Nový Citroën C3 vstoupil na český trh. Zaujme designem, komfortem i cenou

  • Na český trh oficiálně vstoupila třetí generace Citroënu C3

  • Příští rok by mělo být v ČR prodáno minimálně 1000 exemplářů

  • Francouzská novinka zaujme stylovým designem a komfortním podvozkem

  • V nabídce najdeme také kameru, se kterou můžete pořizovat videa i fotografie a ty následně sdílet

  • Nový Citroën C3 se vyrábí na Slovensku 

Citroën C3 se poprvé objevil na trhu v roce 2002. Druhá generace následovala o osm let později. Pro automobilku jde o poměrně důležitý model. Celosvětově se totiž prodalo na 3,5 milionu exemplářů. Úspěchy slavil tento hatchback také na českém trhu. Zde si našel za dobu svého působení přibližně 19 tisíc zákazníků. Nejnovější třetí generace chce na své předchůdce navázat. Po krátkém svezení v centru Prahy je potřeba uznat, že tohle auto má hned několik aspektů, kterými zákazníky určitě osloví.

Doporučujeme: Paříž 2016 — Nový Citroën C3 se poprvé ukazuje veřejnosti. K vidění je i C3 WRC

Především se jedná o designově velice výrazný vůz. Citroën zopakoval styl prezentovaný dříve u modelu C4 Cactus a ten necelé čtyři metry dlouhému hatchbacku skutečně sluší. Automobilka také ve velké míře sází na možnosti individualizace. Na výběr je devět odstínů karoserie, tři barvy střechy a barevné detaily v podobě krytů zpětných zrcátek nebo rámečků kolem mlhových světel. Dohromady se nová C3 nabízí v 36 barevných kombinacích.

_DSC0996
Nová generace Citroënu C3 se designově velmi povedla. Zákazníci si navíc mohou vzhled svého exempláře v nemalé míře upravit podle vlastních představ

Stejně jako Cactus dostala také nová C3 oplastování dveří airbump. To ovšem není výsadou všech variant. V sériové výbavě ho najdete pouze v nejvyšší verzi Shine. Auta bez oplastování mají na dveřích pouze prolis. Pokud ale zákazník chce kombinaci dostupnější výbavy a ochrany dveří, může si panely airbump dokoupit v rámci příslušenství.

Citroën C3 Ford Ka+ Hyundai i20 Škoda Fabia
Délka (mm) 3996 3929 4035 3992
Šířka (mm) 1749 1695 1734 1732
Výška (mm) 1474 1524 1474 1467
Rozvor náprav (mm) 2540 2489 2570 2470

Interiér opět navazuje na C4 Cactus a opět je k dispozici několik provedení. Kromě toho standardního lze připlatit za jednu ze tří barev (šedou, oranžovou a černo-červenou), v rámci které dostanete například také čalouněnou část palubní desky. V praxi to vypadá opravdu dobře. Samozřejmě nemohou chybět ani pěkné detaily v podobě madla dveří á la cestovní zavazadlo.

_DSC0004
Na místo klasických ovladačů se opět nastěhoval dotykový displej. Po stránce designu je interiér velmi povedený
_DSC1015
Kromě klasické verze lze dokoupit jednu ze tří barevných variant interiéru. Součástí je pak i čalouněná část palubní desky

S nabízeným prostorem patří nová C3 spíše k průměru kategorie. Vzadu sice podle údajů automobilky najdeme o 22 mm více pro kolena ve srovnání s předchůdcem, ale třeba Ford Ka+, který nedávno dorazil na český trh, je ve druhé řadě lepší. Zavazadelník disponuje v základním uspořádání objemem 300 litrů.

Doporučujeme: Ford Ka+ oficiálně dorazil na český trh. Je to indický nástupce modelu Fusion

Nabídka motorizací obsahuje benzinové tříválce 1.2 PureTech o výkonu 50 kW (68 k) a 60 kW (82 k). V květnu příštího roku přijde ještě přeplňované provedení naladěné na 81 kW (110 k). To bude dostupné pouze v kombinaci s automatickou převodovkou. Zájemci o diesel dostanou vznětový motor 1.6 BlueHDi ve variantách o výkonu 55 kW (75 k) a 73 kW (100 k). Kromě přeplňovaného zážehové tříválce jsou všechny jednotky spojené s manuální převodovkou.

1.2 PureTech 68 1.2 PureTech 82 1.6 BlueHDi 75 1.6 BlueHDi 100
Zdvihový objem válců (cm3) 1199 1199 1560 1560
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 50/5750 60/5750 55/3500 73/3750
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1) 106/2750 118/2750 233/1750 254/1750
Převodovka manuální pětistupňová manuální pětistupňová manuální pětistupňová manuální pětistupňová
Akcelerace 0-100 km/h (s) 15,9 (16,3) 14,6 (14,9) 15,3 (15,5) 11,9 (11,9)
Nejvyšší rychlost (km/h) 173 (168) 173 (168) 171 (169) 188 (185)
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 5,7/4,1/4,7 5,7/4,1/4,7 4,2/3,1/3,5 (4,3/3,2/3,6) 4,3/3,2/3,6 (4,4/3,2/3,7)
*Údaje v závorce platí pro disky větší než 15"

Citroën C3 nové generace zaujme kromě designu hlavně nabízeným komfortem. Není to náhoda, protože automobilka si vytyčila nelehký cíl. Chce být etalonem v oblasti pohodlí a na nejnovějším hatchbacku je to vidět. Odhlučnění je velmi dobré, schopnosti podvozku vyžehlit nerovnosti jsou přímo vynikající.

_DSC1004
Citroën chce být absolutní špičkou v oblasti komfortu a na nové C3 je to znát. Po krátké městské jízdě vám toho o francouzské novince mnoho říci nemůžeme, ale bezpečně víme, že pohodlný podvozek opravdu má

Krátká městská trasa toho o autě moc neprozradila, ale naplno ukázala, jak komfortně naladěný tento podvozek je. Ačkoliv byla na našem exempláři sedmnáctipalcová kola (větší Citroen už nenabízí), o nerovnostech jsme skoro nevěděli. Druhou stranou mince je skutečnost, že se vůz trochu houpe v podélném směru. Jenže to k modelům Citroën tak nějak patří. Stejně jako nepřesné řazení s dlouhými drahami. Podrobnější hodnocení jízdních dovedností si ale necháme až na klasický test.

Doporučujeme: Faceliftu se dočkal i Citroën C-Elysée. Technika ale zůstává prakticky stejná

Za pozornost stojí i nabídka bezpečnostních asistentů. Už v základní výbavě najdete tempomat, rozpoznávání značek, asistent rozjezdu do svahu (ten ovšem nedostanete v kombinaci s nejlevnějším benzinovým motorem) a asistent jízdy v pruzích. Na druhou stranu ale základní výbava neobsahuje rádio ani klimatizaci. Dokoupit můžete ještě hlídání mrtvého úhlu.

_DSC0008
Citroën C3 dostal už do základní výbavy asistent jízdy v pruzích, tempomat nebo čtení značek. Za rádio si ale musíte připlatit
_DSC0009
Unikátem na automobilovém trhu je integrovaná kamera. Řidič může natočit video a přes aplikaci ho rovnou sdílet na sociální sítě

Specialitou je kamera ConnectedCAM. K nejvyšší výbavě Shine ji dostanete za příplatek sedm tisíc korun. Pokud si ji pořídíte, bude mít vaše C3 pod vnitřním zpětným zrcátkem kameru s vysokým rozlišením, která konstantně nahrává dění před sebou. Aktivuje se po otevření dveří. Záznam pak lze využít třeba v případě nehody. Řidič navíc může krátkým stiskem tlačítka pořídit fotografii, případně dlouhým stiskem nahrát nějaké konkrétní video. (Zvuk ale kamera zaznamenat neumí.) Vše se dá přes příslušnou aplikaci rovnou sdílet na sociální sítě. Kamera v sobě navíc má i GPS modul. Díky němu lze přes telefon zjistit i polohu auta.

Základní cena/zaváděcí cena (Kč) Live Feel Shine
1.2 PureTech 68 250 000/244 900 282 000/264 900 332 000/309 900
1.2 PureTech 82 265 000/254 900 297 000/274 900 347 000/319 900
1.2 PureTech 110 EAT6 --- 362 000/344 900 412 000/389 900
1.6 BlueHDi 75 320 000/314 900 352 000/334 900 402 000/384 900
1.6 BlueHDi 100 345 000/329 900 377 000/349 900 427 000/399 900

Nejdostupnější verze Citroënu C3 nové generace (1.2 PureTech 68 MAN) stojí v rámci akčních cen 244 900 Kč, respektive 234 900 Kč, pokud zákazník využije bonus za starý vůz. Nabídka obsahuje výbavy Live, Feel a Shine. Jak už bylo řečeno, první úroveň má poměrně hodně asistentů, ale musíte si připlatit za klimatizaci (15 000 Kč) i za rádio (12 000 Kč). Obecně se nepočítá s tím, že by se nejdostupnější výbava příliš prodávala. Druhá úroveň Feel už tyto prvky obsahuje. Navíc přidá třeba elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka.

_DSC0987
Citroën C3 si už můžete objednat. České zastoupení věří, že příští rok prodá na našem trhu minimálně tisíc exemplářů. Klidně to ale nakonec může být i víc

Ve vrcholné výbavě Shine najdete například oplastování airbump, automatické stěrače, mlhová světla, automatickou klimatizaci, kožený volant nebo zadní parkovací senzory.

Nový Citroën C3 je zajímavý automobil. Zákazníkům nabízí stylový vzhled, vysokou míru pohodlí a rozumnou cenu. České zastoupení věří, že prodá během příštího roku minimálně 1000 exemplářů, klidně by to ale mohlo být nakonec o několik stovek více. Případní zájemci si mohou francouzskou novinku již objednat. Výroba je umístěna na Slovensko.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: