Německo dá 250 milionů eur na podporu vodíkových aut, která nikdo nechce

  • Německo chce podpořit vývoj vodíkových aut

  • Vodík ale mnozí nepovažují za budoucnost

  • Skladování vodíku je komplikované

  • Vodík se stejně vyrábí převážně z ropy

Při současném vývoji elektrických pohonů a akumulátorů se zdá, že vodíková auta příliš světlá budoucnost nečeká. Produkce elektřiny ve vodíkovém palivovém článku je sice čistá (jediným odpadním produktem je pouze vodní pára), ale skladování a transport vodíku je nesmírně komplikovaná záležitost. A navíc se v současnosti většina vodíku vyrábí z ropy (je to nejlevnější způsob), čímž se problém závislosti na fosilních palivech nevyřeší.

Přesto chce Německo podpořit částkou 250 milionů eur (6,7 miliardy korun) vývoj vodíkových aut. Program podpory má běžet v letech 2019 až 2026. Nyní se však zdá, že vodíková auta vlastně nikdo nechce. Automobilky se soustředí na vývoj akumulátorových elektromobilů, případně jiných systémů.

Doporučujeme: Nová generace superkondenzátorů možná vytlačí akumulátory. Nabijí se za pár sekund

Pokud jde o samotné palivové články, velmi zajímavé řešení představil Nissan. Ten přišel s palivovým článkem na alkohol. Výhodou je, že auto má klasickou nádrž a může tankovat palivo z naprosto běžné čerpací stanice. Napotřebuje velké a složité tlakové nádoby. „Politickou“ nevýhodou je, že při výrobě elektřiny v takovém palivovém článku vzniká CO2.

Jinou cestou může být tzv. tankování elektrolytu, který obsahuje kladný a záporný náboj a následně je spotřebováván. I tento systém, který může sloužit k pohonu elektromobilu, může využívat stávající síť čerpacích stanic bez speciálních logistických požadavků. Neznamená to, že by byl vodík jako takový mrtvý, ale v porovnání s jinými aktuálně dostupnými systémy se zdá nepoužitelný, komplikovaný a drahý.

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Mno… Jistě, výroba vodíku je samozřejmě drahá a jeho skladovatelnost náročná (dovolím si doplnit neúplně obšlehnutý článek), protože se skladuje pod velmi vysokým tlakem a při velmi nízké teplotě.
    Nicméně nevyrábí se z ropy, ale z uhlí -vedlejší produkt koksování, nebo elektrolyticky z vody… Samozřejmě způsobů jeho vyroby je mnohem víc toto jsou první dva, které mě napadly.
    Dále autor opomenul i klasický spalovací motor… BMW s ním experimentovalo docela dlouho, bohužel pod vlivem elektrolobby se na to vys…lo.
    Takže pan Žák opět nezklamal…
    Ps. : já bych takovou E68 (hydrogen7) docela bral, akorát s tankováním by byl trošku problém :-).

PŘIDAT KOMENTÁŘ: