Lotus Exige Cup 380 ukazuje, o čem zřejmě budou příští „spalovací“ auta

  • Lotus Exige Cup 380 je nejrychlejší silniční Lotus

  • Je to ale spíše čistě okruhové auto na značkách

  • Standardně má ochrannou klec a lepivé pneumatiky

  • Hmotnost klesla na 1057 kg

S kolegy jsme si v redakci posteskli, že těch elektrických aut, která mají blíže spíše k bezcharakterním domácím spotřebičům, bylo poslední dobou nezdravě moc. A přesně v tu chvíli Lotus zveřejnil další snímky svého nového limitovaného okruhového sporťáku Exige Cup 380. Takhle nějak asi budou vypadat auta na benzín, až je úředníci na silnicích zakážou.

Pomalu spějeme do stádia, kdy bude řízení automobilů se spalovacími motory zakázáno (rozuměj tak omezeno a zdaněno, že se nikomu nevyplatí). Auta se tak zřejmě přesunou jen na uzavřené okruhy (pokud tedy environmentální lobby nezakáže i ty, aby měl poblíž žijící kůrovec klid a čistý vzduch).

Doporučujeme: Akce typu Speed Marathon bezpečnosti nepomáhají, naopak spíše škodí (komentář)

Exige Cup 380 je nejextrémnější a stále ještě pro provoz schválený model Lotusu, který si nyní můžete koupit. Stačí vám na něj 109 900 eur (zhruba 2,9 milionu korun), ale musíte si pospíšit, bude jich vyrobeno jen 60. Za tu cenu dostanete odlehčený vůz s mnoha karbonovými díly a velmi očesanou výbavou. Divíme se, že měl Lotus ještě kde brát, protože všechny jeho modely jsou už tak dost „oholené“. Chybí dokonce „zbytečné“ krycí plasty v interiéru, hluková izolace a podobně. Hmotnost Lotusu Exige Cup 380 je jen 1057 kg, tedy je o asi 50 kg nižší než u modelu Exige Sport 380.

Vzadu stále pracuje kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l o výkonu 280 kW (380 k) a točivém momentu 410 Nm. Šestistupňová převodovka dostala kratší odstupňování rychlostí, takže i to je důvod, proč Exige Cup jede „jen“ 282 km/h. V této rychlosti také vůz generuje přítlak 200 kg.

Samosvorný diferenciál, kontrola trakce nastavitelná ve třinácti stupních (dovoluje prokluz kol od 1 % po 12 %, případně ji můžete úplně vypnout) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 285/30 ZR18 vzadu stojí za tím, že Exige Cup 380 akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy, nejrychleji ze všech silničních Lotusů.

Lotus Exige Cup 380 ukazuje, o čem zřejmě budou příští „spalovací“ auta
Ohodnoťte tento článek!
4.25 (85%) 4 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: