Nissan Leaf vyrazí na rally. Soutěžit bude s auty typu Fiat 126p Maluch

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nissan Leaf se zúčastní závodu Mongol Rally 

  • Závod začíná v Anglii, nejede se na čas, trasa měří 16 tisíc kilometrů a vše končí v ruském městě Ulan-Ude

  • Soupeřit s Nissanen Leaf budou stará a laciná auta

  • Oficiálně se do závodu může přihlásit vůz s motorem do jednoho litru a měla by to být největší popelnice, jakou najdete 

  • Nissan Leaf prošel pro tento závod úpravou

Nissan Leaf se jako první elektromobil zúčastní Mongol Rally dlouhé 16 tisíc kilometrů. Zní to velmi zajímavě, stejně jako skutečnost, že vůz prošel kvůli závodu několika úpravami. Háček je pouze v tom, že tohle není žádný Dakar, ale závod určený dobrodruhům, kteří budou s moderním Leafem soupeřit v autech o poznání horších.

Doporučujeme: Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3 — Kdo dojede nejdál? Na 200 km zapomeňte

Do závodu se přihlásili lidé ze sdružení Plug In Adventures. Jejich závodním strojem bude Nissan Leaf s výbavou Acenta a 30 kWh bateriemi, který by měl v ideálním případě ujet až 250 km na jedno nabití. Úpravy zahrnují především instalaci terénních pneumatik a ochrany podvozku, aby se japonský elektromobil lépe vyrovnal s jízdou v terénu. Zároveň vůz dostal na střechu úložný box, výkonné osvětlení a kvůli hmotnosti byly z auta demontována zadní sedadla.

Zábavná je na této na pohled zajímavé zprávě skutečnost, že Leaf dostal výjimku, protože jde zcela proti tomu, co říkají pravidla závodu. Mongol Rally se totiž mohou zúčastnit pouze stará auta s motorem o objemu maximálně jednoho litru. V pravidlech se přímo píše například: „Pokud se podíváte na své auto a řeknete si, že to je vhodný vůz pro jízdu přes poušť, pak jste závod pochopili opravdu špatně“. Podle pravidel se závodů mají zúčastnit auta, která lze opravit kladivem.

Doporučujeme: Elektrický srovnávací test — Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Pravidla tohoto závodu jsou obecně velmi jednoduchá. Za prvé máte mít staré auto typu Fiat 126p, za druhé můžete zapomenout na jakoukoliv podporu, v případě potíží si musíte pomoci sami, za třetí je potřeba místo startovného zaplatit tisíc liber na charitu. Polovina jde na účet organizace Cool Earth, druhou polovinu můžete věnovat, komu chcete.

Uvidíme, jak se modernímu a navíc ještě dále upravenému Nissanu Leaf v této nesmírně těžké konkurenci povede. Svým způsobem to bude i pro tým Plug In Adventures propagující elektromobilitu dost velká výzva. Pokud totiž nebude v cíli jako první, respektive pokud Leaf porazí nějaký (jak se oficiálně píše v pravidlech) „small & shit“ automobil, pak by to mohlo na celou elektromobilitu vrhnout poněkud špatné světlo.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?