Nový čínský crossover Byton chce oslovit „řidiče“, kteří se rádi nevěnují řízení

  • Byton je další nová značka z Číny zaměřená na elektromobily 

  • Na veletrhu CES byl představen koncept prvního automobilu této značky 

  • Jde o elektrický crossover. Líbit se bude všem, kteří se za jízdy rádi nevěnují řízení 

  • Sériová výroba by měla být zahájena příští rok 

Elektromobily obecně jsou považovány za novou kapitolu v historii automobilového průmyslu. Zcela neznámé značky cítí příležitost uspět tam, kde dosud vládli tradiční automobiloví výrobci. Postupně se tudíž vynořuje jedna nová automobilka za druhou a na tento seznam si aktuálně můžeme připsat také značku Byton. Opět jde o čínského výrobce, který má ambice uspět nejen na domácím trhu, ale také v Americe i v Evropě. Na veletrhu CES Byton ukázal koncept svého prvního automobilu.

Doporučujeme: Kia Niro se na veletru CES představí v elektrické verzi a s autonomním řízením

Asi nikoho nepřekvapí, že jde o elektromobil s vizáží crossoveru (který z profilu tak trochu připomíná prodloužené BMW i3). Výrobce slibuje prvotřídní aerodynamiku, danou kromě jiného také absencí zpětných zrcátek (ta jsou nahrazena kamerami) nebo zapuštěnými klikami dveří. Základem čtyřmístného konceptu je nová platforma s bateriemi umístěnými v podlaze, jak to známe z mnoha jiných aut. Vůz je celkově dlouhý 4,85 m.

Byton zatím moc sdílný ohledně technických detailů není, nicméně slibuje dojezd 400 km v základní variantě. V případě rychlodobíjení údajně postačí 20 minut k tomu, abyste urazili 240 km, respektive se vůz zvládne dobít na 80 % za půl hodiny. Přirozeně nemůže chybět ani autonomní řízení. Byton říká, že jeho novinka je připravena na úroveň 4, kdy už třeba na dálnici budete moci přenechat řízení plně na autě a vy si budete moci například číst.

Doporučujeme: Saaby se opět vyrábějí. Jsou to ale elektromobily a nemohou nosit jméno Saab

Nutno podotknout, že autonomní řízení zajisté přijde vhod, protože tohle auto je přímo ideální pro všechny moderní lidi, kteří za jízdy potřebují psát SMS, sledovat Facebook a přidávat své příběhy na Instagram. Přes celou palubní desku se totiž táhne gigantický displej o velikosti 49″, který se prý dostane také do sériové výroby. Pro odpoutání pozornosti řidiče má Byton ještě jednu skvělou věc, a sice displej umístěný přímo na volantu. V tomto případě už není sériová výroba tak docela jistá. Je otázkou, jak by šel takový displej dohromady s airbagem a zda by se na volant vůbec vešel. Super rychlý přenos dat je samozřejmostí, stejně jako ovládání gesty.

Byton chce svůj elektrický crossover začít vyrábět už příští rok. Pokud tato novinka uspěje, dorazí i další modely stejné značky.

Nový čínský crossover Byton chce oslovit „řidiče“, kteří se rádi nevěnují řízení
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: