systému MBUX jsme si mohli prohlédnout už na prvních upoutávkách.

V té nejluxusnější verzi mají oba displeje před řidičem úhlopříčku 10,25". Nižší verze mají dva sedmipalcové displeje, nebo jeden sedmipalcový displej a jeden s větší úhlopříčkou. Po stránce výbavy se samozřejmě rozšiřují funkce různých asistentů a nově lze přiobjednat adaptivní LED světla nebo adaptivní podvozek.

Pod kapotou může být prozatím čtrnáctistovka a dvoulitr na benzín a jeden diesel o objemu 1,5 l. Ten pochází od Renaultu
Později dostane třída A další motory včetně základní benzinové dvanáctistovky. Přijde i silnější diesel a vrcholná verze AMG s výkonem přes 400 koní

Pokud někoho zajímají motory, tak prozatím se ve třídě A od Mercedesu objeví tři jednotky. Základní benzinová čtrnáctistovka v provedení A 200 má samozřejmě přeplňování a výkon 120 kW (163 k). Točivý moment dosahuje 250 Nm. Ve verzi se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akceleruje A 200 na 100 km/h za 8,0 s a rozjede se na 225 km/h. To není na základní verzi špatné. Můžete mít i šestistupňový manuál.

O stupeň výš stojí dvoulitrový čtyřválec ve verzi A 250 o výkonu 165 kW (224 k) a točivém momentu 350 Nm. Standardně má dvouspojkovou převodovku a na 100 km/h akceleruje za 6,2 s. Rychlost dvoulitru je omezena na 250 km/h. Dvoulitr má jako jediný vzadu nezávislé zavěšení.

Doporučujeme: Mercedesy třídy A, CLA a GLA dostanou downsizované motory 1,2 a 1,4 l

Naftu prozatím spaluje jen jeden motor. Je to patnáctistovka původem u Renaultu o výkonu 85 kW (116 k) a točivém momentu 260 Nm. I diesel má v základu dvouspojkovou převodovku, na 100 km/h se rozjede za 10,5 s uhání maximálně 202 km/h.

V základu má Mercedes třídy A nádrž jen na 43 litrů, ale půjde přiobjednat větší 51litrová. Ještě čekáme na ceny a datum uvedení do prodeje. Do té doby se dozvíme o dalších motorizacích, už teď se třeba mluví o ostrém provedení AMG s výkonem přes 400 koní.

Další informace o nejnovější třídě A najdete v obsáhlé tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Kamil (neregistrovaný)
S 1.5 naftou od renaultu, jezdi acko uz par let, ma ho znamej a muzu rict, ze je to lepsi nez sem myslel. Mozna to maj trosku upraveny to netusim.Nevim jaka je dnes spolehlivost renaulta,ale rikam si, nac pak kupovat merc.kdyz to sami mam levneji u rendla.
Kamil (neregistrovaný)
S 1.5 naftou od renaultu, jezdi acko uz par let, ma ho znamej a muzu rict, ze je to lepsi nez sem myslel. Mozna to maj trosku upraveny to netusim.Nevim jaka je dnes spolehlivost renaulta,ale rikam si, nac pak kupovat merc.kdyz to sami mam levneji u rendla.
Zajda (neregistrovaný)
Myslím že 1,5 DCi od Renaultu patří k tomu povedenějšímu v oboru. Ale nepřenesl bych se přes ty čínské tablety místo přístrojového panelu, z toho lacinost dýchá na sto honů. Že se to daří prodávat jako luxusní řešení je neskutečný úspěch marketingu. O kolik levnější na výrobu to musí být než mechanické ručičky a ukazatele s precizním chodem, chromovanými rámečky, samostatným podsvícením, odstíněné proti odleskům atd...
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?