Modernizovaný Mercedes třídy S dostal řadové šestiválce a osmiválec z AMG GT

  • Mercedes-Benz třídy S dostal v rámci modernizace upravený design 

  • Vylepšen byl také interiér 

  • Největší změnu představují motory. Do nabídky se stěhují nové řadové šestiválce a čtyřlitrový osmiválec z AMG GT 

  • Upravené asistenční systémy vůz posouvají blíže k autonomnímu řízení 

  • Třída S se umí naklánět do zatáčky 

Kromě konceptu naznačující podobu budoucích kompaktních modelů přivezl Mercedes na autosalon do Šanghaje také upravenou třídu S. Modernizace je poměrně důkladná, protože přináší především hned několik nových motorů.

Doporučujeme: Mercedes-Benz Concept A ukazuje, jak bude vypadat nová generace kompaktních modelů

Začít můžeme rovnou od toho nejdůležitějšího, tedy právě od motorů. Třída S je dalším modelem značky, který dostal čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Základní zážehové provedení nově nese označení S 560 4Matic a řidiči dává k dispozici 345 kW (469 k) a 700 Nm. Kvůli snížení spotřeby je tento motor vybaven i systémem deaktivace poloviny válců.

Stejný motor najdeme také u „slabšího“ AMG, kde ovšem nabízí lepší parametry. Po modernizaci se dočkáte v případě verze S 63 4Matic+ výkonu 450 kW (612 k) a točivého momentu 900 Nm. Provedení s levostranným řízením dostane vždy pohon všech kol, takže je nakonec tato varianta rychlejší než vrcholný dvanáctiválec S 65, který si musí vystačit s pohonem zadní nápravy. Osmiválcová sportovní třída S zdolá akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,5 s, dvanáctiválec potřebuje 4,3 s. Maximálně se obě verze rozjedou na 250 km/h, v rámci paketu AMG Driver’s Package dostanete omezovač posunutý na 300 km/h.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+
Také Mercedes-Benz třídy S dostal dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. V případě základní verze S 560 disponuje výkonem 469 koní, S 63 AMG má stejný motor naladěný na 612 koní. Obě osmiválcové jednotky pracují se systémem deaktivace poloviny válců

Další zajímavé věci se udály u slabších variant. Třída S totiž přichází s novými řadovými vznětovými šestiválci. Základní provedení 350 d disponuje parametry 210 kW (286 k) a 600 Nm, zatímco silnější verze 400 d nabídne 250 kW (340 k) a 700 Nm. Mercedes navíc brzy nabídku doplní také o zážehové řadové šestiválce vybavené elektrickým kompresorem. A dočkáme se rovněž plug-in hybridu s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 50 km.

Doporučujeme: Prohlédli jsme si Mercedes-AMG GT R. Zájemci se mohou těšit na opravdu pekelný stroj

V rámci faceliftu došlo také na vylepšení kamerového a radarového systému, takže teď vůz lépe vidí okolí. Navíc při jízdě více využije data z navigačního systému. Pokud budete mít nastavenou trasu v navigaci, třída S už bude ve spolupráci s vámi nejen řídit, ale také vhodně upravovat rychlost podle zatáček nebo při dojíždění do křižovatky. V případě jízdy v koloně nebo náhlého zastavení se automobil do třiceti sekund znovu sám rozjede, při jízdě vás bude také upozorňovat na překračování povolené rychlosti a samozřejmě můžete využít třeba systém Remote Parking Assist.

Systém odpružení Magic Body Control nově zvládne skenovat vozovku až do rychlosti 180 km/h, v případě nerovností upraví nastavení podvozku tak, aby vůz vše ideálně odfiltroval. Zároveň díky funkci Curve se může upravená třída S naklonit do zatáčky v úhlu až 2,65°. Vylepšená jsou také diodová hlavní i koncová světla, změn rovněž doznal design a lidé od Mercedesu ještě dále modernizovali interiér.

V Evropě se začne upravená třída S prodávat letos v červenci.

Modernizovaný Mercedes třídy S dostal řadové šestiválce a osmiválec z AMG GT
Ohodnoťte tento článek!
3.64 (72.73%) 11 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: