Nové BMW M5 ukazuje, jak umí driftovat s vypínatelným pohonem 4×4

  • BMW M5 se poprvé představuje oficiálně, i když stále s maskováním

  • Standardně dostane nová M5 pohon všech kol xDrive

  • Čtyřkolku lze ale rozpojit a udělat tak z auta zadokolku

  • I přes pohon xDrive je nová M5 lehčí než ta současná

  • Pod kapotou je motor V8 bi-turbo s výkonem kolem 600 koní

S novinkami okolo BMW se v posledních dnech roztrhl pytel. Zatím žádná ale nebyla tak významná jako ta dnešní. V Mnichově se totiž připravují na premiéru nové generace jednoho ze svých nejkultovnějších modelů. Nová generace BMW M5 se vůbec poprvé oficiálně představuje právě nyní, i když stále má na sobě maskovací folii. Nicméně už se můžeme seznámit s těmi nejdůležitějšími prvky.

BMW M5 ve své šesté generaci dostane pohon všech kol xDrive. Moderní sportovní auta se musí předhánět i v tabulkových údajích a BMW chce, aby se nová M5 dostala z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. A to už by bez čtyřkolky moc dobře nešlo. Nicméně je tu jedna moc zajímavá funkce, kterou jistě ocení všichni samozvaní drifteři. Pohon xDrive v novém BMW M5 lze rozpojit. Z auta si tak stiskem tlačítka uděláte zadokolku. Podobně to umí i nejnovější Mercedes-Benz E 63 AMG.

Dále bude možné nastavit režim normální a sportovní s preferencí zadní nápravy. BMW slibuje, že už ve sportovním nastavení se bude nová M5 chovat i ve výjezdech ze zatáček jako klasická zadokolka.

Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10

Nejnovější M5 dostane zásadně přepracovaný přeplňovaný osmiválec o výkonu „přibližně 600 koní“ a s točivým momentem 700 Nm. V porovnání s předchozí generací bude nová M5 také lehčí díky nové platformě a karbonové střeše. Jak to celé bude fungovat, naznačují ilustrační snímky prototypu v galerii, případně vám to šéf divize BMW M Frank van Meel vysvětlí v přiloženém videu.

Nové BMW M5 ukazuje, jak umí driftovat s vypínatelným pohonem 4×4
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: