Jak by vypadal pražský Den bez aut, kdyby auta opravdu nebyla

  • Včera proběhl v Praze v ulici Národní Den bez aut 

  • Paradoxem je, že akce namířená proti automobilům by bez automobilů vůbec nebyla

  • Mnozí účastníci Dne bez aut přijeli na akci autem 

Je to zajímavý a dokonce dvojnásobný paradox. Za prvé, evropský týden mobility vyvrcholí akcí s názvem Den bez aut, tedy základního prostředku mobility, jehož výhody v nějaké formě využívají bez výjimky úplně všichni. Za druhé, bez aut by Den bez aut buď vůbec nebyl, nebo by vypadal naprosto jinak. Je to logické, i odpůrci automobilů jsou na této formě dopravy závislí. V praxi to bylo dobře vidět i v pražské ulici Národní a potvrzovaly to také reakce stánkařů.

Cyklista má být veselý

V přiložené fotogalerii najdete vše, co nás zaujalo. Za pozornost stály některé propagační materiály, které například poukazují na skutečnost, že kolo využívá ke svým cestám pouze jedno procento lidí. V rámci diskuze si pak těch pár účastníků mohlo vyslechnout, jak skvělé to je v Dánsku, protože dokud se tamní cyklista udrží v sedle, může prý konzumovat alkohol a vesele pak jezdit v běžném provozu. Tomu říkáme příklad hodný následování.

Doporučujeme: Slavit Týden mobility Dnem bez aut je jako zakazovat na Vánoce dárky

Z další přednášky pak vyplynulo revoluční zjištění, že v uzavřené Národní ulici bylo naměřeno méně emisí než o den dříve, kdy zde byl normální provoz. Nebo fakt, že jezdit po frekventovaných silnicích na kole není kdovíjak zdravá činnost, protože sice protáhnete svaly, takže něco pro své zdraví uděláte, ale na druhou stranu se pohybujete ve znečištěném prostředí a kvůli fyzické námaze se nadýcháte emisí více, než kdybyste seděli třeba v autobusu nebo v autě.

Bez aut by to na Den bez aut nešlo

Problém podobných akcí je prostý. Prezentace je postavená tak, jako by automobil představoval největší zlo na světě, které je potřeba zakázat. Schválně jsme si ale počkali na ukončení akce, abychom mohli sledovat, jak vystavovatelé naloží své expozice na nákladní kola, popřípadě na záda, a vyrazí do svých CO2-neutrálních domovů. Jaké bylo naše překvapení, když do uzavřené ulice začala najíždět jedna dodávka za druhou! Důkazy najdete ve fotogalerii. A určitě si pusťte přiložené video s audiozáznamem. Téměř všichni vystavovatelé nám přiznali, že auto potřebují a že bez něj by to prostě nešlo.

Co takhle příště přiznat barvu? Třeba tak, že každý, kdo přiveze svůj stánek autem, nechá vůz zaparkovaný vedle. Alespoň bychom všichni hned věděli, na čem jsme…

Jak by vypadal pražský Den bez aut, kdyby auta opravdu nebyla
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

    • To není jenom prostá debilita. Prostá debilita je třeba jezdit po magistrále na kole. Tohle je velmi nebezpečná debilita! Když se shodou okolností debil, kterému se takové debility rodí v jeho jinak duté makovici, dostane k moci, tak začne své okolí těmito debilitami terorizovat. STOP zeleno-rudým neomarxistům !!!

  1. On chce někdo zakazovat všechna auta ve městě?
    Někteří řidiči jsou z podobných akcí asi tak hysteričtí, že jim to zcela odpojí mozek :).

  2. A kdo bude rozhodovat zda mam dostatecne dobry duvod pro jizdu autem? Ten uzasny pan prednasejici?

    Az aktiviste dokazou, ze nekolik let nepouzili auto a nijak to neomezilo jejich zivot, lze se zacit bavit. Zatim se spis neusale ukazuje, ze kazou vodu a piji vino (napr. Hollan a dalsi).

  3. Vážený pane Dittrichu,
    text opět potvrzujete, že zastánci nadužívání aut ve svých článcích používají lži, polopravdy a už vůbec nechápou (ikdyž jim to je vysvětleno), že nejde o to zakazovat plošně auta. Chápu, že se Vám to do Vaše hatu nehodilo, tak jste to do textu nenapsal. Z lidí, kteří si uvědomují hodnotu svého zdraví děláte zelené teroristy. Ovšemže výsledek měření byl predikovatelný, šlo ale o to ukázat o jak velký rozdíl se jedná…. Proč radši nenapíšete o tom, že prachové částice jsou unašeči rakovinotvroných látek a dostávají se až do krve? Bojíte se, že by u vás přestali objednávat reklamu automobilky?

    Takže o co jde:
    Jde o to poukázat na to, že nadužívání aut vede k nemocem a ke zkracování života obyvatel Prahy. Auta mají svoji roli v dopravě, převážně tam, kde není jiná alternativa, pro hendikepované a PRO PŘEVÁŽENÍ VĚCÍ! 70% automobilové dopravy, lze přesunout na efektivnější a hlavně ke zdraví obyvatel města zdravějšímu typu dopravy.

    A teď k Vaší lži:
    Není pravdou, že se ve Fabii vše odváželo. Naopak jsme vše naložili na cargokolo.
    Není pravdou, že při fyzické námaze se nadýcháte emisí více, než kdybyste seděli třeba v autobusu nebo v autě. Naopak bylo řečeno, že fyzická aktivita je lepší a tělo se stává odolnější vůči karcinogenním látkám, které někteří lidé svoji zbytečnou jízdou vypouštějí do pražského ovzduší. Navíc pokud sedíte v koloně v autě, koncentrace škodlivin je větší, než když jedete kolem na kole nebo když běžíte.

    Pokud se Vám akce nelíbila, pojďme udělat protiakci Den s auty. Všichni ti co jezdí ohleduplně jinak než autem jeden den nepojedou MHD, na kole nebo nepůjdou pěšky. Snad by si při této akci všichni propagátoři automobilismu jako nejlepšího způsobu uvědomili, že tudy cesta vážně nevede. Stáli byste ještě ve větších kolonách a autíčkářské modly typu okruhy by nikomu nepomohli. Prostě další automobilizace společnosti je nerálná. Ve městě pro víc aut prostě není místo.

    S pozdravem
    L. Eršil

  4. Ono nejkrásnější je, jak všichni mají plnou hubu toho, že většina lidí používá auto zbytečně. A pak ho použijí naprosto smysluplně, například k tomu, aby si někam dovezli stánek, ve kterém budou říkat, že většina lidí používá auto zbytečně.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: