Nekupujte si „čtyřokou“ Octavii, kupte si tuhle Škodu 110 R z roku 1974. Vyplatí se to

29 nových názorů
Autor: Redakce
  • V Německu je na prodej zachovalá Škoda 110 R 

  • Její cena se vyrovná základní Škodě Octavia s litrovým motorem 

  • Na rozdíl od „čtyřoké“ novinky tohle kupé už nikdy levnější nebude 

Modernizovaná Škoda Octavia není prvním modelem mladoboleslavské značky, který nesl na masce čtyři světla. V minulosti Škoda vyráběla hned několik „čtyřokých“ modelů a kupé 110 R bylo jedním z nich. Na rozdíl od soudobé Octavie je ale „erko“ všeobecně považované za velmi pěkný automobil a je o něj zájem. Což v praxi znamená třeba to, že když se někde objeví zachovalý exemplář, jeho cena se bez problémů vyrovná základní nové Octavii.

Doporučujeme: Galerie — Škoda Octavia 2017 není první. Prohlédněte si všechny čtyřoké Škodovky

Přesně takovým případem je auto, které se objevilo na prodej v Berlíně. Jde o Škodu 110 R z roku 1974. Za dobu svého provozu tento exemplář údajně najel pouze 67 485 kilometrů a navíc má za sebou menší renovaci. Prodávající slibuje například kompletně nový interiér a opravené nápravy, řízení i brzdy.

Podle fotek krásné „erko“ stojí 15 600 eur, tedy v přepočtu přibližně 420 000 Kč. Za to si můžete u Škody objednat novou Octavii s motorem 1.0 TSI  (85 kW) a výbavou Fresh, pokud připlatíte 17 000 Kč. U takové nové Octavie ovšem půjde cena rychle dolů, zatímco berlínský „čtyřoký“ veterán už bude jenom dražší. Tak co, čemu dáte přednost?

Doporučujeme: Stará Škoda Rapid je údajně nejhorší sportovní auto na světě. Souhlasíte?

Pokud vás Škoda 110 R prodávaná v Německu zaujala, inzerát najdete zde. A jestli zrovna sháníte něco většího, můžeme připomenout, že v Americe je aktuálně k dispozici pěkná Tatra 603 prodávaná v dražbě.

jirka (neregistrovaný)
Mám pár renovaci veteránů za sebou, škoda že ji majitel nedotáhl dokonce, autentická na 100% jako veterán není.
kulda (neregistrovaný)
Kamil - Ta vzpěra originál je , měl jsem několik Erek a takhle to tam řešené bylo. Dokonce jsem jich několik odvez do sběru- já blbec. Ale před 15 - ti lety to nemělo žádnou hodnotu. Ted ho sháním a za normální peníze se to sehnat nedá. Tak jsem si koupil Rapida a Š 125.
alois lutera (neregistrovaný)
Budme rádi za každého zachovalého veterána. Mě se dnes podařilo zachránit Favorita před sešrotováním. Je v super stavu, najeto 42624 Km a posledních 16 let stál v garáži a sem tam ho vytlačili na slunko. Bez koroze a na mou baterii a vstřiku benzínu do sání i chytnul motor. Ja už se jeho veteránské slávy asi nedožiju ale můj vnuk určitě. Nehádejte se o prkotinách zda vrut nebo nýtek. Opravdový veteránista si to udělá po svém.
Sláva (neregistrovaný)
Můj známý vlastní jedno takové renovované "erko". Renovaci si, protože je automechanik a spolumajitel většího autoservisu, dělal z větší části sám a zbytek nechal prověřeným odborníkům. Abych byl upřímný, jeho zelené "porsche pro chudé" je zrenovované určitě lépe než tohle červené. Jsem celoživotní škodovkář, takže poznám kdejakou blbinu. Tohle je renovace průměrná, dělaná hlavně na vnější efekt a první dojem. V Německu se v jemných niancích starých škodovek moc lidí nevyzná, takže ta cena tak nějak odpovídá. Osobně si posledních patnáct let rvu vlasy, že jsem si počátkem devadesátých let nekoupil od známého zachovalou a garážovanou Škodu 110 R za třicet tisíc. Já hlupák dal přednost o deset let mladší pětikvaltové stodvacítce ...
Jirka (neregistrovaný)
Kdo mohl v té době tušit? Já naštěstí erko koupil za 5 minut 12, dnes už bych na něj neměl. A proto jsem loni pořídil za hubičku zánovní 120ku, třebas za pár let ..... :-)
venca (neregistrovaný)
Vy všichni rýpalové chlet bych vydet nejakou vasi praci ten clovek si stim urcite dal dost práce a ještě vic penez a delal to z dobre vule a je dobře ze se tyhle auto udrzujou bez vetsich zasahu kutilu
Radek (neregistrovaný)
Když někdo požaduje takový balík, měl by tu práci odvést pořádně. Tady je dost chyb a další by se jistě našly. vIdět, vIset vIdle na vIkýři ;-)
ferojak (neregistrovaný)
Chlapi, do tehdejší NSR (Německé spolkové republiky), do Anglie a dalších států tehdejší západní Evropy, se exportovala poněkud jiná auta, než ta, která se prodávala u nás. Například ty elektrony se dávaly na Š 120 LS na vývoz a samozřejmě i na Š 110 R. Naopak jsem si všiml vzduchového filtru, na Š 110 R byl standardně montován dvojitý karburátor, těleso filtru bylo jiného tvaru. Navíc na Západ se montoval dvojitý karburátor Weber místo u nás standardního Jikovu.
Marek (neregistrovaný)
ještě jsem si vzpomněl na ty lapače nečistot. Ty byly povinné. Myslím, že o tom hovořila vyhláška, že automobily, které měly úhel od zadního nárazníků ke kolu více než 30 st. musely mít lapače. Tohle platilo myslím ještě nějaký rok po revoluci, ale vzhledem k tomu, že v Evropě nebyly povinné, tak i u nás se od toho upustilo.
Marek (neregistrovaný)
Nezapomínejte, že škodovkám se říkalo DODO, čili dodělej doma. No a ta vylepšení, jak je popisováno, lapače nečistot, barevné odlišení plastu kolem světel a ty ostatní, to už si udělali fandové motorismu sami.
Mirek (neregistrovaný)
Nesouhlasí toho asi více - pokud by to mělo odpovídat roku 1974. Píšou o menší renovaci - mě praštili do očí lapače nečistot - resp. jejich žebrování - to žádné Škodovky neměly. Vysoké gumy na náraznících v roce 1974 také nebyly, a kola - Al 13´ "Kopretiny-Votvíráky" tuším v tu dobu také ještě neexistovaly... Š 110 R byla jediná z řady 100 - 110 LS / R, která byla dodávána z výroby s plechovými disky 13´, ale současně snad jen s prepregovými nárazníky...
mislitel (neregistrovaný)
no kdibi sjte se cht'eli slošit tak mi lidi kupte tu oktáfku komu bi se cht'elo furt rostlačofat kdiš to nejte nastartofat jak je venku pot teset stupňú anepo spírat otpadlí kolo kdiš pofolí sresavjelí čepi i kdiš ta čerfená je pjekňe lesklá číslo účtu nemám peníse mňe nepo mámňe noste domú
mislitel (neregistrovaný)
pújdeš kolem suosedú co maj dvje kočki sachneš kolem sluopku toprafa přeprodíš kaluš a ta chíška u psí buodi to sjme mi kdibis nás s mámuo nesastich doma peníse nech pot rochoškuo přetem díki ratku
Marek (neregistrovaný)
Když vás tu pročítám, musíte si uvědomit, že někteří jste ještě nebyli na světě. Doba jde dál mílovými kroky a s tím i vývoj automobilů. Dnes také nenosíte na hlavě deku až k ramenům, ale účes máte kratší. Dříve také se nenosily rifle na kolenech rozškubané jako teď. Tolik sranda. Na danou dobu super auto, Kdo si je koupil, koupil je na sportovní jízdu, ne na vezení materiálu na stavbu chalupy. No a nějaké ty neduhy? Vždyť v té době byl každej domácí automechanik. S prkotinami se do servisu nejezdilo. Kdo si neuměl vyměnit destičky, nebo kotouče, či výfuk, jako by ani nebyl. Souhlasím s tím, že to byl kočkolap.
Kkk (neregistrovaný)
Bobesh: já osobně kloním k tomu, že nejhezčí je 1000mb...tak proto jsem psal "jedno z nejhezčích"
Bobesh (neregistrovaný)
Ne "jedno z nejhezčích" ale"nejhezčí". Byť mělo své neduhy a za zimního provozu to bylo o zdraví. Jaro a podzim v pohodě. V létě vedro a jak pálilo pozadí v kraťasech,když se člověk posadil do rozpálených kožených sedaček...
Kkk (neregistrovaný)
Alex: jestli tvrdíš, že Erko je mrdka tak si zralej do blázince...tohle může napsat jen vůl..jedno z nejhezčích aut co kdy škodovka udělala..
Mirka (neregistrovaný)
Taky jedno erko máme, krásné červené barvy. Syn měl na něm svatbu a všichni koukali. Za nic bychom jej neprodali, je super.
Mirek (neregistrovaný)
Taky si trhám vlasy, krásné origo žluté erko s chromovanými nárazníky, mělo najeto 56 000. Štítky byly nýtované a ten v kufru byl nanýtován přes "čalounění" na levém podběhu. Vzpěra pod kapotou byla pozinkovaná a ne prasácky přestříkaná jako na fotkách.
Motyka (neregistrovaný)
Musím říci, že na erko nikdy nezapomenu, měl jsem ho v osmdesátých létech a udělalo parády i dojmů haba kuk...jen ty zimy, to bylo strašný, nikdy jsem pořádně nevytopil, okna promrzlá z obou stran, když jsem potřeboval odvezt větší kýbl na chalupu, tak jsem ho musel dát na minisedačky vzádu,protože do kufru se prostě nevešel ..., ale svezení v sezení v sedačkách, stály za trochu toho ranního zimního nepohodlí. A holkám se líbilo a tím pádem i "šofér", měl mnoho bodů k plusu.
Fazer (neregistrovaný)
Souhlas s p.Kuldou, měl jsme totiž přesně identickou Š 110 R, vč. barvy i kol (též s nalepovacím závažím). Stavěli jsme ji s otcem výhradně z nových dílů asi půl roku a lakovaná kastle byla zakoupená přímo v Kvasinách. Měla perfektní lesk. Neměl jsem ji prodávat, bylo to auto jako "řemen" ale kdo to tehdy věděl...
Kulda (neregistrovaný)
Petr - musím Vás opravit. Za komančů nalepovací závaží byla. Táta měl novou užovku 120 LS a přesně tato kola. Pamatuji si, že nalepovací závaží jsme kupovali v Tuzex u Libeňáku. Táta tam mě a bráchovi koupil za vyšmelené Bony i angličaky. Jinak ta renovace je fakt asi na ..... vruty místo nýtů u štítků, chladič na stříkání i s víčkem. A to je to co je vidět na fotkách
ARKEBUZZA (neregistrovaný)
No o tom červeném matu lze velmi pochybovat,protože vypalovaný lak bylo zrcadlo !!!
Kkk (neregistrovaný)
jo no..vruty jsou na přes držku...a jsem přesvědčenej o tom, že je po celolaku...protože starý škodovácký laky neměly bezbarvej krycí vrchní lak a nesvítily tak. Bylo to spíš to matu....hlavně ty červené
Petr (neregistrovaný)
No nevím když vidím nalepovací závaží na elektronech a štítky přidělány vruty tak to nebude asi žádný zázrak co se renovace týká.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?