Konec poptávky po dieselech? U ojetin to nehrozí, naopak, jejich prodeje rostou

Nad dieselovými motory se stahují mračna. Alespoň podle prohlášení některých automobilek. Francie dokonce v budoucnu zvažuje zákaz vjezdu vozidlům s dieselovým motorem do centra Paříže a plánuje i zakázat prodej vozidel se spalovacím motorem. Koncern VW dieselové motory v USA pohřbil úplně již nyní. Jaká je ale realita současného trhu? Je o dieselové motory zájem? V autobazarech rozhodně. A ne ledajaký. V Auto ESA je poměr prodávaných dieselů k benzínovým motorům cca 60:40. Vyplývá to z prodejních statistik za první pololetí letošního roku.

„Prodej vozidel s dieselovým motorem meziročně vzrostl o necelá čtyři procenta,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA. Podle něj se s dieselovým motorem nejvíce prodávají vozy značky ŠKODA, VW, Ford a Audi. Čím dál tím větší podíl mezi diesely pak získávají vozy korejských značek Hyundai a KIA. „Aféra dieselgate neměla na prodej ojetých vozidel s naftovým motorem žádný vliv,“ říká Foltýn a vysvětluje oblibu dieselových motorů u českých zákazníků: „Naftové motory jsou pro většinu českých zákazníků synonymem nízké spotřeby a dobrého výkonu. Ekologické hledisko se u české klientely dostává do pozadí.“ Svoji roli podle něj hraje i cena pohonných hmot, kdy nafta je v naprosté většině případů levnější než benzín.

Jeho slova potvrzuje i prodejní statistika, respektive poměr naftových a benzínových motorů u různých kategorií vozů. Například kategorie SUV se s benzínem skoro vůbec neprodává a v nabídce Auto ESA je tak pouze 17 % vozidel SUV, která mají benzínový motor. „U kategorie MPV je to téměř to samé,“ říká Foltýn. Pouze 21 % vozidel kategorie MPV v nabídce Auto ESA má benzínový motor. „Tyto vozy jsou určeny k vysokému kilometrovému nájezdu a český klient prostě takový vůz s benzínovým motorem většinou nechce.“

Naopak u malých městských vozidel typu ŠKODA Citigo, Renault Clio nebo Hyundai i10 je situace opačná. „Tyto vozy jsou určené především do města a na krátké trasy, kdy se naftový motor nevyplatí a tak mnohdy není u těchto vozů ani ve výrobní nabídce,“ říká Foltýn. Podle něj se právě u této kategorie půjde cestou maloobjemových benzínových motorů, což se projevuje i u prodejů ojetin, kde je právě v této kategorii poměr benzín – nafta přibližně 65:35 ve prospěch benzínových motorů.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: