Malá naftová auta koncernu Volkswagen zmizí do pěti let. Polo bude poslední

  • Volkswagen končí s vývojem dieselů o objemu pod 2,0 l

  • VW Polo bude poslední koncernové auto s malým dieselem

  • Po roce 2020 přejdou i malé koncernové modely na hybridní pohon

  • Mild-hybridy jsou už teď stejně drahé na výrobu jako diesely

Konec malých naftových motorů se nezadržitelně blíží. Náklady na vývoj dokonalejších emisních systémů jsou tak vysoké, že cena dieselů překročí dokonce i moderní hybridy. Navíc se očekává, že se změní legislativa a daňová zátěž dieselů vzroste. To se odráží i na vývoji. Například koncern Volkswagen pomalu koncepci malých dieselů se zdvihovým objemem pod 2,0 l opustí.

Chystaná nová generace Volkswagenu Polo tak bude poslední koncernové auto, které dostane maloobjemový naftový motor. Půjde o závěrečný vývojový stupeň jednotky 1.6 TDI, přesto se ale očekává, že po roce 2020 s facelifem zmizí naftový motor i z Pola. Malé diesely tak skutečně hrají svoji pověstnou labutí píseň.

Doporučujeme: Galerie 16 věcí, které již brzy v automobilovém světě neuvidíme

Stejně se k vývoji malých dieselů staví třeba Renault, který jejich konec v menších autech předpovídá na rok 2020. I ostatní automobilky maloobjemové diesely opouští a soustředí se raději na vývoj moderních zážehových motorů s vysokou účinností, mild-hybridů a jiných alternativních systémů pohonu.

Přísnější měření emisí v reálném provozu a normy Euro 6b a Euro 6c spolu s očekávaným větším dohledem nad diesely a jejich plněním norem povedou k tomu, že všechny nutné systémy k dočišťování zplodin zvýší náklady zhruba o 800 eur (21 600 korun) na auto, informuje australský Motoring. To by se samozřejmě promítlo do konečné ceny. Podle Volkswagenu by byl malý diesel o čtvrtinu dražší než konvenční zážehový motor.

Motory s označením TDI ke koncernu Volkswagen neodmyslitelně patří. Vždyť to byl právě Volkswagen, kdo stál za rozmachem turbodieselů v osobních automobilech. A byl to také Volkswagen, u kterého vyšla najevo aféra s obcházením stále přísnějších emisních norem. Nicméně do emisní pasti se chytily prakticky všechny automobilky. Namátkově jmenujme třeba Jeep, Fiat, Renault, Citroën, Opel…

Zajímavé je, že Volkswagen pokročil s vývojem nového modulárního motoru 1.5 TDI, ale vedení projekt zastavilo, takže se tento motor s nejvyšší pravděpodobností v žádném evropském autě neukáže. Nicméně například v Indii se Volkswageny s motorem 1.5 TDI už prodávají, stejně tak indická Škoda Rapid. Důvodem jsou samozřejmě jiné emisní předpisy než v Evropě.

Doporučujeme: Kratší převody a žádný stop-start? Nové měření spotřeby změní auta

Volkswagen věří, že malé diesely budou nahrazeny mild-hybridy s kompaktními elektromotory integrovanými do převodovky. Takovým autům stačí malé a levné olověné akumulátory, nepotřebují rozměrné drahé baterie jako elektromobily. Už teď jsou náklady na výrobu mild-hybridů prakticky totožné s náklady na výrobu moderního turbodieselu.

Podle VW se význam mild-hybridů zvýší s novým měřením spotřeby, které maloobjemové downsizované motory bez elektrické asistence znevýhodní. Ve výsledku by tak benzinový mild-hybrid mohl dosahovat stejných nebo i nižších emisí CO2 než diesel. Zákazníkům by se vyplatil především díky nižším daním. Volkswagen očekává, že masivní přechod na mild-hybridy se v rámci koncernu odehraje v letech 2020 až 2022.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: