Konec světa? Porsche 911 nakonec dostane v roce 2019 hybridní pohon

  • Nová generace Porsche 911 dorazí v roce 2019

  • Poprvé se v nabídce objeví i hybridní pohon

  • Kromě snížení tabulkových emisí má zlepšit dynamiku

  • Klasické verze se spalovacím motorem a manuálem zůstanou

Není zbytí. Emisní normy a tlaky na snižování korporátních emisí CO2 se nevyhýbají ani automobilce Porsche. Po přeplňovaných čtyřválcích ve vstupních modelech Porsche 718 Boxster a 718 Cayman a prvním přeplňovaném motoru v běžné řadě 911 bez nápisu Turbo se pod kapotu příští generace Porsche 911 poprvé podívá i hybridní systém.

Jak připomíná britský Car Magazine, nová generace Porsche 911 dorazí v roce 2019. Současná 911 má své kořeny v roce 2011, kdy se ještě představila s tradičními atmosférickými motory. Přeplňované jednotky přišly v rámci faceliftu v roce 2015. Nová generace, jak prozrazují špionážní snímky, bude zase o kousek větší a širší. Auto dostane úplně novou platformu.

Doporučujeme: Test Porsche 718 Boxster S — Zkouška víry

Právě nová platforma se má stát základem pro všechny příští sportovní modely Porsche včetně Caymanu a Boxsteru. Platforma údajně najde uplatnění také u Lamborghini a Audi. Pokud jde o motory, Porsche 911 zůstane u šestiválců s přeplňováním, ale v nabídce se má objevit i hybrid. A není vyloučeno, že to bude čtyřválec po vzoru úspěšného programu pro šampionát WEC a 24 h Le Mans.

Porsche připravuje vlastní elektromobil, který vychází z konceptu Mission-E. Modely Cayenne a Panamera mají také hybridní pohon v nabídce. V případě 911 ale hybrid poslouží spíše ke zlepšení dynamických parametrů, nikoli za každou cenu ke snížení tabulkové spotřeby a emisí. Prius se tak z 911 nestane. Limitujícím faktorem je také hmotnost, hybridní 911 nebude mít velkou a těžkou sadu akumulátorů, takže zřejmě nezvládne jezdit pouze na elektřinu.

Šéf Porsche Oliver Blume pro Car Magazine potvrdil, že hybrid bude. Kvůli citelnému nárůstu hmotnosti se sice do sportovních aut dostává elektrifikace se zpožděním, ale i Porsche se bude muset přizpůsobit. Naštěstí to ale zatím vypadá, že klasické modely s atmosférickými motory (911 GT3, 911 R) a manuální převodovkou v nabídce zůstanou i nadále.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: