Mazda nakonec sportovní auto s motorem Wankel neplánuje. Teď potřebuje elektromobily

  • Sportovní model RX s Wankelem se zatím nechystá

  • Mazda ale na motoru Wankel dále pracuje

  • Jeho reálné použití je v podobně generátoru pro prodloužení dojezdu

Loňský koncept kupé Mazda RX dal všem fanouškům legendárních japonských sporťáků s motorem Wankel naději. Mazda pak několikrát potvrdila, že na nové generaci motoru s rotačním pístem pracuje a že se jí daří eliminovat vrozené nedostatky této koncepce, zejména pokud jde o emise a spotřebu paliva. Dokonce byl k vidění i nový patent.

Nyní ale vychází najevo, že Mazda má jiné priority než vývoj většího sportovního kupé s motorem Wankel, který by se v nabídce zařadil nad model MX-5. To potvrdil pro Automotive News i šéf Mazdy Masamichi Kogai. Aby měl takový model a motor smysl, je potřeba zajistit mu dlouhodobou budoucnost. Mazda si nemůže dovolit utratit spoustu peněz za vývoj jednorázového modelu s omezeným obchodním potenciálem.

Doporučujeme: Mazda6 Wagon 192 A/T v ročním testu — Tvrdošíjně vlastní cestou

Pro japonskou automobilku je nyní důležitá příprava plug-in hybridních a plně elektrických modelů. Kogai nicméně připustil, že Wankelův motor má šanci sloužit jako palubní generátor pro prodloužení dojezdu u elektromobilů. Při konstantním zatížení a otáčkách totiž rotační motor pracuje efektivně.

Mazda aktuálně dokončuje vývoj nové generace souboru technologií Skyactiv, které se mají představit v roce 2019. Nepůjde jen o další stupeň zlepšování účinnosti spalovacích motorů, ale rovněž o odlehčování aut a snižování třecích a energetických ztrát.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: