Nissan láká na novou generaci hatchbacku Micra. Má to být revoluce

  • Nová Micra přichází o dva roky dříve, dosavadní model byl tak trochu propadák

  • Platforma CMF-B poslouží i jiným Nissanům, Renaultům a Daciím

  • Výroba se rozběhne do konce roku ve Francii

Automobilka Nissan představí na autosalonu v Paříži novou generaci hatchbacku Micra. Bohužel dvě obrazové upoutávky nedoprovodila japonská značka žádným konkrétním komentářem, pouze se máme těšit na revoluci. Současná Micra je na trhu teprve od března 2010, ale žádný velký prodejní úspěch to v Evropě nebyl. Zatímco minulých generací Micry prodal Nissan ročně v Evropě klidně i 170 000 kusů, nového modelu prodával ani ne polovinu (v roce 2013 dokonce jen 48 000 vozů). V roce 2015 po modernizaci současné Micry prodal 66 000 aut.

První náznak designu a pojetí nové Micry naznačil koncept Nissan Sway z letošní Ženevy. Na rozdíl od větších modelů, které jsou spíše crossovery, si zachová i pátá generace micry proporce klasického hatchbacku. Nová Micra bude první model, který vyjede na nové modulární platformě CMF-B aliance Renault-Nissan. Tu využije třeba i příští Nissan Juke nebo Dacia Duster. Samouzřejmě ji dostanou i nové Renaulty.

220916-nis-a
Nová Micra dosrazí už ve své páté generaci. Ta čtvrtá nebyl žádný velký prodejní úspěch a automobilka zkrátila její životní cyklus o dva roky
220916-nis-b
Nová Micra využije platformu CMF-B koncernu Renault-Nissan. Stejnou dostane i příští Juke nebo Dacia Duster, nové Clio a crossovery od Renaultu

Pod kapotou se dá očekávat zástup tříválců s přeplňováním i bez, ale nová platforma umožňuje i zástavbu i něčeho většího a dokonce také pohonu všech kol. Na ostrou sportovní Micru si ale budeme muset několik let počkat. Teoreticky může být i elektrický model, ale Nissan má vlastní řadu elektroaut. Platforma nicméně zástavbu elektrického pohonu umožňuje.

Výroba Nissanu Micra pro evropský trh bude probíhat ve francouzské továrně Flins automobilky Renault poblíž Paříže. Montáž se rozběhne do na konci tohoto roku. O soupeřích Micry je jasno, auto míří do nabytého segmentu B. Škoda Fabia se nicméně svého neotřesitelného postavení na českém trhu obávat nemusí.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: