Mercedes-AMG GLC nabídne 510 koní, samosvor na zadní nápravě a expresní dynamiku

  • Osmiválec z modelu AMG GT se nově nastěhoval také pod kapotu Mercedesu GLC a GLC Coupé 

  • Zájemci dostanou k dispozici verze 63 4Matic+ a 63 S 4Matic+

  • Slabší varianta disponuje výkonem 476 koní, ta silnější nabídne 510 koní 

  • Sprint z nuly na 100 km/h je otázkou 3,8 sekund 

  • Premiéra proběhne na autosalonu v New Yorku 

Čtyřlitrový osmiválec poprvé představený spolu s AMG GT si už postupně našel cestu do řady různých Mercedesů. Nejnověji zamířil také pod kapotu modelu GLC, respektive GLC Coupé. Výsledkem je vysoce expresní crossover schopný pokořit zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,8 s. Světu se tato novinka poprvé představí na autosalonu v New Yorku.

Doporučujeme: Prohlédli jsme si Mercedes-AMG GT R. Zájemci se mohou těšit na opravdu pekelný stroj

Parametry vrcholných motorizací pro modely GLC a GLC Coupé jsou vskutku zajímavé. Podobně jako tomu je třeba u AMG GT, také zde bude k dispozici více variant. Slabší provedení s označením 63 4Matic+ nabízí 350 kW (476 k) a 650 Nm, silnější 63 S 4Matic+ disponuje výkonem 375 kW (510 k) a vrcholem točivého momentu 700 Nm. V prvním případě trvá akcelerace z nuly na 100 km/h rovné čtyři sekundy, v tom druhém to bude o dvě desetiny sekundy méně. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Uvedené hodnoty jsou pro GLC i GLC Coupé shodné.

Součástí výbavy je také devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Matic+ představený spolu s vrcholem třídy E. Ke stále hnané zadní nápravě je připojována náprava přední za pomoci mezinápravové spojky. Vzadu navíc najdete mechanický samosvorný diferenciál, respektive elektronicky řízený diferenciál v případě silnějšího provedení S. Není pochyb o tom, že tyto crossovery budou v zatáčkách předvádět velké věci.

Doporučujeme: Mercedes AMG GT C Roadster odhalen. Značka potvrdila přípravy supersportu

Z pohledu jízdních vlastností se hodí také adaptivní vzduchový podvozek. I ten je součástí standardní výbavy, přičemž aktivně upravuje své nastavení podle různých parametrů. Samozřejmě si můžete vůz klasicky nastavit v rámci několika jízdních režimů, jak to známe z mnoha dalších automobilů. Obě sportovní verze modelů GLC a GLC Coupé pak používají i důkladně upravenou zadní nápravu opět původem z E 63 AMG.

Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupé, 2017
Pokud jste chtěli od AMG crossover této velikosti, dosud jste měli smůlu. K dispozici byla pouze velká SUV nebo malé GLA
Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+, 2017
Přepracovaný podvozek využívá vzduchové odpružení a posílené brzdy. Přední kotouče mají velikost 390 mm

O patřičný zvukový projev se postará výfuk pracující s aktivními klapkami. V rámci standardní výbavy se bude jeho nastavení měnit automaticky podle vybraného jízdního režimu, za příplatek je dostupná varianta, kterou bude možné přímo ovládat tlačítkem z místa řidiče.

Samozřejmostí je luxusní interiér doplněný o tradiční sportovní prvky a karbon, stejně jako vylepšený design vozu. Kromě aerodynamických doplňků zaujme hlavně nová maska chladiče, kterou už známe z modernizovaného AMG GT. Standardem jsou devatenáctipalcová litá kola, respektive dvacítky pro AMG GLC 63 S. Pořídit si můžete ale i disky o velikosti 21″.

Mercedes-AMG GLC/GLC Coupé 63 bude oficiálně představen zanedlouho na autosalonu v New Yorku. Přímý přenos můžete sledovat 12. dubna na Youtube. Prodej odstartuje přesně 16. června, oficiální vstup na trh je naplánován na září letošního roku.

Mercedes-AMG GLC nabídne 510 koní, samosvor na zadní nápravě a expresní dynamiku
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: