Kodiaq vs. Tiguan vs. Q2: Akcelerace vrcholného dieselu třikrát jinak

  • Změřili jsme akceleraci tří koncernových SUV osazených stejným motorem 2.0 TDI 140 kW 

  • Standardem je pro všechny pohon 4×4 a dvouspojková převodovka 

  • V praxi se akcelerace z nuly na 100 km/h u Audi Q2, VW Tiguan a Škody Kodiaq neliší tak, jak uvádí tabulky 

Techniku koncernu Volkswagen známe velmi dobře kromě jiného také proto, že dnes už existuje obrovské množství modelů používajících v podstatě stejnou platformu, stejné motory a stejné převodovky. Proto se nelze divit tomu, že jednotlivá auta jezdí dost podobně, přestože se menší rozdíly najdou. Zjišťovali jsme, jak přesně se liší akcelerace u tří koncernových SUV.

Doporučujeme: Změřili jsme Škodu Kodiaq. Jak zrychluje a kolik prostoru nabízí uvnitř?

V nedávné době postupně prošly naší redakcí modely Volkswagen Tiguan, Audi Q2 a Škoda Kodiaq. Ve všech případech byl pod kapotou motor 2.0 TDI naladěný na 140 kW (190 k) a 400 Nm, což zároveň nutně znamená i přítomnost automatické dvouspojkové sedmistupňové převodovky a pohonu všech kol. Hlavní rozdílem tak je nakonec velikost a především hmotnost všech tří aut. Nabízí se proto otázka, co udělá různá váha v kontextu stejných motorů s akcelerací.

Rozdíly neodpovídají oficiálním tabulkám 

Podle oficiálních tabulek je nejrychlejší Audi Q2, které je logicky také nejlehčí. Výrobce udává akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,3 s. To sedmimístné provedení Škody Kodiaq potřebuje na stejnou disciplínu oficiálně 9,1 s. Důvodem není nic jiného než hmotnost vyšší o více než 200 kg ve srovnání s Audi. Zvláštní jsou pak v tomto kontextu data slibovaná Volkswagenem pro Tiguan. Ten v dané motorizaci váží téměř stejně jako Kodiaq, sprint na 100 km/h by ale měl oficiálně zvládnout za 7,9 s. Při stejných parametrech motoru…

Audi Q2 Škoda Kodiaq (7 míst) Volkswagen Tiguan
Výkon (kW) / Točivý moment (Nm) 140/400 140/400 140/400
Akcelerace 0-100 km/h (s) 7,3 9,1 7,9
Nejvyšší rychlost (km/h) 218 209 212
Pohotovostní hmotnost (kg) 1480 1720 1723

Vypadá to na celkem výrazné rozdíly, ale praxe nakonec tak odlišná není. Překvapivě se podle našeho měření ukázal jako nejpomalejší Volkswagen Tiguan. Nicméně také Audi Q2 bylo pomalejší oproti tomu, co výrobce slibuje. Jedním dechem je ovšem potřeba dodat, že Audi jsme jako jediné museli měřit na mokré vozovce, takže vůz ztratil pár desetinek během rozjezdu. Na suchém asfaltu by Q2 určitě byla o něco lepší, těžko ale o 1,4 sekundy. Porovnání nejlepších pokusů každého z těchto koncernových SUV najdete níže v grafu.

akcelerace
Audi Q2 (modrá křivka) bylo na startu nejpomalejší, protože jsme tento model museli měřit na mokré vozovce. Se vzrůstající rychlostí by nejmenší koncernové SUV předjelo jako Kodiaq (červená křivka), tak Tiguan (zelená křivka). Je překvapivé, o kolik Tiguan při akceleraci za svými sourozenci zaostává

Jak je vidět v grafu, Tiguan odpadne jako první už kolem 60 km/h, kdy začne za svými sourozenci výrazněji zaostávat. Rychlosti 150 km/h nakonec testovaný vůz dosáhl přesně o 2,7 s později ve srovnání s nejrychlejším Audi Q2, respektive o 1,5 s ve srovnání se Škodou Kodiaq.

Doporučujeme: Test Audi Q2 2.0 TDI quattro S tronic — Výborný, ale dost drahý hatchback

Celkově vyšel z tohoto trojitého měření Volkswagen Tiguan jako největší zklamání. Verzi s dvoulitrovým dieselem naladěným na 140 kW (190 k) jsme měli v redakci dvakrát a výsledek byl v obou případech stejný. Těžko říci, co je důvodem. Odlišné převodové poměry? Volkswagen je bohužel pro tento automat neuvádí, takže je nemůžeme porovnat. V úvahu připadá i bohatá výbava, která dokáže přidat mnoho desítek kilogramů navíc. Nicméně také modely Q2 a Kodiaq přijely do testu s téměř maximální výbavou.

Naměřené hodnoty všech tří automobilů najdete níže v tabulce:

Naměřená akcelerace (s) Audi Q2 Škoda Kodiaq (7 míst) Volkswagen Tiguan
0-50 km/h 3,2 2,9 3,1
0-100 km/h 8,7 9,1 9,9
Rozdíl oproti oficiálně udávané hodnotě zrychlení 0-100 km/h +1,4 +0,0 +2,0
0-120 km/h 12,0 12,7 13,7
0-150 km/h 19,7 20,9 22,4
Kodiaq vs. Tiguan vs. Q2: Akcelerace vrcholného dieselu třikrát jinak
Ohodnoťte tento článek!
3.45 (69.09%) 11 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, všechna auta jsou hezká a věřím tomu, že i dobře jezdí. Viděl jsem všechny tři auta. Nebýt těch přihlouplých zrcátek na dveřích(tykadla brouka pytlíka)tak bych volil německou značku(ww, audi).
    Škoda, že lícování karoserie na voze kodiak odpovídá pověstné kvalitě výrobce(nepřesnosti v lícování pohledově z venku karoserie jsou evidentní)a diametrálně se liší ve prospěch konkurence. Tuto,, kvalitu“
    mají i octavia a superb. Je to ostuda a výsměch strojírenství.

    • Delate si legraci? Dilenska zpracovani Kody nazvat strojirenskym vysmechem? Jak by jste pak popsal treba kvalitu zpracovani kuprikladu Tesly?

    • Nech si vycentrovat oči a pak teprve něco piš, buď té lásky… Nevím, na co ses díval, jestli na bouraná auta opravovaná někde ve stodole, tak to pak ano…

  2. Myslím , že jestli je lícování jako u Seatu Ateca , co jsem viděl na vlastní oči , tak je to naopak skvělé … až filigránské v porovnání s mou Kiou Sportage .

  3. Pravdou je, že oproti VW to opravdu slícované moc dobře není. Samozřejmě kdo je zvyklý na nízké standarty, tak to možná ani nevidí a někdo to ani nechce vidět. Měli by dbát důslednosti a značka by se tak mohla přiblížit origo VW. Takhle stále ještě kvalitou zpracování dost zaostává.

  4. Špatného lícování Octavie a Superbu jsem si jako laik ani nevšiml. Avšak upozornil mne na to sám prodejce Škodovek. Ukázal mi na obou typech konkrétní místa a teprve jsem pochopil, že má pravdu. Nejsmutnější na tom je fakt, že u zcela nového auta platíme za mizerné zpracování. Možná, že bych měl být hrdý na naši „českou“ Škodovku, bohužel i ta se před lety vydala na cestu downsizingu, (opustili čtyřprvkové zavěšení zadní nápravy, malé obsahy motorů, 3 válce na místo 4 válců a pod.).

  5. Včera jsem přesně tímhle tiguanem jel – nový, 5 km najeto. Zmackl jsem tlačítko a z pod kapoty se ozval zvuk ne moc odlišný od traktoru a cele auto se dost nepřirozeně zatraslo. Dal jsem se na testovací jízdu a musím říct, ze tedy těch 140 kw a 400nm to má maximálně v tabulce. Řve to a nejede to absolutně vůbec. Na stovku se to táhne nekonečně dlouho. Tohle se vw hodně nepovedlo…

  6. Kodiaq je o 4 cm širší než Tucson a má vzadu o 5 cm menší rozchod kol. Je to smutný pohled, který hodně napoví z čeho se narodil.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: