Legendární Holden Commodore SS končí. Nahradí ho Insignia s pohonem předních kol

  • Klasický Holden přejde na platformu s pohonem předních kol

  • Dárcem orgánů bude nová generace Opelu Insignia

  • Výroba se po čtyřiceti letech stěhuje z Austrálie

Pro Australany je Holden Commodore něco jako pro Čechy Škoda Octavia 1.9 TDI. Legendární sedan Holden Commodore ale aktuálně dožívá poslední měsíce a týdny, pokud tedy bereme v úvahu klasickou koncepci s pohonem zadních kol. V rámci restrukturalizace a šetření uvnitř koncernu General Motors, kam australský Holden patří, projde model Commodore radikální změnou.

Místo aktuální platformy GM Zeta se nová generace sedanu Holden Commodore dočká technického základu připravované nové generace Opelu Insignia. Tu uvidíme ještě před koncem letošního roku. Opel Insignia se pak uplatní na různých trzích pod různými značkami, typicky v Británii jako Vauxhall Insignia, v USA jako Buick Regal a v Austrálii právě jako Holden Commodore.

HoldenHist 1970
První Holden Commodore byl založený na Opelu Rekord E. Přišel v reakci na ropnou krizi a nové emisní předpisy
Holden Commodore (16)
Klasická koncepce s pohonem zadních kol bude brzy minulostí. Holden Commodore přejde na platformu Insignie s pohonem přední nápravy

Automobilky se také kvůli nákladům houfně stahují z Austrálie, výrobu stěhují do asijských zemí, kde je levnější. Vedle General Motors oznámil konec výroby také konkurenční Ford, který přestal vyrábět legendární model Falcon.

Pokud jde o Holden Commodore, ten začal život v roce 1978 jako sedan střední velikosti založený na technice Opelu Rekord E. Auto vzniklo v reakci na ropnou krizi, kdy trh potřeboval sice větší auto, ale i z důvodů emisních předpisů úspornější motory. Zajímavostí bylo použití pětilitrového osmiválce, který měl výkon jen 114 kW (155 k).

Doporučujeme: Galerie 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci

Druhá generace Holdenu Commodore přišla v roce 1988. Základní platforma byl zvláštní mix Opelu Senator a první generace Opelu Omega. Kvůli soupeření s druhou australskou klasikou, Fordem Falcon, ale musel Holden dostat prodloužený rozvor a byl širší. Obě auta si tak byla rozměrově podobná.

Třetí generace Holdenu Commodore dorazila v roce 1997 a techniku si opět půjčila u Opelu Omega, tentokrát druhé generace. Pro potřeby australského trhu ale prošla platforma GM V přepracováním, oproti Opelu byla napříkald rozšířena. Je to také poslední Holden, který si vzal techniku Opelu. Následující čtvrtá generace, která se vyrábí dodnes, již použila platformu GM Zeta, společnou třeba s první generací moderního Camara.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: