I nová auta mohou dostat 0 hvězdiček NCAP. U nás je naštěstí nekoupíte

  • Alarmující videa Global NCAP ukazují, jak probíhá crash test „nulahvězdičkového“ vozu

  • Na rozvojových trzích neplatí stejně přísné homologační předpisy jako v Evropě či USA

  • Organizace Global NCAP usiluje o zavedení celosvětově uznávané metodiky bariérových zkoušek

Od začátku 90. let, kdy se začala pasivní i aktivní bezpečnost osobních aut sledovat a především vymáhat legislativou, se míra ochrany posádky při nárazu značně posunula. Zatímco dříve prakticky každá běžná nehoda dopadla pro posádky zúčastněných aut velmi špatně, dnes máte i při na první pohled děsivých karambolech poměrně slušnou šanci odejít od nich po svých. Přispěly k tomu mimo jiné standardizované bariérové zkoušky, které v Evropě zajišťuje organizace Euro NCAP.

Jenže ne všude se na bezpečnost aut klade takový důraz. Rozvojové trhy především v Asii a Jižní Americe upřednostňují hlavně nízkou cenu. Na pasivní ani aktivní bezpečnost se tolik nehledí, respektive není tolik vyžadována regulacemi. To chtějí změnit různé organizace, například Global NCAP. Ta hodnotí vozy podobně přísnými kritérii jako v Evropě nebo v USA. Chce zavést standardizované testy nových vozů pro celý svět.

Právě organizace Global NCAP nedávno zveřejnila videozáznamy bariérových zkoušek vozů, které si za ochranu dospělých cestujících sedících vpředu nevysloužily ani jednu hvězdičku z pěti. Jsou to vesměs modely vyráběné v Indii výhradně pro místní trh: Renault Kvid první generace, Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Eeco a Suzuki Celerio.

Podívejte se na přiložená videa, jak takový test probíhá a jak auto dopadne. Indický trh zatím není regulován předpisy ohledně bezpečnosti, nová auta nemusí mít ani airbagy.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: