Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr

28.08.2017
56 nových názorů
Autor: Dalibor Žák
  • I spolehlivá mladá ojetina bude stát deset korun na kilometr

  • Pořád je to ale levnější než úplně nové auto

  • Diesel toho musí najezdit hodně, aby dával smysl

  • Prodlužovat servisní intervaly výměn oleje se nevyplatí

Na nové auto u nás stále většina lidí peníze nemá. Nebo by možná měla, ale mohla by si dovolit jen menší vůz s chudou výbavou a slabým motorem. Kdo má omezený rozpočet, ale zároveň specifické požadavky na velikost vozu, výkon motoru a výbavu, musí se poohlížet na trhu ojetin.

Poslední dobou roste zájem o vozy, které opouštějí po dvou až třech letech fleetové pronájmy, operativní leasingy a obecně hlavně firemní flotily. Obrovskou výhodou je u nich zpravidla jednoduše dohledatelná minulost (pokud se jedná o vůz koupený a provozovaný v ČR), nízký věk a transparentní počet ujetých kilometrů. Především se jedná o relativně moderní a bezpečná auta.

Doporučujeme: Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků

Jenže kolik taková „legrace“ vlastně stojí – ne při pořízení, ale následně při provozu? Vzali jsme pětici oblíbených a vyhledávaných ojetin a pomocí propracované kalkulačky na webu jitis.eu jsme se podívali na očekávané provozní náklady u takových aut. Požadavky byly následující: maximálně tříleté auto, nájezd do 100 000 km a musí to být diesel. V inzerátech jsme vybrali nejlevnější nabídky odpovídající požadavkům. Na nich si uvedeme příklady kalkulací budoucích nákladů.

Škoda Octavia 2.0 TDI 110 kW

Skoda Octavia (2) Ceny třetí generace Octavie spadly už pod 300 000 korun. Dvoulitrový diesel s pěknou výbavou ale stojí pořád víc
Skoda Octavia (1) Octavia se prozatím projevuje jako spolehlivé auto. Jistě, u dieselů může postrašit DPF, ale Škoda už originální filtry značně zlevnila

Oblíbená Octavia je na našem trhu nejžádanější ojetina. Do popředí zájmu se nyní dostává aktuální generace před faceliftem. V nejlevnějších specifikacích a se základními motory už spadla pod 300 000 Kč. Jako příklad výpočtu očekávaných provozních nákladů nám poslouží Octavia aktuální generace z roku 2014 s udávaným nájezdem 79 546 km za cenu 329 888 Kč.

  • celkové náklady: 255 127 Kč
  • amortizace: 139 619 Kč
  • náklady na měsíc: 7084 Kč
  • náklady na kilometr: 8,85 Kč
  • zanedbaná údržba: 11 264 Kč

Stáhněte si podrobný výpočet Škoda Octavia nebo si ho otevřete zde

Jak můžete vidět, veliký podíl na celkových nákladech má stále ještě amortizace. Ačkoli prvotní propad hodnoty se již zpomalil, pořád bude cena Octavie v čase klesat. Spolu s odhadovanou údržbou a očekávanými servisními náklady by tak podobná Octavia stála svého majitele 8,85 korun na kilometr po dobu tří let s nájezdem 800 km za měsíc.

Je tříletá ojetina dobrá koupě? box_color=#000000
Velikým plusem většiny dvou- až tříletých ojetin z fleetů bývá naprosto transparentní minulost, dohledatelný nájezd a evidované servisní prohlídky. Zároveň je to  pořád relativně nové a moderní auto, které ještě není opotřebované na dřeň. Přesto je potřeba počítat s tím, že na většinu spotřebních dílů se nesáhlo, takže vás bude brzy čekat spojka, brzdy, sada pneumatik a podobně. Diskutabilní je také kondice motoru po prodloužených „long-life“ intervalech výměn oleje.

Volkswagen Passat 2.0 TDI 4x4 DSG

Volkswagen Passat (1) Také aktuální Passat se zatím může pochlubit vysokou spolehlivostí. Postupem času ale začnou vyplnouvat na povrch problémy
Volkswagen Passat (2) Provozní náklady na dieselový Passat nevychází zrovna levně. Především za to může ještě očekávaný rychlý pokles ceny

Nabídka vrcholných turbodieselů je prozatím skromná, ale už v inzerátech jsou. Jako příklad jsme vzali nejlevnější „novýo“ Passat z roku 2014 s pohonem 4x4, turbodieselem a automatem. Shodou okolností je to motorizace BiTDI o výkonu 176 kW, má najeto 13 598 km a stojí zajímavých 599 000 Kč.

  • celkové náklady: 374 310 Kč
  • amortizace: 258 031 Kč
  • náklady na měsíc: 10 394 Kč
  • náklady na kilometr: 12,99 Kč
  • zanedbaná údržba: 7633 Kč

Stáhněte si podrobný výpočet Volkswagen Passat nebo si ho otevřete zde

Když si rozkliknete odkaz na výpočet, hned uvidíte, proč bude i ojetý tříletý Passat stát ještě 13 korun na každém kilometru. Samozřejmě si můžete s výpočetem pohrát a dosadit si vlastní hodnoty. Ani mladá, téměř prémiová ojetina rozhodně zadarmo jezdit nebude. Jen amortizace vychází bezmála na 9 korun na každý kilometr.

Ford Mondeo 2.0 TDCI

Ford Mondeo (1) Ford Mondeo s cenami spadl docela rychle. Prodává se levněji než srovnatelný Passat. To se projevuje na nákladech
Ford Mondeo (2) Zatímco srovnatelný Passat jezdí za zhruba 13 korun na kilometr, Mondeo zvládne jezdit o skoro tři koruny levněji

Také oblíbená Mondea už začínají opouštět firemní flotily a dostávají se do bazarů. Z inzerátů jsme vybrali aktuální Mondeo s motorem 2.0 TDCI o výkonu 110 kW, rokem výroby 2015, nájezdem už 60 400 km a cenou 459 000 Kč.

  • celkové náklady: 293 264 Kč
  • amortizace: 196 206 Kč
  • náklady na měsíc: 8143 Kč
  • náklady na kilometr: 10,18 Kč
  • zanedbaná údržba: 12 904 Kč

Stáhněte si podrobný výpočet Ford Mondeo nebo si ho otevřete zde

Uvedené Mondeo bude stát ale majitele přes 10 korun na kilometr, z toho jen amortizace bude dělat skoro sedm korun. Zbytek jsou provozní a servisní náklady včetně paliva.

Doporučujeme: Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje

Hyundai i30 1.6 CRDI Combi

Hyundai i30 (2) Minulost některých i30 není zrovna pěkná. Ale udržované auto z dobrých rukou bývá většinou dobrá koupě
Hyundai i30 (1) Diesel 1.6 CRDi je poměrně spolehlivý, ale vyžaduje kvalitní naftu a dodržování konzervativního servisního plánu

Mezi žádané ojetiny patří také Hyundai i30 v karoserii kombi s naftovým motorem 1.6 CRDI. Auto použité pro ilustrační výpočet má výkon 81 kW, nájezd 93 659 km, je z roku 2014 a za 210 000 korun je z nejnižšího spektra nabídky. Levněji se slušně vybavená naftová i30 v kombíku prakticky koupit nedá.

  • celkové náklady: 192 694 Kč
  • amortizace: 88 215 Kč
  • náklady na měsíc: 5351 Kč
  • náklady na kilometr: 6,69 Kč
  • zanedbaná údržba: 12 064 Kč

Stáhněte si podrobný výpočet Hyundai i30 nebo si ho otevřete zde

Hyundai i30 jako auto nižší cenové kategorie vychází v kalkulaci budoucích nákladů levněji. Především poklesla jeho cena, takže amortizace už nehraje tak zásadní roli v celkových číslech. Pořád ale budevůz stát skoro sedm korun na každý kilometr jízdy.

Škoda Rapid 1.6 TDI

Skoda Rapid (1) Také Rapid občas trpí na necitlivé řidiče, ale při testovací jízdě auto určitě dobrě odhadnete. Diesel 1.6 TDI zatím moc nezlobí
Skoda Rapid (2) I na Rapid stojí originální filtry pevných částic méně. Částks lehce přes 10 000 Kč je akceptovatelnější i pro majitele ojetiny

Škodu Rapid koupíte v základní specifikaci i levněji, ale vybrali jsme v inzerátech auto s aspoň nějakou atraktivní výbavou. S nájezdem 93 752 km a rokem výroby 2014 pak takový Rapid stojí 239 000 korun.

  • celkové náklady: 197 640 Kč
  • amortizace: 100 392 Kč
  • náklady na měsíc: 5488 Kč
  • náklady na kilometr: 6,86 Kč
  • zanedbaná údržba: 11 083 Kč

Stáhněte si podrobný výpočet Škoda Rapid nebo si ho otevřete zde

Stejně jako konkurenční Hyundai i30, i tahle jednoduchá škodovka bude stát skoro sedm korun na každý kilometr. Amortizace pak vychází na asi 3,50 korun na kilometr. Rapid už totiž na ceně příliš ztrácet nebude.

Doporučujeme: Test ojetiny: Škoda Rapid má před sebou skvělou bazarovou kariéru

Orientační kalkulace budoucích nákladů vychází ze shodného předpokládaného nájezdu 800 km za měsíc a na dobu provozu auta 36 měsíců. Vy si ale můžete na jitis.eu založit bezplatně účet a provádět si (prozatím zdarma) kalkulace se změnou parametrů. Lze nastavit předpokládaný nájezd, dokonce si můžete upravit takové parametry jako interval výměny oleje či kvalitu náhradních dílů. Můžete zadat i již provedené opravy. Je to skutečně velice zajímavý nástroj, který dovede poměrně věrně rozpočítat očekávané náklady kupované ojetiny nebo již vlastněného auta.

elphordbsj (neregistrovaný)
Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr - Autobible.cz elphordbsj http://www.g8f2660s6y3f97utex3ir0y362bk0zo5s.org/ aelphordbsj [url=http://www.g8f2660s6y3f97utex3ir0y362bk0zo5s.org/]uelphordbsj[/url]
Luban (neregistrovaný)
Pořizuji jedině ojeté diesely osvědčili se mi. Nafťáka už bych nechtěl měl jsem jednou a ty předražené opravy mě naprosto utvrdili v tom, že zlatě auto na benzín.
Miloslav (neregistrovaný)
Hlavne at naftove auto nema palivovy system od Delphi,pak to vydrzi.
Miloslav (neregistrovaný)
Jsem zastance dieslu.benzinove auto uz nikdy v zivote a uz vubec ne nove trivalcove wartburgy..tenkrate jsem koupil benzinove 1.6 16V a deset roku jezdeni poruchy cidel,caste vymeny svicek,caste poruchy zapal.svicek a furt neco,ted mam diselu 230000 a jen jezdim,zadne poruchy,jako olej filtry,to na kazdem aute,a hlavne ten komfort,neco prez 2000 obratek a pelasi to vcelku pekne za par fufliku.
Zub (neregistrovaný)
Kamna jsou dnes na nákladech s první návštěvou servisu se vstřikováním jak benzínová V8. Spousta drahých serepetiček. Na venčení mám psa, ne filtr částic. Za mě je nejlepší LPG, ideálně jednoduchá atmosfera, nebo turbo s kovovým katem a chlazeým turbem. A nesmí to taky hnít, na co je spolehlivý motor, když kolem něj všechno koroduje?
Luboš (neregistrovaný)
Příjde mi to všechno kolem nafťáků moc nafouklé téma. Někomu se vyplatí a někomu ne. Já třeba na naftová auta nedám dopustit pořídil jsem v loni již už třetí ojeté naftové auto a vždy naprosto bez problémů.
Jindra (neregistrovaný)
S nafťákama jsem už skončil, taky nějak mě došli nervy i brzo snad i peníze :D V loni jsem si pořídil ojetého benzíňáka a nehal předělat na lpg a jsem zatraceně nadšený.Tluču si do hlavy, že mě to nedošlo už dávno..
janda (neregistrovaný)
Hele naftáka do baráku už nechci, stojí to fakt ranec, raději jsem to prodal a při nové koupi mě i borec z áček se mi to snažil rozmlouvat a to se tam snaží prodat kde co, nakonec mě uhranul do TSi fabie a to je žihadlo!
Malinák (neregistrovaný)
Olej si musíš hlídat i u novýho auta. Mě teda odjakživa přišlo zbytečný si kupovat funglovku, když jsou dneska bazary plný čerstvě zajetých aut, který stojí polovinu a nic jim není..
Bořek (neregistrovaný)
Mě příjde článek v celku smysluplný. Nový auto není žádná výhra a už vůbec ne v naftě. Já toho měsíčně najezdím dost a když jsem přemýšlel nad koupí zajetého nafťáka z autobazaru byla to jasná volba a udělal jsem dobře. Za mě spokojenost.
Hulda (neregistrovaný)
Nějak mi ten výpočet nefunguje.Vše jsem zadal správně a vypočítalo mi to 7.50 kč/km.Ale já si od začátku vlastnictví auta zapisuju všechny náklady,jak palivo,náhradní díly, oleje,pneu,povinné ručení,STK a i když bych měl dneska hodnotu auta nulovou,tak mi vychází asi 4.50 kč/km Je jasné,že auto a jeho provoz je drahý,ale málokdy jedu sám.Pokud jedeme dva,tak už se ty náklady dělí dvěma a to už je snesitelné,ne?
prasák (neregistrovaný)
Já mám feliciu v naftě, naftu mám z práce a žiju. Spotřeba 5,5 l / 100 km a to jezdím jak prasák s najebaným přívěsem.
Petr (neregistrovaný)
Benzínový motor stále žere téměř dvakrát víc než diesel. Sice psal něco o 800km měsíčně, ale to bych ho nechal vyšetřit. To bych bral jako měsíční nájezd v MHD. Takže za 100000km, což s tím najede dříve či později každý, zaplatím milion. Ten redaktor to má v tý palici dočista vylízaný. Nebo je to klasický novinářský prostitut. Moderní diesel není traktor a kdo tvrdí, že nafta patří do kamen, tak asi doma nikdy neměl nafťáky. KATASTROFA! Kapka na parkety a smrdí to týden.
Ninja (neregistrovaný)
V nemecku plati kupovat dyzlace kombaka a k tomu nosit kozenou ledvinu a na penazi se sere vseko neco stoji cus
mysakd1 (neregistrovaný)
Koupil jsem naftu za cenu benzínu, teď když píšete o filtrech pevných čístic a podobnýr hloupostech je mi zle. Nejezdil jsem z 8 let 97000 km a náklady na servis byli dle toho co jsem dělal. Ale náklady na naftu ikdyž jsem jezdil na premiovou a dojezd 800 km na nádrž mi dává jasně nečíst tyto hlouposti.
Honza (neregistrovaný)
Nejoblíbenějším offroadem je firemní auto, aneb moc bych se neoháněl výhodami auta, které bylo z firmy vyřazeno právě v době, než se začne s prominutím srát. Na rozdíl od starých TDIček, jsou soudobé nafťáky pastí na peníze a servisní výdaje, které by v případě neuznání na záruku firma nějak polkla, jsou pro soukromého majitele pohromou. A vše to začne právě od okamžiku, kdy jim končí záruka a kdy se veškeré "výměny" oleje v autorizácích, navíc long-life konina, nešetrné zacházení vůči služebáku atd. projeví. O tom, že zejména koncernové vrány jsou vítaným artiklem pro zloděje, ani nemluvě. Ale kdo chce kam...
Jojo (neregistrovaný)
Ropa patří do traktoru, už ty cinknuté smraďochy vyžeňte konečně ze silnic fuj, fuj, fuj hnus.
Čeněk (neregistrovaný)
Aspon nesmrdime jak rybarna ktera odkupuje olej z mekáče a smazi dal hnusy. Libi se mi jak se dělíme na benzin a naftu. Jeste jsem nezazil benzin co by me oslovil.
Roman (neregistrovaný)
Koupil jsem také v r.2014 Oct.II. 2.0 TDI CR DSG jako 3 leté vozidlo s nájezdem 45000km.Dnes po 3 letech má najeto pouze 72000km.Když si dělám na autě vše sám tak jsem s dieselem spokojen.Spotřeba kolem 5l .Zatim jsem vyměnil pouze párkrát olej v motoru,všechny filtry ,brzdovou kapalinu a olej s filtrem v DSG po 60000km.DPF vydrží víc než 150000km a to já nenajedu.Důležitá je prevence ,dávat. kvalitní naftu,oleje,filtry.
Petr (neregistrovaný)
Tem jelimanum co nevi nic o amortizaci a tvrdi, ze jejich auto ma tolik a tolik km bych s radosti behem 5 minut nasel tak 10 vad na aute. Tohle zazivam casto. "Jooo jezdi to a vse funguje" a pak se na to jdu podivat se zakaznikem a vono hovno. Takze pokud nekdo tvrdite, ze delate jen bezny servis, cili olej motoru, filtr oleje, nozna i vzduvhovej, tak s palivem možná jezdite do dvou kacek na km, ale menit se maji i jine věci. Usetrete si reakce, ojetinama se zabejvam leta a auta delam taky dost dlouho na to, abych vedel, jak na ty auta cesi serou a pak rikaj, ze je to nic nestoji. Pokud by se o auto kazdy staral tak jak by se melo tak to se vsim, se servidem, palivem, pojistenim,...opravdu da k deseti korunam a to nepocitam drahy auta. Krasny den vsem.
Peter (neregistrovaný)
jaky smysl ma pocitat amortizaci? Vzdyt auto kupuji abych jezdil, ne abych ho prodaval, jezisi maria
Martin Schwarz (neregistrovaný)
Vážení, mám na Renault Espace 2.2 dt najeto 389000 km. Je to super auto 19 let staré a neřeším problémy najetých kilometrů. Prostě slouží. A tak to má být :-) samozřejmě s pravidelnou údržbou
Honza (neregistrovaný)
s Rapidem 1,6TDI mám najeto 170 000km, jezdím cca 40 000 ročně... jezdím průměrně (dle stojanu) za cca 4,5 l/100km - nemám problém nějakou konkrétní cestu jet za 3,5 litru... Jezdím tedy kolem 1,1 Kč/km v palivu... a rozhodně můj 4 letý rapid má hodnotu někde ke 200 000... Vzhledem k pořizoovačce nevím kde bych se měl dostat k uvedeným 7Kč... Obecný blábol, jako je zde na autobible prakticky pravidlem...
jirka (neregistrovaný)
Jirka. Používáte palivo 100 oktanu, vyhozené penize oknem. Pro bezna auta staci max 98 a stejne ten rozdíl je nepatrny o proti 95 oktanu. Stovka je jen masirka pro hloupe lidi. Stovka se hodí do ferrari veron koenigseg maserati mc12 a podobne.
asi Pepa (neregistrovaný)
Velký rozdíl je v tom, že 98/100oct. nemá biosložky a motor je čistý - funguje jak má. Moderní motory s 95 co obsahují biosložky se zanášejí a mnohem víc karbonizují. 95 prodávaná u nás je méně kvalitní než venku. I proto některé nové "normální" motory mají proto předepsán jen 98+ benzin. Vaše info, že je to "masírka pro hloupé lidi" je prokazatelně mimo - asi máte nějaký starší motor a málo aktuálních technických informací o motorech a palivech. Pěkný den.
Olda (neregistrovaný)
Po celém světě gramotní lidé řeší při nákupu auta kalkulaci založenou primárně na amortizaci, servisu a pojistkách, které dají v sumě rozdíly desítek-stovek tisíc na dobu vlastnictví, jen sem to ještě nedorazilo a málokdo je natolik důvtipný, aby si běžnou plečku při požadavku nové pořídil na operák. Ze srandy si u auta eviduji každé vydání přesahující 10 Kč a po čtyřech letech u aktuálního auta vidím, že palivo mi dává cca 18% nákladů a kilometr vychází cca na 14,80 Kč. Údržba pouze plánovaná + jeden rozstřik škrábance v laku za 3000 Kč, závady 0 - ani žárovka (klep na dřevo). Minulé auto, které díky pravidelným okruhům vyžadovalo velkorysou údržbu, vyšlo po prodeji na finálních 18,63 Kč/km, z toho palivo 17%. Jezdím ročně 10-12.000 km (výhradně dálky), spotřeba cca 9L 100 oktanů, takže mi vychází, že pod 20-30.000 km/rok palivo prakticky nemá cenu řešit, pokud máte auto aspoň trochu jako zálibu. Na elektriku bych do cíle bohužel nedojel. Na plyn taky ne, nemluvě o tom, že nemůžu do podzemní garáže a jsou to z tovární výroby zatím jen nepohodlná a slabá low-cost auta. @Dalibore, nenechte se znechutit, vaše články čtu rád. Je smutné to číst, ale bohužel většina komentujících jsou trotli.
skodafil (neregistrovaný)
Right. Zadne moje auto nejezdi pod deset a jsou pritom provozne levnejsi nez vetsina tady tech zminovanych zazraku. Asi jsou diskutujici bohati, kdyz si mohou kupovat tak draha auta... ale hlavne ze jim malo zerou :-)
jirka (neregistrovaný)
Je to spatne ze můj diesel papa cca 14 litru a dálnice haksna az s pedalem na asfaltu 17 18 litru? Vona ta 3.1 tdi asi neco chce pri vaze cca 2.4 tuny a gumy 265 a aerodinamica krabice Jeep cherokee ale je s tim perdel. Když se kolem vas neco takovýto riti az 180. Nebo zase d1 bylo parkoviště na mnoho km. No co sup s tim do rigolu na pole a na vedlejší pesiny a vovce v kolone jen becely. Ale estli to vyjde tak za deset let bude doma ford f650 s šestilitrovým motorem kumins. To ta nafta bude lítat kominem.
Miraniky (neregistrovaný)
Každému vyhovuje něco jiného a každý počítá náklady trochu jinak. 10 lidí 10 názorů. Například někdo tahá karavan, tak mu vyhovuje větší auto diesel i když najede méně kilometrů. Pro mladého řidiče po autoškole stačí starší auto na učení a případné horší zacházení. Každý si musí vybrat co mu vyhovuje.
Ivan (neregistrovaný)
Co máte pro LongLife intervalům. Mám ve firmě OII 1,9 TDI jinej interval než 30.000km nepoznala a motoricky OK. Pohonné a převodové soustrojí je tak jak to v roce 2006 smontovali a najeto přes 500.000km. Včetně spojky, EGR, turba, vstřikovačů. U tří či čtyřletého auta to na kondici motoru nemůže mít vliv, pokud nemá hodně přes těch 500.000km. Jestli na kondici motoru má něco vliv tak je to ten element co s tím ve fleetech jezdil, honil to za studena atd, z cizího krev neteče. Už jsem i takové čtyřleté auto z fleetu viděl co bylo motoricky ale i interiérem na odpis při 100.000km. Jinak souhlasím, diesel tak při minimálním měsíčním nájezdu alespoň 1.500 km, spíš přes 2000km. 800km/měsíc při denním ježdění se nestihne ani ohřát. Třeba 2.0TDI to trvá tak 8-10km aby olej byl alespioň na 65°C
bambula336 (neregistrovaný)
Kalkulac amortizace je v pořádku, prostě ty peníze za auto zmizí a pro přehlednost jsou uvedeny v nákladech, ale mohlo by se to jmenovat třeba peníze v kanálu. Horší je to s nájezdem kilometrů. Na 800 km/měs je diesel opravdu totální nesmysl. Prostě autor potřeboval mít vysokou cena na kilometr, tak najede jen málo km a má téma článku hotové. Bla, bla, bla...
lay (neregistrovaný)
Velikým plusem většiny dvou- až tříletých ojetin z fleetů bývá naprosto transparentní minulost, dohledatelný nájezd a evidované servisní prohlídky. ---------- Na to jsi přišel jak ???? Aby byl vůz prodejný po třech letech tak má najeto klidně 300 000 km ale na tacháči 70 000 km - serviska se komplet orazí a tachoš stočí až před prodejem novému makovci - i servisy co to dělají natom profitují protože prodají původnímu majiteli nový vůz - takové domluvy jsou na denním pořádku .
Jirka (neregistrovaný)
Vypadá to na skrytou propagaci elektromobilů. Jen by mne zajímalo, kdo to počítal a klik mu chybělo kuliček na počítadle.
Tom (neregistrovaný)
Nechápu jaký máte všichni problém s prodlouženou výměnou oleje? Měl jsem služební Š Octavia II 1,9 TDI rok výroby 2009, se kterou jsem osobně najezdil za 7 let 350 000 km na PRODLOUŽENOU VÝMĚNU oleje po 30 000 km - autu nic nebylo, chytalo nadrc v létě v zimě. Nikdy se na motoru nic nepokazilo ani neopotřebovalo! Dále co se týká výměny spojky u auta s nájezdem do 100 000 km, to dost dobře nechápu - mě spojka vydržela po celou dobu a byla v pořádku i při zmíněném nájezdu. Jedinmé co se na autu stále měnilo bylo brzdové obložení, prasklé žárovky vpředu a při 300 000 km tlumiče, jo a po 6 letech odešla baterka - tehdy nechytlo nadrc :-D
Milan (neregistrovaný)
Souhlasím s Vami. Spojka mi vždy vydržela po celou životnost auta a co se týče prodlouženého intervalu, mám ho na dvouch autech. Jedno je atmosféra a druhý turbo benzín a měníme olej po 2 letech nebo 30 tis km a nikdy žádný problém. Dokonce i na jedničkovým Superbu 1.9 jsem měnil po 30 a na 200 tis šel do světa a jezdí do dnes.
Milan Kubíček (neregistrovaný)
To jsou zase pindy starého Dyndy. Mám Ford Mondeo 1,9TD. Má jméno Bohošek. Bohoušek najel již 423 000km. Krom běžné údržby nic nechce a věrně slouží. Při spotřebě 5,5l/100km jsou tedy náklady na provoz 1,53Kč. Proto, že najedu cca 30 000km za rok je sice pojištění nákladová položka asi tak 6,3Kč na den, ale na km je to cca 0,07Kč. Kdyby nebylo STK, tak by to bylo vše. Takto se do nákladů ještě musí dopočítat 2050Kč za dva roky. To jsou asi tak tři haléře na km. Tak i kdybych se rozkrájel na víc jak 1,63Kč se za jeden km nedostanu.
Tom (neregistrovaný)
Opravdu by me zajimalo, jak se autor napriklad u rapida dostal na mesicni naklady 5500Kc, to je rocne 66 000 tisic ! Za co bych to jako mel utracet? To kazdy rok budu kupovat novou spojku, brzdy, kotouce, rozvody, pneu, silenbloky, cepy atd.? Kdyz to hodne prezenu tak bych na udrzbu tipl tak 25 000 rocne v prumeru pri najezdu 10tis. km a i tak mozna zbytecne prehanim.
mototechno (neregistrovaný)
Pro podobné brýlaté chytráčky jako je autor to bude vzrušující článek a hned začnou žhavit kalkulačku ;-)
Juraj (neregistrovaný)
A já si mislim, že to je tak správně. Však dyť to auto klesá pořád na hodnotě, tak jak to nepočítat? To je přece jasné. Kdo tomu nerozumí, tak ať to nečte přece ne? To se tam musí připočitat ta ztráta na ceně auta. Kdo nerozumí že u levnyho je ztráta malí a u velkýho ztráta velká, tak ať nemá auto. To je proszě motorismus.
forstrings (neregistrovaný)
NAftovy motor je prezitek a nema smysl ho ani kupovat pokud nalitam hodne km. Mam 4 roky starou octavii 1,4 TSI kombinace na CNG. Rocne nalitam i 30 tisic km a nemuzu si na nic stezovat. Kdyz se clovek podiva na ceny novych aut a ojetin, tak uz ted vim ze se mi opet vyplati na proti ucet koupit nove auto opet na CNG. Stanic po evrope je uz tolik ze neni treba moc uvazovat nad jezdenim a tankovanim. Tak ze jen blazen by dneska sel do naftoveho motoru.
Dickie (neregistrovaný)
To je zase výplod blbostí, a ta amortizace tomu dala korunu. To bychom si nemohli koupit nic.
mariov8 (neregistrovaný)
Co to je za nájezd? 9600km ročně? To možná najede moje maminka na důchodu, ale ta si takové auto kupovat nebude. A já najedu jenom soukromě víc km ani ne za půl roku! Až budu do práce dojíždět, tak to najedu za 4 měsíce. Soukromník si také tu ojetinu obvykle nechává déle a amortizace se rozkládá na mnohem delší časové údobí. Obvykle spíše musí než chce. Pro koho jste sestavili ten výpočet? Pro okurkovou sezonu? A dieselové ojetiny už také psát nemusíte, benzínová auta posledních let už jsou prakticky stejně složité a obvykle ještě poruchovější.
radek rožek (neregistrovaný)
Nevím kdo dává prostor podobným odborníkům,většina podobných zpráv zde jsou jen bláboly a nesmysly
Jir Ka (neregistrovaný)
Takové výpočty jsou k ničemu. Náklady jsou prakticky to, co zaplatím ( tedy pohonné hmoty, údržba, pneu a pod.)a ne to co je v ceně. Amortizace totéž, vždyť každé auto ztrácí na ceně.
Vendy (neregistrovaný)
Nechte se v té redakci vyšetřit. Pokud nějaký "šumař" najezdí 800km měsíčně nemá vůbec o naftě uvažovat. Diesel má smysl pro toho, kdo najezdí alespoň 30 000km ročně, takže zhruba 2.500km/měsíčně. To byste měli napsat jako první. Pak teprve ty "slinty"..
Jaroslav mu (neregistrovaný)
Přesně, já mám od prosince nalitano 33 tis, ještě dovolená v Itosce a pak zbývají ještě čtyři měsíce,autoři těchto článků prej 800 za měsíc ;-)))) to je necelých deset za rok,to ať si nekupují auto a chodí pěšky ;-))
skodafil (neregistrovaný)
Ano, prubeh krouticiho momentu mi neco rika. Proto je treba petikvalt u naftaku za trest a sestikvalt nutnost. Usi a nos mam take v poradku a naftak uslysim na 100 metru. Plice...snad ano, ale v USA, kde naftomanie nepropukla, by byly v lepsim stavu. Ridici osobnich naftaku jsou nezodpovedni tupci.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?