Jsou vestavěné navigace za zenitem? Průzkum ukázal, že je nikdo nepoužívá

  • Lidé neradi používají originální vestavěnou navigaci

  • Funkce hlasového ovládání většinou nefunguje pořádně

  • Řidiči tak raději používají svůj telefon

  • Majitelé často ani nevědí, že si mohou zobrazit displej telefonu v autě

Z aktuálního průzkumu J.D.Power, který se zaměřil na spokojenost majitelů s novými vozy během prvních 90 dní vlastnictví, vyšlo najevo, že lidé téměř nepoužívají originální vestavěné navigace. Když potřebují najít cestu, používají telefon. Zatímco průměrné hodnocení výbavy nových aut dosáhlo na 730 bodů z 1000 možných, nejhorší hodnocení měly právě navigace.

Originální vestavěné navigační systémy dostaly průměrné hodnocení 687 bodů. Z průzkumu vyplynulo, že více než polovina lidí navigaci vůbec nepoužívá a ani nepoužila, případně ji lidé zkusili používat několik dnů až týdnů a pak se zase vrátili ke svému mobilnímu telefonu nebo dokonce tabletu.

Doporučujeme: Sedm skvělých ojetin s automatickou převodovkou

Lidem nejvíce vadí zdlouhavé zadávaní nové destinace v několika krocích. Mnohé novější navigace navíc v zájmu bezpečnosti neumožňují zadávat destinaci za jízdy, takže kvůli tomu musí řidič zastavit. A to i když v autě sedí spolujezdec, který by jinak mohl navigaci obsloužit.

Funkci „body zájmu“ považuje mnoho lidí za zbytečnou, případně nefunkční a nevyhovující jejich potřebám. Ani hlasové ovládání nefunguje podle majitelů aut pořádně. Jednotlivé pokyny je potřeba několikrát opakovat, popřípadě jim systém porozumí sice napoprvé, ale špatně.

Zvláštní je, že když lidé raději ovládají svůj mobil než zabudovaný systém, nepoužívají funkci zobrazení displeje telefonu na displeji v autě, ať už se jedná o Android Auto nebo Apple CarPlay. Plno motoristů údajně ani neví, že jejich auto toto propojení telefonu umožňuje.

Pokud jde o nejlepší vozy s nejvyšším hodnocením palubního systému, mezi malými prémiovými vozy je to BMW řady 4 a v kompaktních prémiových autech BMW řady 2. Hyundai Genesis a Tucson mají v průzkumu J.D.Power nejlepší hodnocení v prémiovém segmentu střední velikosti a v segmentu malých SUV. Chevrolet Camaro vyhrál mezi vozy střední velikosti, Kia Forte v kompaktním segmentu a Nissan Maxima mezi velkými auty.

14 KOMENTÁŘE

  1. Nevim, jak kdo používá navigaci v autě, ale ja ji využívám na 100% a to se považuji za technologického amatera.

  2. Co to je za stupidní článek ? Když mám v autě navigaci, která se mě zobrazuje na head-up displeji nebo přímo na palubce, proč bych měl čumět do mobilu ? Nebo ještě lépe, v situaci, kdy mám ve vozu navigaci kupovat nějakou „naplepovačku“ ?

  3. Já nepoužívám ani na mobilu, ani vestavěnou autě, ale samostatnou TomTom a nedám na ní dopustit.

  4. mal som samostatnú, dokonca dve- Garmin. Potom prišiel sygic a odvtedy nepotrebujem navigáciu v aute. keby som sa mal rozhodovať, určite nedám 1.500 € za navigáciu, ktorú využijem raz za čas. A mať ju iba kvôli tomu aby som machroval pri ceste z jedného mesta do druhého, alebo pri jazde vo svojom meste, to nie je môj štýl. navigáciu zásadne používam iba pri príjazde do cudzieho mesta. Medzi mestami je nanič, keď vodič vie čítať smerové tabule.myslím na SVK. Na mobilnej si doma navolím trasu, dám do obľúbených a potom dvomi dotykmi spustím na mobile. Hotovo.

  5. Nezlobte se ale tady je vidět, jak jsou veškeré průzkumy zavádějící. Mám vestavěnou navigaci již více jak deset let a měl jsem tu možnost jezdit podle ní v mnohých zemích EU a bez ní bych byl ztracen možná i u nás za humny. Problém je stárnutí hardwaru, jeho cena a drahé aktualizace mapových podkladů a sliby našich politických zástupců o tom jak nám budou tyto přístroje platné v okamžitém – aktuálním – problému. Podotýkám v Čr. Např. v Rakousku se mi přihodila taková maličkost, projížděl jsem Vídní po určené trase a znenadání mi navigace hlásila neprůjezdný most a trasu přepočítala. Na mostě se opravdu cosi dělo, projížděl jsem pod ním a viděl vše. To u nás do toho vjedete a nazdar Maruš. Stojíte ve frontě a navigace ani nehlesne, přesto že mám naladěny stanice, které by, jak nám bylo kdysi slibováno, měly tento signál přeposlat. Nikdy jsem netoužil po navigaci do telefonu a to z několika důvodů. Ztratit se v lese při houbaření v Čechách může jen hlupák a používat to v autě? Možná, když vám nevadí ty dráty, nekomunikace s vozem, šíleně dlouhá odezva, komplikované přepočítávání a následná ztráta dat, atd. Zažil jsem to u kolegy spolujezdce. Nakonec to vypnul telefon ne telefon. A v neposlední řadě také krádež z vozu, nebo havárka. Málo kdo ví, že váš zapomenutý telefon ve voze pojišťovna neuhradí, není-li extra pojištěn. To se u vestavěné navi. nemůže stát, jelikož je to součást vozidla!
    Děláte průzkumy u nesprávných občanů anebo a to je mnohem pravděpodobnější jsou na zakázku šité pro výrobce čehosi (telefonů, navigačních programů, či nějakých aplikací do chodících telefonů).

    • „Nikdy jsem netoužil po navigaci do telefonu a to z několika důvodů. Ztratit se v lese při houbaření v Čechách může jen hlupák a používat to v autě? Možná, když vám nevadí ty dráty, “

      Co na to říci….ztratit se na silnici v ČR může jen hlupák………(to v tom lese, kde se nelze podle ničeho orientovat si to dovedu přestavit daleko lépe)……….

      Žádné dráty netřeba, pokud máš normální telefon, který vydrží chvíli nabitý – teď nemám na mysli ty moderní dotykové krámy……

      Telefon si bereš všude sebou, čili těžko ti ho někdo ukradne z auta…za jízdy? naopak pevné navi se kradou a udělají u toho ještě škodu……..

      Jinak ….. já používám papírovou mapu, aby bylo jasno…….., ještě jsem nezajel.

  6. Když budou dealeři dělat dobře svoji práci, tak to budou lidé umět. Výrobci by měli trvat na kompletním předvedení vozu, doby, kdy mě kdysi prodejce v Hradci Králové významně ukazoval u š120l, jak se zapíná větrák na druhý stupeň jsou prostě pryč. Méně kravat a více montérek, please.

  7. Mám vestavěnou navigaci a potřeboval jsem ji aktualizovat.V Renaultu mi řekli,že pouze mapa ČR a kousky okolních států stojí 6 500 kč.Poslal jsem je do pr . . e a za dvacet euro zakoupil licenci na Sygic,100% spokojenost,nikdy nezklamala.

  8. Vestavěná navigace je výborná ve městech, zvláště v těch se systémem jednosměrných ulic. Lepší jsou města zahraniční, protože si navigace načte situaci on-line. V Česku to už tak dobré není. Za městem je navigace na nic. Zcela bezostyšně vás navede na cyklostezku nebo polní či lesní cestu, i když jí to zakážete zatrhnutím patřičného okénka. A nejhorší jsou krátkodobé uzavírky, kterých zvláště letos bylo po Česku až až. To vás Lola k nějaké přivede a pak vám půlhodiny nadává, abyste auto otočil. Je otázkou, jestli je to chybou Loly (vestavěné navigace) nebo nefunkčního on-line systému hlášení uzavírek v ČR.

  9. „případně ji lidé zkusili používat několik dnů až týdnů a pak se zase vrátili ke svému mobilnímu telefonu nebo dokonce tabletu.“

    No a já se od navigace v tlf. vrátil k mapě………., jsem o krok napřed………

  10. Tak dokud budou navigace v autě v ČR fungovat pořád v podstatě offline , protože je žádný systém nedokáže nakrmit online daty, tak nemají proti mobilu s Waze nebo Google map žádnou šanci. Zvlášť na naší slavné D1 🙂
    No a to propojení s mobilem, kdy se má obsah zrcadlit na obrazovce navigace, ještě jsem bohužel nepřišel do kontaktu s vozem ve kterém by to fungovalo korektně popřípadě neomezovalo jiné funkce telefonu nebo vozu 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: