Nové Lamborghini Urus: První vůz kategorie Super Sport Utility Vehicle na světě

Automobili Lamborghini představuje svůj třetí model, Lamborghini Urus, první vůz kategorie Super Sport Utility Vehicle, a zaplňuje jím mezeru v luxusním segmentu. Urus s jedinečným designem, luxusem a každodenní využitelností nabízí nejvyšší úroveň výkonu, sportovních vlastností a jízdní dynamiky.

    • Design, sportovní výkony, jízdní dynamika a emoce z jízdy tvoří ryzí DNA značky Lamborghini
    • Automobil pro každodenní cestování v rozmanitých podmínkách
    • Motor V8 4,0 litru se dvěma turbodmychadly, výkonem 650 k a točivým momentem 850 N.m pro nejvyšší sportovní výkony
    • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost 305 km/h
    • Pohon všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola a řízení všech kol pro dokonalou ovladatelnost
    • Keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny, adaptivní vzduchové odpružení a aktivní stabilizace náklonu karoserie pro maximální bezpečnost a komfort
    • Až šest různých jízdních režimů + režim EGO, nastavitelné voličem jízdní dynamiky „Tamburo“

„Lamborghini Urus je výsledkem vizionářského přístupu, založeného na infuzi DNA značky Lamborghini do SUV, nejvíce všestranného druhu automobilu. Urus povznáší SUV na dosud nedosažitelnou úroveň, Super SUV. Je to skutečné Lamborghini z hlediska designu, sportovních výkonů, jízdní dynamiky a emocí, zároveň však umožňuje každodenní cestování v rozmanitých podmínkách,“ říká Stefano Domenicali, předseda představenstva společnosti Automobili Lamborghini. „Urus jako vysokovýkonný automobil dokonale zapadá do rodiny modelů Lamborghini. Je vyvrcholením intenzivního vývoje, dovedností a touhy vytvořit nové plemeno býka: Super SUV, které přesahuje hranice očekávání a otvírá dveře novým možnostem, jak pro naši značku, tak i pro naše zákazníky.“

Urus je vybaven motorem V8 4,0 litru, přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který poskytuje nejvyšší výkon 650 k (478 kW) při 6000 min-1 a maximální točivý moment 850 N.m již od 2250 min-1. Nejvyšší otáčky jsou 6800 min-1. S hodnotou 162,7 k/l se může Urus pochlubit jedním z nejvyšších specifických výkonů ve své třídě a nejlepší výkonovou hmotností 3,38 kg/k.

Urus zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 12,8 sekundy a s nejvyšší rychlostí 305 km/h je nejrychlejším SUV na současném trhu.

Urus: osobnost s mnoha tvářemi

Lamborghini Urus je na jedné straně luxusním SUV, zároveň však nabízí také dynamiku supersportovního vozu, kterou si mohou užívat řidič i cestující.

Design tohoto modelu s nízkými liniemi kupé a dominantním vzhledem je v rozporu s jeho velmi komfortními jízdními vlastnostmi, vyšší světlou výškou a luxusním interiérem vybaveným nejmodernější technikou. Urus umožňuje snadnou jízdu po městě, poskytuje maximální komfort při dlouhém cestování, vzrušující dynamiku supersportovního vozu na silnici i závodním okruhu a všestranné terénní schopnosti v nejrůznějších podmínkách. Lamborghini Urus má duální osobnost, je to vícerozměrný automobil. Zákazníci mu mohou vtisknout maximálně sportovní nebo elegantní charakter a mohou jej používat ke každodennímu luxusnímu cestování nebo si v něm užívat strhující zážitky ze supersportovní jízdy.

Název

V souladu s dlouhými tradicemi značky Lamborghini pochází název Urus ze světa býků. „Urus“ (pratur) je jedním z velkých, divokých předků domestikovaného skotu. Španělský bojový býk, chovaný po uplynulých 500 let, se svým vzhledem stále velmi podobá praturu.

Sportovní výkony

Motor

Lamborghini Urus má nový, vpředu uložený zážehový motor V8 4,0 litru se dvěma výfukovými turbodmychadly a celohliníkovou konstrukcí. První použití přeplňovaného motoru v automobilu značky Lamborghini vychází vstříc požadavku na rozmanité možnosti využití modelu Urus. Zejména v terénu je vysoká úroveň točivého momentu v nízkých otáčkách nezbytná a může ji zaručit pouze motor s optimálními reakcemi a hospodárností. Motor je vyladěn na nejvyšší výkon 650 k (478 kW) při 6000 min-1 a poskytuje maximální točivý moment 850 N.m při 2250 až 4500 min-1. Nejvyšší otáčky jsou 6800 min-1. Motor modelu Urus má specifický výkon 162,7 l/k. S pohotovostní hmotností méně než 2200 kg je Urus SUV s nejnižší výkonovou hmotností 3,38 kg/k.

Urus zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 12,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 305 km/h. Neméně pozoruhodné jsou brzdné výkony. Urus zpomalí ze 100 na 0 km/h na dráze 33,7 m.

Kompaktní motor optimalizuje těžiště vozu prostřednictvím svého uložení v nízké poloze. Díky centrálnímu uspořádání turbodmychadel v blízkosti spalovacích prostorů jsou zaručeny optimální reakce motoru. Turbodmychadla s dvojitými přívodními kanály pracují paralelně a poskytují maximální plnicí tlak při nejvyšším zatížení. Tím se minimalizuje prodleva turbodmychadla. Díky tomu je dokonce i v nízkých otáčkách zajištěn maximální točivý moment a plynulý přenos hnací síly v celém průběhu křivky točivého momentu. Dvě samostatné větve výfukové soustavy jsou přizpůsobeny pořadí zapalování válců a eliminují vzájemné narušování proudění výfukových plynů z jednotlivých válců. Nová technologie vložek válců snižuje hmotnost motoru s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců a variabilním časováním ventilů a zároveň přispívá k nejvyšší úrovni výkonových parametrů osmiválce. Deaktivace válců snižuje spotřebu paliva. Výsledkem je motor s dokonalou rovnováhou mezi sportovními výkony a hospodárností.

Převodovka

Urus je vybaven osmistupňovou samočinnou převodovkou. Kompaktní a účinná planetová převodovka s elektrohydraulickým ovládáním disponuje velmi krátkými převody nižších převodových stupňů a delšími převody vyšších převodových stupňů. Velmi účinná přemosťovací spojka s řízeným prokluzem a speciálně vyvinutý kapalinový měnič točivého momentu zaručují velmi pohotové reakce motoru. Vysoká multiplikace točivého momentu zaručuje vzrušující akceleraci z klidu, zatímco nízké otáčky motoru při jízdě vysokou rychlostí optimalizují spotřebu paliva a emise. Řidič se může spolehnout také na velmi účinné brzdění motorem.

Pohon všech kol Lamborghini s variabilním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola optimalizuje jízdní dynamiku

Systému pohonu všech kol modelu Lamborghini Urus zajišťuje bezpečnou jízdní dynamiku s velmi pohotovými reakcemi na každé silnici a povrchu i za každého počasí. Samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen zaručuje maximálně spolehlivý přenos točivého momentu a agilitu za všech provozních podmínek, zejména v terénu. Točivý moment je v základním nastavení rozdělován mezi přední a zadní nápravu s nezávislým zavěšením kol v poměru 40:60 %, ale při dynamických změnách může být až 70 % točivého momentu přenášeno na přední kola, nebo 87 % na zadní kola, aby se zvýšila trakce nápravy s vyšší adhezí.

Urus je vybaven systémem aktivního rozdělování točivého momentu prostřednictvím zadního diferenciálu. Hnací síla tak může být okamžitě přenášena na kolo s lepší adhezí, v závislosti na jízdním režimu, stylu řízení a přilnavosti povrchu vozovky. Aktivní rozdělování točivého momentu optimalizuje také reakce vozidla na řízení. Výsledkem je snadnější řízení, vyšší úroveň agility s rychlejšími průjezdy zatáčkami a sportovnější jízda. Vůz ochotněji mění směr jízdy, systém zabraňuje nedotáčivosti na vjezdu do zatáčky a prokluz kol během akcelerace. Systém variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola minimalizuje v jízdních režimech STRADA, TERRA (terén) a NEVE (sníh) nedotáčivost, aby zaručil bezpečnou jízdu a usnadnil řidiči řízení. V režimech SPORT a CORSA dodá tento režim modelu Urus ještě více agility zvýšením sklonu k přetáčivosti. Interakce mezi systémem pohonu všech kol a ESC reguluje přetáčivé chování vozidla, aby bylo zaručeno precizní řízení s maximálním potěšením z jízdy. V režimu SABBIA (písek) zaručuje nastavení systému agilitu a preciznost na povrchu s nižší adhezí, jako je šotolina nebo písečné duny. Díky tomu se jedná o ideální režim pro potěšení z jízdy v terénu.

Řízení zadních kol

Lamborghini Urus používá systém řízení zadních kol, představený v modelu Aventador S, v celém rozsahu rychlostí. Úhel natočení zadních kol dosahuje až +/- 3,0 stupně, v závislosti na rychlosti jízdy a aktivovaném jízdním režimu. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí v opačném směru v porovnání s předními koly, čímž se virtuálně zkracuje rozvor náprav až o 600 mm. Výsledkem je vyšší úroveň agility a menší průměr otáčení pro snadnější manévrování. Ve vysokých rychlostech je směr natočení zadních kol stejný jako u předních kol, což rozvor náprav virtuálně prodlužuje až o 600 mm. Toto opatření zvyšuje jízdní stabilitu a komfort při současné optimalizaci jízdní dynamiky.

DNA značky Lamborghini

Emotivní zvuk a charakter vozu Lamborghini

Komplexní přístup ke konstrukci motoru, výfukové soustavy a podvozku zaručuje využitelnost v každodenním provozu. Nežádoucí mechanický hluk je minimalizován, avšak při současném zachování emocionálních zážitků z řízení vozu Lamborghini za doprovodu nezaměnitelného zvuku Lamborghini.

V závislosti na jízdním režimu, aktivovaném prostřednictvím voliče jízdních režimů Tamburo, mění motor V8 modelu Urus svůj zvuk a charakter, od nejtiššího a nejkomfortnějšího zvukového projevu se zvýrazněnými nízkými frekvencemi v režimu STRADA až po sportovnější a emocionálnější zvuk Lamborghini v režimu CORSA. Speciálně vyvinutá výfuková soustava individualizuje zvukový projev rovněž v závislosti na otáčkách motoru. Urus při intenzivní akceleraci vydává výraznější sportovní zvuk.

Tamburo – volič jízdní dynamiky Lamborghini

Volič jízdní dynamiky Tamburo na středové konzole ovládá veškeré systémy vozidla, které mají vliv na jízdní dynamiku, a umožňuje výběr úrovně jízdní dynamiky v závislosti na stavu vozovky nebo preferencích řidiče, prostřednictvím režimů STRADA, SPORT a CORSA, jakož i doplňkového režimu NEVE (sníh). Na přání jsou nabízena další dvě terénní nastavení: TERRA (terén) a SABBIA (písek).

V režimu STRADA se světlá výška vozidla přizpůsobuje rychlosti jízdy, aby byl zajištěn maximální komfort, zatímco v režimu SPORT se světlá výška modelu Urus sníží v zájmu stability a preciznosti ve všech rychlostech. V režimu CORSA je vozidlo ještě preciznější s maximálním zaměřením na sportovní výkony a minimálním nakláněním karoserie. Vyšší světlá výška ve třech terénních režimech NEVE, TERRA a SABBIA usnadňuje bezpečné překonávání terénních překážek, přičemž příčné zkrutné stabilizátory umožňují nezávislý asymetrický pohyb kol během průjezdu zatáčkou, aby byla zajištěna optimální trakce.

Aktivní systém stabilizace náklonu karoserie s elektromechanickým ovládáním je poprvé použit v automobilu značky Lamborghini. Tento systém maximálně potlačuje nežádoucí pohyby karoserie při jízdě na nerovné vozovce přímým směrem i v zatáčkách prostřednictvím aktivního vzájemného oddělování obou polovin příčného zkrutného stabilizátoru při současném zaručení nejvyšší agility jízdy a pohotových reakcí vozidla na řízení.

Tlumiče modelu Urus se speciální charakteristikou jsou vybaveny novými ventily pro plynulou změnu nastavení v různých provozních podmínkách. Při průjezdu zatáčkou mají tlumiče tužší charakteristiku, při jízdě přímým směrem jsou měkčí. Adaptivní tlumiče se automaticky přizpůsobují různým jízdním režimům prostřednictvím systému ANIMA, nebo si řidič může nastavit jejich charakteristiku zcela podle svých představ v režimu EGO, v rozsahu od velmi komfortního odpružení až po extrémně sportovní, agresivní nastavení v závislosti na stylu řízení a stavu vozovky.

Vnější design

Urus je bezpochyby automobilem značky Lamborghini. Jeho design je inspirován modelem LM002 i supersportovními vozy, které tvoří základ historie značky Lamborghini. Urus vyniká svými proporcemi, jež se vyznačují poměrem dvou třetin pro lakované plochy karoserie a jedné třetiny pro zasklené plochy, který je typický pro supersportovní vozy Lamborghini.

Urus je Lamborghini s luxusním prostorem pro až pět cestujících. Svými krátkými převisy dává najevo svou sílu, svalnatost, dynamicky asertivní charakter a vyšší polohu sedadel nad vozovkou.

Impozantní příď modelu Urus zřetelně prozrazuje uložení motoru vpředu, pod vyboulením kapoty, které připomíná modely Miura a Aventador. Kapotu zvýrazňují také diagonální linie, použité poprvé na modelu Countach jako charakteristický dynamický znak vozů Lamborghini. Hrdá, nízká příď je zdůrazněna robustními předními blatníky. Urus tak dává najevo, že je nejvýkonnějším SUV na současném trhu. Velké otvory pro přívod vzduchu s šestiúhelníkovým motivem jsou ohraničeny nízko uloženým předním spoilerem, který naznačuje aerodynamickou účinnost a výjimečné sportovní výkony tohoto vozu. Přední světlomety jsou elegantní, štíhlé a velmi sportovní, uložené v horizontální poloze. Jejich diody LED jsou uspořádány ve tvaru písmene Y, dobře známém z ostatních modelů Lamborghini.

Osobitá silueta modelu Urus s jednou nepřerušovanou linií připomíná svou dynamikou kupé a tento dojem umocňují bezrámová okna bočních dveří společně s nízkou přídí, která je typickým znakem vozů Lamborghini. Působivá charakterová linie se zvedá kolem zadních bočních oken vzhůru, dynamicky propojuje příď a záď a posiluje dojem soudržného designu díla vytvořeného z jednoho kusu materiálu. Přední otvory pro přívod vzduchu ve tvaru písmene Y, rovněž typický prvek modelu LM002, jsou zdobeny italskou vlajkou. Urus je zrozen a vyráběn v Itálii.

Nízká linie střechy a umístění bezrámových bočních oken naznačují nízkou polohu sedadel pro řidiče a spolujezdce v interiéru. Značně skloněné čelní okno a výrazně tvarovaná boční okna vzadu s navazujícími bočními plochami, které zakrývají střešní sloupek C, vyvolávají emoce modelů Lamborghini včetně modelu Huracán, a zvýrazňují supersportovní siluetu modelu Urus. Šestiúhelníkové tvary podběhů kol vpředu i vzadu jsou výraznými stylistickými detaily, převzatými z modelů LM002 a Countach, a vymezují prostor pro kola s průměrem ráfku 21“ až 23“, která jsou největšími nabízenými koly v tomto segmentu.

Záď modelu Urus zaujme komplexními, působivými liniemi, které jsou typické pro vozy Lamborghini a umocňují silný charakter vozu s výjimečnou stabilitou. Průběh střešní linie se na přechodu k zádi rozšiřuje ve stylu modelů Lamborghini, včetně typů Countach a Murciélago. Výrazná zadní ramenní oblast nese výrazně skloněná zadní boční okna a celá záď je propojena blatníkem a souběžným černým panelem s mřížkami ventilačních otvorů, logem Lamborghini a zadními světlomety ve tvaru písmene Y. Zadní difuzor s integrovanými dvojitými kruhovými koncovkami je inspirován závodními vozy Lamborghini.

Při pohledu seshora na model Urus jsou dramaticky tvarované blatníky vpředu a vzadu zvýrazněny štíhlejší prostřední částí vozu. Jejich výrazné křivky ztělesňují dravost připomínající supersportovní vozy Lamborghini. Konkávní a konvexní linie zadních dveří zajišťují dynamický přechod do široké, svalnaté zádě modelu Urus.

Optimalizovaná aerodynamika

Každá plocha modelu Urus zřetelně přispívá k vynikajícím aerodynamickým vlastnostem tohoto vozu, z něhož vyzařuje osobnost supersportovních automobilů Lamborghini. V designu značky Lamborghini se tvary snoubí s funkcí. Každý panel tak přispívá k minimalizaci celkového součinitele aerodynamického odporu vzduchu.

Přední spoiler a velmi rozměrné otvory pro přívod vzduchu optimalizují proudění vzduchu ve spolupráci s rozsáhlým zakrytím spodní části vozidla, jež přispívá k mimořádné aerodynamické účinnosti. Aerodynamické plochy na vnějších okrajích zadního okna a integrovaný střešní spoiler a odtoková hrana snižují aerodynamický odpor vzduchu. Vyspělé řešení aerodynamiky podběhů kol s chladicími kanály Naca zvyšuje účinnost chlazení předních brzd pro ještě vyšší jízdní dynamiku.

Účinné aerodynamické řešení přispívá rovněž k výborným akustickým vlastnostem v interiéru modelu Urus, vylepšuje jízdní komfort a snižuje spotřebu paliva i emise, zatímco vysoký přítlak zvyšuje stabilitu, bezpečnost a jízdní dynamiku.

Skelet karoserie a podvozek

Urus je novým měřítkem pro automobily kategorie Super SUV a skutečným vozem značky Lamborghini. Disponuje inovativním designem a lehkou konstrukcí, která zaručuje nejnižší hodnotu výkonové hmotnosti ve své třídě. Výsledkem je nejvyšší možná úroveň jízdní dynamiky a celkové hospodárnosti.

Tým designérů a vývojových inženýrů Lamborghini se zaměřil na snížení hmotnosti skeletu karoserie. Inteligentní kombinace materiálů zajišťuje maximální tuhost pro nejvyšší možnou úroveň komfortu a ovladatelnosti i nižší hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2. Díky důslednému přístupu se podařilo snížit pohotovostní hmotnost modelu Urus na méně než 2200 kg. Skelet karoserie je kombinací hliníku a oceli. Z hliníku jsou vyrobeny dveře s bezrámovými okny, torzní výztuhy nahrazující střešní sloupky C a příčníky. K nízké hmotnosti modelu Urus přispívá také podlaha z vysokopevnostní oceli. Sedadla mají lehkou konstrukci, zaručující vysokou úroveň komfortu. Kola jsou kovaná z lehké slitiny.

Přední náprava s hliníkovým pomocným rámem a věžemi pro pružinové vzpěry zahrnuje otočná ložiska se speciální konstrukcí a lichoběžníková závěsná ramena. Zadní náprava s optimalizovaným pomocným rámem má hybridní konstrukci z hliníku a oceli. Uložení poháněcího ústrojí omezuje přenos pohybů motoru do skeletu karoserie. Nežádoucí vibrace jsou pohlcovány při současném zachování velmi sportovního charakteru díky extrémně tuhému skeletu karoserie, jak je pro vozy Lamborghini typické. Systém adaptivního vzduchového odpružení umožňuje zvýšit nebo snížit světlou výšku vozidla v závislosti na stavu vozovky a provozních podmínkách. Řidič si může světlou výšku také individuálně nastavit prostřednictvím voliče jízdních režimů Tamburo (buben) na středové konzole, který je specifickou součástí výbavy modelu Urus.

Brzdy a kola

Brzdová soustava modelu Urus se svými výkony vyrovná supersportovním vozům. Díky vysoké tepelné odolnosti si poradí i s častým a intenzivním brzděním, a to dokonce i z vysokých rychlostí a v extrémních podmínkách, například na závodním okruhu nebo ve vysoké nadmořské výšce. Sériově dodávané brzdové kotouče CCB (Carbon Ceramic Brakes) z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny jsou největšími a nejvýkonnějšími brzdami v současné nabídce. Vpředu mají rozměry 440 x 40 mm, vzadu 370 x 30 mm. Systém bez sklonu ke slábnutí brzdného výkonu optimalizuje zpětnou vazbu, poskytovanou brzdovým pedálem. Tím jsou zajištěny sportovní výkony a bezpečnost za všech provozních podmínek.

Nabídka kol sahá od 21“ do 23“ a zahrnuje různé letní, zimní, celoroční, terénní a sportovní pneumatiky, vyvinuté společností Pirelli speciálně pro Lamborghini Urus. Rozdílná šířka kol a pneumatik na přední a zadní nápravě přispívá k vyšší stabilitě a sportovním jízdním vlastnostem.

Všestranná praktičnost a využitelnost

Interiér modelu Urus

Urus je luxusní SUV s nejvyšší úrovní výkonu a dynamikou supersportovního vozu, kterou si mohou užívat řidič i ostatní cestující. Design interiéru s mimořádně kvalitními povrchovými úpravami navazuje na exteriér svým nezaměnitelným stylem značky Lamborghini, barevnými kombinacemi a možnostmi individuální výbavy. Urus se sportovním a zároveň luxusním designem i materiály dává jasně najevo svou příslušnost ke značce Lamborghini uvnitř i zvenku.

Urus ztělesňuje přístup značky Lamborghini, podle něhož má mít každý řidič pocit pilota, pramenící z designu, výkonu a dynamických schopností vozu. Lamborghini Urus je technicky vyspělým vozem s intuitivním ovládáním. Řidič i cestující si mohou užívat nízkou, ale extrémně komfortní polohu sedadel jako v supersportovním voze. Řidič má všechny ovládací prvky ve snadném dosahu. Štíhlý design přístrojové desky ve tvaru písmene Y, orientované na řidiče, připomíná dvojitá stříbrná křídla a navazuje na stoupající středovou konzolu. Toto řešení je inspirováno modelem LM002 i aktuálními supersportovními vozy Lamborghini. Šestiúhelníkový motiv značky Lamborghini se opakuje v celém interiéru na různých prvcích, jako jsou výdechy ventilační soustavy a kliky dveří, držáky nápojů nebo moduly airbagů. Multifunkční tříramenný volant zahrnuje tlumič vibrací, který zvyšuje komfort ve všech jízdních situacích. Multifunkční tlačítka jsou intuitivně umístěna na volantu a řidič jimi může ovládat informační a zábavní systém LIS (Lamborghini Infotainment System), včetně nastavení vozu, multimediálních funkcí, telefonu a navigačního systému.

Zcela digitální displej TFT zobrazuje nejdůležitější provozní údaje modelu Urus v animovaných prezentacích 3D a je nastavitelný řidičem.

Sedadla

Dlouhý rozvor 3003 mm a nízká poloha sedadel vytváří pro cestující uvnitř vozu pocit mimořádného komfortu a prostornosti. Urus poskytuje luxus a prostor všem svým cestujícím, kteří sedí na sedadlech se specifickou konstrukcí pro toto Super SUV.

Sériově dodávaná sportovní sedadla DNA vpředu s pamětí pro uložení polohy jsou vyhřívaná a elektricky nastavitelná ve 12 směrech. Ještě luxusnější přední sedadla nastavitelná v 18 směrech se dodávají na přání, a to včetně řady dalších funkcí, jako je odvětrávání nebo masáž. Zadní spojitá sedadla v sériové výbavě jsou vybavena sklopnými opěradly s nastavitelným sklonem a bezpečnostními úchyty ISOFIX pro dětské sedačky. Extrémně komfortní pětimístné uspořádání interiéru poskytuje zároveň nejvyšší úroveň variability díky možnosti sklopení a podélného posouvání zadních sedadel. Sklopením zadních sedadel lze v každodenním provozu výrazně zvětšit objem zavazadlového prostoru z 616 na 1596 litrů. Ve spojení se zcela elektricky nastavitelnými sedadly vpředu lze Urus na přání nakonfigurovat s ještě exkluzivnějším uspořádáním interiéru, jež se vyznačuje dvěma samostatnými zadními sedadly, která poskytují cestujícím vzadu výjimečný komfort a zároveň umocňují sportovní charakter modelu Urus.

Barvy a materiály

Celým interiérem modelu Urus „rezonuje“ luxusní italský styl a řemeslné zpracování. Jeho ergonomickému vnitřnímu prostoru vládnou velmi kvalitní materiály, včetně nejjemnějších kůží, Alcantary, hliníku, uhlíkových kompozitů a dřeva.

Interiér modelu Urus je čalouněn kůží Unicolor, kterou doplňuje ozdobné obložení Nero Ade nebo Grigio Octans a pět doplňkových, na přání dodávaných barev. Nabídka zahrnuje také dvoubarevné interiéry Bicolor Elegante a Bicolor Sportivo s možností využití jak kůže, tak i Alcantary. Varianty prošívání a barevné sladění bezpečnostních pásů, podlahových rohoží a koberců umožňují klientům individualizaci svého vozu Urus v ještě sportovnějším nebo elegantnějším stylu. Ozdobné obložení přístrojové desky kombinuje v sériové výbavě černý klavírní lak s kartáčovaným hliníkem. Na přání se dodává obložení ze dřeva s otevřenými póry včetně kombinace s hliníkem. Další alternativou je ozdobné obložení z uhlíkového kompozitu.

Na přání dodávaný terénní paket s jízdními režimy TERRA a SABBIA zahrnuje specifické nárazníky s kovovými ochrannými panely a dodatečnou ochranou spodní části karoserie pro jízdu na sněhu, v lese nebo dokonce písečných dunách.

Lamborghini Infotainment System III (LIS) a konektivita

Informační a zábavní systém modelu Urus odráží jeho luxusní charakter i každodenní využitelnost a nabízí vyspělé funkce v oblasti konektivity. Sériově se dodává informační a zábavní systém LIS se dvěma displeji, z toho jedním dotykovým, které jsou dokonale integrovány do interiéru modelu Urus nad centrálním ovládacím prvkem „Tamburo“. Horní displej je nejdůležitějším rozhraním pro zábavní funkce a ovládání rozmanitých funkcí, jako jsou přehrávání multimediálních souborů, navigace, telefon a informace o stavu vozidla. Spodní displej poskytuje ovládací prvky včetně možnosti ručního psaní pro zadávání informací a ovládání funkcí, jako je klimatizace nebo vyhřívání sedadel.

LIS III integruje inovativní, síťově propojené hlasové ovládání schopné rozpoznávat hlasové pokyny v hovorové řeči pro ovládání funkcí, mezi něž patří hudba, telefonní hovory nebo zasílání textových zpráv. Sériová výbava zahrnuje přihrádku pro telefon s funkcemi bezkabelového nabíjení a hlasového ovládání. Mezi další prvky výbavy patří paměť pro osobní nastavení, vstupy USB, přehrávání multimediálních souborů prostřednictvím Bluetooth, přehrávač DVD a vyspělá zvuková aparatura. Na přání si mohou zákazníci objednat také přijímač televizního vysílání, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB, rozhraní pro paměťové karty CI, průhledový displej, rozhraní pro chytré telefony Lamborghini smartphone interface a chytrý displej zábavního systému pro cestující vzadu. Nabídka zahrnuje také služby Lamborghini Connect.

Lamborghini Smartphone Interface (LSI) umožňuje kompletně integrované připojení chytrých telefonů iOS (Apple) a Android (Google). Standardně podporuje Apple CarPlay™, Android Auto (pokrytí 90 % trhu s chytrými telefony) a Baidu-Carlife (Čína).

Zvuková aparatura zahrnuje v sériové výbavě osm reproduktorů, napájených čtyřkanálovým zesilovačem. Na přání je k dispozici highendový audiosystém Bang & Olufsen se zvukem 3D, výkonem 1700 W a 21 zcela aktivními reproduktory. Systém, vyvinutý v úzké spolupráci mezi společnostmi Lamborghini, Fraunhofer IIS a HARMAN, vytváří podmanivý přirozený zvuk ve formátu 3D pro všechny cestující v interiéru modelu Urus, vpředu i vzadu.

Vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems)

Systémy ADAS pro Lamborghini Urus poskytují komplexní zajištění bezpečnosti a nabízejí podporu řidiče asistenčními funkcemi na úrovni 2 (dle metodiky SAE). Asistent pro dálkové světlomety automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly podle potřeby. Sériová výbava zahrnuje rovněž parkovací senzory vpředu a vzadu, tempomat a inovativní systém PreCognition, který zabraňuje kolizím nebo minimalizuje jejich intenzitu. Mezi na přání dodávané systémy ADAS patří systémy řízení dopravy, prostorový kamerový systém a režim pro jízdu s přívěsem.

Lamborghini Urus je vybaveno bezklíčkovým přístupovým systémem a tlačítkem „Start“ na středové konzole pro spuštění motoru, pokud se klíček nachází v interiéru. Přístup do interiéru modelu Urus umožňují také panely s dotykovými senzory na dveřích a zadním výklopném víku. Individualizace nastavení umožňuje nakonfigurovat vůz pro různé řidiče a snadno přecházet mezi až sedmi různými programovatelnými profily včetně preferovaného nastavení sedadel, jízdního režimu EGO a dokonce i nastavení informačního a zábavního systému.

Zadní výklopné víko se ovládá elektricky tlačítkem na dveřích řidiče, klíčku od vozu nebo na samotném zadním výklopném víku. Na přání dodávaná funkce „virtuálního pedálu“ umožňuje otevřít zadní víko pohybem nohy v blízkosti zadního nárazníku. Řidič si může nastavit požadovaný úhel otevření zadního výklopného víka. Easyload Assist v sériové výbavě modelu Urus umožňuje snížit světlou výšku na zadní nápravě vozu Urus pro snadné nakládání.

Cena a uvedení na trh

Výroba vozu Lamborghini Urus začne na jaře 2018. Doporučená cena pro koncové zákazníky je následující:

    • 171 429,00 EUR (doporučená prodejní cena bez daní)
Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: