Mitsubishi Lancer se vrátí. Ale jen do Asie a jako Renault s jiným logem na masce

30.03.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Mitsubishi chce v Asii prodávat přeznačkované Renaulty

  • Obě automobilky by díky tomu ušetřily půl miliardy dolarů ročně

  • Z Méganu sedan by se mohl stát nástupce populárního Lanceru

Možná jste zaznamenali zprávu, že japonská automobilka Mitsubishi se téměř zhroutila v návaznosti na skandál s podváděním při udávání spotřeby paliva. S poslední záchranou přišel Nissan, který koupil v Mitsubishi majoritní podíl. Mitsubishi se tak stalo plnohodnotnou součástí aliance Renault-Nissan. Jedním z jeho úkolů bude pokračovat například ve vývoji hybridních a plug-in hybridních pohonů.

Mitsubishi také zásadně „překopalo“ výrobní program. Dříve populární model Lancer už prakticky nekoupíte. Jeho výroba bude ukončena v srpnu po dlouhých čtyřiačtyřiceti letech. Ačkoli značka vlastního zástupce přímo nevyvíjí, možná se přeci jen Lancer vrátí. Na asijském trhu by se totiž mohly prodávat Renaulty s logem Mitsubishi.

Doporučujeme: Mitsubishi Eclipse se vrací jako kompaktní crossover. Bude mít i diesel

S podobným plánem přišlo Mitsubishi nedávno, protože Renault je spíše evropská záležitost a v Asii není o téhle značce vůbec žádné povědomí. Zato Mitsubishi je v Asii jako doma. Právě „přeznačkované“ Renaulty s jinou maskou a logem prodávané pod značkou Mitsubishi by mohly nejen zvýšit odbyt Renaultu, ale zároveň zachovat značce Mitsubishi tržní podíl.

Mitsubishi se totiž chce orientovat jen na vývoj crossoverů, SUV a hybridů, takže by se nemuselo zatěžovat s vývojem klasických levných aut. Renault by tak mohl udat prakticky jakýkoli ze svých standardních modelů. Uplatnění by mohl najít například i model Mégane, který by se tak mohl prodávat opět jako Lancer. Renault i Mitsubishi by díky tomu mohly jen v příštím roce ušetřit dohromady skoro půl miliardy dolarů, uvádí Automotive News.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?