Nový Fiat Tipo Kombi dorazil na český trh. Čím chce zaujmout?

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Fiat Tipo Kombi je v pořadí už třetí provedení tohoto modelu 

  • Italské kombi nabídne zavazadelník o objemu 550 litrů 

  • K dispozici jsou tři zážehové a dva vznětové motory

  • Případní zájemci mohou sáhnout také po verzi spalující LPG 

  • Nové kombi startuje na českém trhu částkou 329 900 Kč

Nový Fiat Tipo Kombi dorazil na český trh. Po karoserii sedan a hatchback jde o již třetí provedení tohoto modelu. Zájemci se mohou těšit na poměrně prostorný a praktický automobil, který bude sázet především na zajímavou pořizovací cenu. Italská novinka startuje částkou 329 900 Kč.

Doporučujeme: Galerie — 12 nejlevnějších naftových kombi na českém trhu. Většina se vejde do půl milionu

Nejpraktičtější varianta aktuální generace modelu Tipo měří na délku 4571 mm, široká je 1792 mm a disponuje karoserií vysokou 1514 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2638 mm. V nabité konkurenci kombíků nižší střední třídy se Tipo řadí svou délkou na úroveň Volkswagenu Golf Variant nebo Toyoty Auris Touring Sports. Oba zmínění soupeři jsou ale nepatrně kratší. Naopak třeba takový Peugeot 308 SW je o 14 mm delší. Šířkou karoserie patří Tipo Kombi do průměru třídy, naopak na výšku ho jen tak někdo nepřekoná.

_DSC1182 Nové Tipo Kombi dostalo povedený design a nízkou cenu. O zákazníky patrně nebude nouze
_DSC1153 Vůz se vyrábí v Turecku. Kombi je po sedanu a hatchbacku už třetí verzí modelu Tipo

Pokud jde o design, je nutné uznat, že nové Tipo vypadá velmi dobře také jako kombík. Zájemci dostanou na výběr osm odstínů karoserie a kola o velikosti až sedmnáct palců. Lité disky ovšem obsahuje pouze nejvyšší výbava Lounge. V nižších výbavách jsou litá kola dostupná za rozumný příplatek.

Interiér je opravdu prostorný 

Fiat prezentuje nové Tipo Kombi jako auto, které vám dá za relativně málo peněz takzvaně hodně muziky. O prostoru to rozhodně platí, i když se tři dospělé osoby sedící vzadu úplně komfortně cítit nebudou. Po stránce podélného prostoru a prostoru pro hlavu ovšem tohle Tipo nezklame. A to ani tehdy, pokud máte kolem 190 cm.

Naměřené hodnoty týkající se interiéru najdete níže v tabulce:

Prostor pro cestující (cm) Fiat Tipo Kombi
Šířka v úrovni loktů vpředu 148
Šířka v úrovni loktů vzadu 150
Prostor pro hlavu vpředu max. 100
Prostor pro hlavu vzadu 95
Délka sedáku vpředu 50
Výška opěradla vpředu 63
Délka sedáku vzadu 47
Výška opěradla vzadu 63
Šířka prostředního sedáku vzadu 25
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem 18

Základní objem zavazadelníku 550 litrů nevypadá v tabulkách kdo ví jak, ale těžko ho můžeme označit za nedostatečný. Tipo Kombi navíc nabídne dvojitou podlahu, což se někdy hodí.

Prostor pro zavazadla (cm) Fiat Tipo Kombi
Šířka mezi bočnicemi 101
Maximální šířka 135
Výška po plato (podlaha v horní/spodní poloze) 46/57
Délka ložné plochy 97
Základní objem zavazadelníku 550 l

Mezi kombíky nižší střední třídy najdeme ještě prostornější zástupce, jenže ti jsou dražší. Co se prostoru týká, Tipo Kombi má opravdu co nabídnout.

Prvních pár kilometrů s vrcholným dieselem 

Během českého představení Fiatu Tipo Kombi jsme krátce vyzkoušeli vrcholnou motorizaci 1.6 Multijet ve výbavě Lounge s manuální převodovkou. V českém ceníku je dražší pouze verze s automatem. Maximální výkon tohoto vznětového čtyřválce je 88 kW (120 k), točivý moment vrcholí hodnotou 320 Nm. Díky relativně nízké hmotnosti (Tipo Kombi v této verzi neváží ani 1400 kg) stačí parametry motoru k akceleraci z nuly na 100 km/h za 10,1 s, respektive na maximální rychlost 200 km/h.

_DSC1174 Pokud sháníte opravdu rychlé kombi, budete muset zamířit ke konkurenci. Paleta motorizací dostupných pro Tipo Kombi totiž končí na výkonu 120 koní. Relativně lehkému kombi to ale pro běžnou jízdu stačí

První krátké svezení toho příliš neřeklo, počkat si musíme na klasický test, přesto můžeme pár dojmů nabídnout. Motor je trochu hlučnější, ale dynamicky řidič nestrádá. Posilovač řízení si můžete přepnout do režimu City, jak to známe z podstatně starších modelů této značky. Informace od předních kol pak nedostanete žádné, ale při popojíždění městským provozem nebo při parkování to je celkem příjemné.

Doporučujeme: Galerie — Fiat připomíná 50. výročí modelu 124 Spider (+video)

Podvozek jako takový (vzadu najdeme klasickou jednoduchou nápravu) je poměrně komfortní, Tipo by si ale zasloužilo lepší odhlučnění. V interiéru je až příliš slyšet například odstřikující voda od kol nebo sebemenší nerovnost. Tipo nabídne také několik užitečných asistentů. Třeba adaptivní tempomat pracující v rychlostech 30 až 160 km/h, nechybí ani přednárazový systém schopný samočinného brzdění v rozsahu 7 až 200 km/h.

1.4 T-Jet 1.4 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.6 MJT 1.3 MJT
Zdvihový objem válců (cm3): 1368 1368 1368 1598 1598 1248
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 88/5000 70/6000 88/5000 81/5500 88/3750 70/3750
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1): 215/2500 127/4500 215/2500 152/4500 320/1750 200/1500
Převodovka 6stupňová manuální 6stupňová manuální 6stupňová manuální 6stupňová automatická 6stupňová manuální/automatická 5stupňová manuální
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,8 12,3 10,3 11,7 10,1 12,3
Nejvyšší rychlost (km/h): 200 185 200 192 200 180
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): 6,0 5,7 11,4 6,3 3,7 3,7

Celkově nové Tipo Kombi nejezdí špatně, nízkou pořizovací cenu ale poznáte například na použitých materiálech nebo zpracování.

Za 329 900 Kč 

Nejdostupnější Tipo Kombi pořídíte za 329 900 Kč, což je cena vskutku zajímavá (kompletní ceník najdete zde). Třeba Golf Variant startuje částkou 441 900 Kč, na Leon ST a nový Mégane Grandtour budete potřebovat minimálně 369 900 Kč a třeba taková Astra Sports Tourer vyjde nejméně na 354 900 Kč. Základní výbava přitom není vůbec chudá.

_DSC1154 _DSC1181 _DSC1157 _DSC1165

Zákazníci dostanou i v případě nejnižší úrovně označené jednoduše jako Tipo centrální zamykání, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo elektricky ovládaná přední a zadní okna. Vyšší výbavy Plus a Lounge přidají třeba kůží potažený volant, mlhová světla, automatickou klimatizaci, tempomat a lepší multimediální systém. Adaptivní tempomat a systém nouzového brzdění je za příplatek vždy, nejedná se ovšem o nic zásadního. Paket Inteligent Safety, který tyto prvky obsahuje, stojí pouze 9 600 Kč.

Nový Fiat Tipo Kombi není nejlepší auto ve svém segmentu, své zákazníky si přesto najde. Důvod je prostý. Jde o relativně levný vůz disponující velmi prostorným interiérem a hodně slušnou výbavou. Jak známo, tahle kombinace se zákazníkům líbí.

Milanius (neregistrovaný)
Nechápu jak auto s motorem s nominální spotřebou 6 l má na LPG spotřebu 11.4 l to žere víc než moje škoda 4x4 s 1.8 l turbo 20V se 110kW (9.5 l). Buď se špagetáci bojej reklamací a ženou tam plyn pod tlakem nebo už ty motory vyrábějí jak němci z použitejch plechovek a vymačkanejch zubních past :-(. Pokud je to skutečnost tak se vůbec nedivím, že LPG jde u fiata kdysi průkopníka dokopru.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?