Nejrychlejší čtyřmístné auto na světě se jmenuje Bentley Continental Supersports. Má 710 koní

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Nové Bentley Continental Supersports je nejrychlejší čtyřmístný vůz na světě a zároveň historicky nejrychlejší Bentley 

  • Dvanáctiválcový motor nabídne 710 koní a 1017 Nm

  • Kupé se rozjede až na 336 km/h, kabriolet zvládne 330 km/h

  • Supersports je zároveň také vůbec nejlehčí verze modelu Continental 

  • Žádný jiný model na světovém trhu nenabízí tak velké karbon-keramické kotouče jako Continental Supersports

Jak automobilka Bentley slíbila, tak učinila. Dnes představila svůj historicky vůbec nejrychlejší model. Jmenuje se Continental Supersports a kromě jiného jde aktuálně také o nejrychlejší čtyřmístný automobil na trhu.

Inženýři zapracovali na přeplňovaném šestilitrovém dvanáctiválci, který oproti dosavadní vrcholné verzi Continental Speed ještě dále posílil. Výsledek dosahuje výkonu 522 kW (710 k) a točivého momentu 1017 Nm. Upravena byla turbodmychadla nebo systém chlazení, změny se ale týkají také klikového mechanismu a hlavních a ojničních ložisek.

Doporučujeme: Nové Bentley Continental GT V8 Black Edition vůbec není černé. Barev je víc, než byste čekali

Kupé akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,5 s a rozjede se na 336 km/h. Provedení Convertible potřebuje o 0,4 s více a jeho maximální rychlost je nižší o 6 km/h. To ale nic nemění na skutečnosti, že Continental Supersports Convertible je nejrychlejším kabrioletem na světě.

Nová verze Bentley Continental se pyšní ještě jedním „nej“. Je to nejlehčí varianta současné generace modelu Continental. Důvodem jsou především karbon-keramické brzdy a kovaná kola o velikosti 21". Mimochodem, kotouče mají velikost 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Jsou tak největší na trhu. To dohromady představuje úsporu 20 kg. Dalších 5 kg je možné ušetřit příplatkovým titanovým výfukem. Pořád ale jde o hodně těžký automobil. Kupé váží bezmála 2,3 tuny, kabriolet je ještě o 200 kg těžší.

Nejrychlejší sériové Bentley všech dob poznáte podle upravených nárazníků, otvorů v kapotě nebo štítků „Supersports“
Přeplňovaný dvanáctiválec dále posílil. Řidič tak má k dispozici maximální výkon 710 koní. Úprav se dočkal i podvozek a převodovka

Další úpravy se týkají automatické převodovky a podvozku. Ten byl snížen a má být tužší, Bentley ale pořád slibuje příkladný komfort. Poháněna jsou všechna kola, přičemž základní poměr je 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Nechybí ani vektorování točivého momentu za pomoci brzd.

Doporučujeme: Fotogalerie — Nabídka barev pro Bentley Bentayga nemá hranice. Dostanete ho i v růžové

Verze Supersports dostala přepracované nárazníky, výraznější prahy a karbon. Z tohoto materiálu je vyroben například přední a zadní spoiler, karbon najdeme i na kapotě. Interiér je samozřejmě maximálně luxusní a pokud si to budete přát, může být dokonce tříbarevný. Něco takového nabízí Bentley u současné generace modelu Continental poprvé.

Termín uvedení na trh ani pořizovací cenu Bentley v tiskové zprávě nezmiňuje. Je ale jasné, že pro zákazníky, kteří se musí ptát na přesnou částku, tohle auto určeno není.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?