Mercedes se vrací k řadovým šestiválcům. První právě dostala třída S

  • Řadové šestiválce na benzin i naftu dostane nejprve třída S

  • Mají 48V systém, elektrický kompresor a integrovaný startér-generátor

  • Nový benzinový osmiválec bude mít i filtr pevných částic

Řadové šestiválce si obvykle spojujeme s jinou německou automobilkou, ale ta se jich postupně vzdává. Nicméně před lety nebyla tato koncepce nijak neobvyklá ani u jiných výrobců. Své řadové šestiválce měl i Mercedes, donedávna třeba také Volvo nebo Land Rover.

Nyní se právě Mercedes-Benz vrací k řadovým šestiválcům. Nová generace pohonných jednotek obsahuje zážehový i vznětový motor, oba o objemu 3,0 l. A k tomu ještě nový čtyřlitrový osmiválec. Všechny motory jsou samozřejmě přeplňované. Šestiválce mají také integrovaný startér-generátor, 48V elektrický systém a elektricky poháněný kompresor eZV.

Umfassende Motorenoffensive bei Mercedes-Benz: Stärker, sparsamer und sauberer
Nový vznětový řadový šestiválec OM656 má výkon až 230 kW (313 k). V porovnání s vidlicovým předchůdcem spotřebuje o 7 % méně paliva
Umfassende Motorenoffensive bei Mercedes-Benz: Stärker, sparsamer und sauberer
Zážehový řadový šestiválec M256 má elektrické turbo, výkon přes 300 kW (408 k) a točivý moment přes 500 Nm. Spotřeba je nižší o 15 %

Nový osmiválec dostanete v modelu Mercedes-Benz S500. Podle automobilky patří k nejúspornějším osmiválcům na světě. Má označení M176, při částečném zatížení běží jen na čtyři válce a turba má umístěna mezi válci. To by mělo přinést rychlejší odezvu na sešlápnutí plynu. Motor V8 4,0 l v modelu S500 má výkon 350 kW (476 k) a točivý moment 700 Nm. Příští rok dostane benzinový motor ve třídě S také filtr pevných částic.

Šestiválce mají již zmíněný elektrický kompresor, podobný tomu v Audi SQ7. Mercedes k tomu přidává ještě systém ISG, tedy integrovaný startér a generátor. To pomáhá rychle a účinně sbírat elektrickou energii při brzdění nebo jízdě setrvačností. Podle Mercedesu je výsledný efekt srovnatelný se staršími mild-hybridy. Zážehový šestiválec M256 vyvine výkon „přes“ 300 kW (408 k) a točivý moment přes 500 Nm. Přesná čísla značka zatím neuvádí. Proti motoru V6 má nový motor o 15 % nižší spotřebu a emise.

Pokud jde o šestiválcový řadový diesel OM656 s proměnným časováním ventilů (poprvé u Mercedesu v dieselu), ten má o 41 kW vyšší výkon než předchůdce. Celkem tak vyvine až 230 kW (313 k) a podle značky je to nejvýkonnější diesel, jaký kdy Mercedes namontoval do osobního auta. Hodnotu točivého momentu firma neuvádí. Nový diesel má v porovnání s předchůdcem o sedm procent nižší spotřebu. V prodeji se nové motory objeví na začátku roku 2017.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: