J.D. Power 2017: Nejlepší auta dělá Porsche a Lexus. Nejhorší Jeep a Fiat

TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení

  • J.D. Power zveřejnila nejnovější studii spolehlivosti pro americký trh

  • Beznadějně nejhůř vychází automobilka Fiat

  • Italská značka vykazuje skoro 3x více problémů než nejlepší výrobci

  • Průměr sledovaných značek se každý rok zhoršuje

  • Nejvíce potíží hlásí lidé s navigací, konektivitou a nově i akumulátorem

J.D. Power je jedna z organizací, která si klade za cíl informovat a případně varovat spotřebitele před nekvalitními produkty. Působí prakticky po celém světě a vedle osobních aut sleduje i jiné kategorie spotřebního zboží. Její studie provozní spolehlivosti nových aut nicméně patří k nejznámějším a nejrespektovanějším. Nyní americká pobočka J.D. Power zveřejnila nejnovější výsledky.

Studie provozní spolehlivosti monitorovala četnost problémů aut modelového roku 2014 za posledních 12 měsíců na poměrně reprezentativním vzorku 35 186 dotazovaných. Jako nejspolehlivější byly označeny značky Lexus a Porsche se shodným počtem 110 problémů na 100 aut (PP100). Na posledních dvou místech skončily už tradičně značky koncernu FCA, tedy Jeep a s obrovským odstupem beznadějně poslední Fiat.

Doporučujeme: Fiat a Jeep opakovaně propadají v kvalitě a spolehlivosti. Nejnověji to schytaly od Consumer Reports

J.D. Power upozorňuje, že průměrný počet závad provozovaných aut se každý rok zhoršuje. Zatímco v roce 2015 byl tržní průměr 147 problémů na 100 aut, v roce 2016 to bylo už 152 problémů a letos 156 problémů na 100 aut.

Nejvíce technických a uživatelských potíží pramení z komunikačních, navigačních a audio systémů. Do této kategorie spadá hned 22 % všech hlášených problémů (v loňském roce to bylo 20 %). Majitelé si nejčastěji stěžují na problémy s konektivitou a systémem Bluetooth, „zamrzání“ navigačních systémů a nefunkční hlasové ovládání.

Prudce vzrostl nárůst problémů s akumulátory. Na ty si oproti roku 2016 stěžovalo o 44 % více majitelů. Jedná se o nejčastěji měněný díl, který nepodléhá běžnému opotřebení jako třeba pneumatiky nebo brzdy.

Největším skokanem je značka Hyundai, která si polepšila o 25 bodů a dostala se z 19. příčky v roce 2016 do Top 10 na šestou. To je historicky nejlepší výsledek této značky. Polepšily si i značky Ford a Dodge (o 21 bodů) nebo Land Rover (o 20 bodů).

JD Power 2017

 

J.D. Power 2017: Nejlepší auta dělá Porsche a Lexus. Nejhorší Jeep a Fiat
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

51 KOMENTÁŘE

  1. Tak koukám, že značky VW i Audi jsou daleko za nenáviděnýma Hyundai i Kia a „nejlepší značku galaxie Škoda“ tu ani nevidím.A proč??? Poněvadž jí v Americe nikdo nezná.

    • A ty snad znáš nějaký RAM, Industry Average, Acura a další značky? Test byl zpracován pro americký trh. Tak nevěš hlavu, až to bude studie pro zbytek světa, tak tam Škoda bude na čelních pozicích.

    • že jsou čím dál tím horší auta
      pár let zpátky auta vykazovala hodnoty okolo 90 poruch na 100 aut, teď je to 110 na 100
      a je to u všech sledovaných značek

  2. No jo americane se asi nedaj tak snadno opit rohlikem jak ceskej Lojza aby si mysleli ze kokotavka je dobry auto :-)) Jinaj panove skodovkari po informacich primo od zdroje (cloveka ktery pracuje v reklamacnim stredisku skodovky) tak treba novy super Superb je tam vic nez na silnici,asi tak :-))

    • Proč se nepochlubíš, že jsi neprošel technickou s tím svým garážovaným fárem. Za mě proč bych se měl cpát do zádele potomkům uprchlíku s pestrým trestním rejstříkem, při útěku před spravedlností z Evropy, kteří před více než 500ti léty vykolíkovali objevenou zem, vyvraždily její obyvatelstvo, rozkradli bohatství objevené země a dnes si říkají Američané. Di někam ty namazaná prdelní klouzačko.

  3. Hnujdej a Kia jsou překvapením – pozitivním. Dalším negativním překvapením je VW a Mazda.
    Italsky problém na čtyři – FIAT.

  4. Jen idiot se slabým IQ může napsat Hnujdej….Jak v článku napsali, je to skokan roku, takže ta kvalita tam asi bude. Navíc je i před BMW a ostatními značkami. Hodně lidí hatí šikmooký korejce, ale pravda začíná být asi někde jinde

    • Je to tak. Kdo maká, sklízí. Kdo nemaká, pomlouvá a krade. Za mě jsem nakloněn Italům (za jejich odvážnost a krásu) a Němcům (za preciznost a funkčnost) ti jak píšeš šikmoocí, okoukali to dobré a jejich auta umí překvapit.

    • Děti zde píšící své lama komenty, které potkáš všude se sluchátkem v uchu, čumíc na tenký lcd, kráčejíc chodník nechodník, cesta necesta, přechod (je to co má bílé pruhy a měl by být bezpečný), trousíc zde své výpotky, neřeš, to nemá cenu. Ti moudřejší ti budou opravovat češtinu, aby se předvedli a amíci ani nevědí, kde je Itálie či naše rodná zemička Česká, takže Fiat je pro ně něco jako pro nás jejich rozežraná a emisemi nespoutaný Biuck a blbové co se zde ohání dieselgate ať raději migruji.

  5. to Pavel. vzhledem k tomu že vw je o fous lepší než škoda tak i kdyby tam škoda byla tak bude na ocase když vw je v dolní polovině tabulky. Jenže škodofka nemá motory pro americky trh a kdyby ty mrdky tam chtěla prodávat musela by něco vymyslet. nejsem si jisty že by si amik koupil auto z bananistanu o kterem nevi ani že existuje a kde se nachazí. škodofka je předražena mrdka kvalitou na urovni indických aut, možna ani to ne. 🙂 a po dizlgejtu bude mit šecko co smrdi koncernem vw v usa velike existenční problémy

  6. Wolksvagen je urcite lepsi nez kia,mazda a nebo hyundai.Tento clanek nejakyho ,,hambace,, muze potesit zase jen ,,hambace,,.Evropsky vysledky hovori jinak.Ja bych si treba nekoupil nejakyho buika.Nic tu na to nesezenes a zere i travu kolem cesty.At si to nechaj a neserou se do Evropy tak jako do vseho.

  7. Velice mně potěšila japonská automobilka, jezdím v Lexusu RX 300 a opravdu na něj nedám dopustit spolehlivé auto,jinými slovy je to luxus jezdit v lexusu.

    • Téže mám lexuse RX ale hybridniho, s článkem souhlasím, je to absolutně bez poruchy jako 10 let další moje Toyota co má jestě původní i svíčky Mám i forda a ten se sere skoro furt…

  8. S tím, že se amíci serou snad do všeho souhlasím, ale nutno tady napsat, že Volkswagen jsou taky pěkní podvodníci…U nás jim to prošlo, ale za mořem budou pěkně cvakat. Co se týče naší škodovky, nevím kdo by si tam koupil tříválec nebo turbami vyhoněné litrové motory)))

  9. Jo presne tak idioti ze skodovky a koncern si mysli ze kdyz navesi deset turb na motor z vysavace je z toho auto,ale porad je to jen kokotavka 🙂 muj nejmensi motor je sestihrnek a jinak jezdim v osmivalci od Lexusu,to je opravdu auto.

  10. A pro blbecka ktery si mysli ze velke motory musi zakonite zrat– s osmivalcovym motorem od Lexusu se s dvoutunovym autem da jezdit v pohode do deseti litru. A kdyz budu chtit setrit dam tam plyn a jezdim v prepoctu za min nez v traktoru od Skodovky. Proste kokotavka je pro kokoty :-))

  11. TVL, to je blábol! Problém s konektivitou je projevem nespolehlivosti auta! To nemá cenu ani komentovat, to je fakt úchylný. Jsem jediný, kdo si myslí, že u aut jde primárně o to, jak jezdí než o to, jak hrají a telefonují?!

  12. Samá lama a co by se asi dalo čekat podle níže přečtených komentářů. Zamindrákovaní lamáci se svými vybrabčenými výfuky se tady ježí nad tím, jak jim to natřela blbá škodula s 1,4tsi. Já se svým F126p zatím dojel kde jsem chtěl, startuje mi to při -30 (více zatím teploměr neklesl) před velkými hovady raději navštívím přikopu a tupce zde raději nejmenované, doufám na silnici nepotkám. Jinak jde o test v USA ne o konkurenční test evropských značek (co by tam ti USAci v té své USA asi prodávali). Zdar všem zde vyvěšeným lamám a autorům rozumných a věcných komentářů.

    • Tak pokud jezdis s autem jenom rano pro rohliky tak Ti tahle nakupni taska staci,nevim jak by jsi se tvaril kdyby jsi s tim mel mesicne najet 5 tis kilometru,to by jsi z toho asi tak nadsenej nebyl :-))

      • S tímto prdítkem jsem pojezdil půl Evropy dokonce s přívěsem, jsi nezralý ročník, v Jugošce jsem opravoval spálenou spojku mezi karavany, z bývalé NDR jsem dojel na jeden válec, protože jsem si propálil píst při honičce s tehdejším mercedesem silnic trabantem. Nemám ho na nákupy, nic se tam nevejde a pokud se bude někdy schylovat na čelní srážku, raději vyskočím za jízdy. Je zařazen do veterán depa, dnes jezdit s tímto autíčkem je o život. Je to kopie Fiata, ale makal spolehlivě.

  13. já nevím .mám doma 2 fiaty scudo 2 75 000 km a 500 l living 50 000 km,žádny problém nemám,tak nevím kde to vzali a jaké si z toho mám vzít ponaučení,ještě jsem měl scudo 1.ulysse ,tipo staré

  14. Mám v životě čtrnácté auto, míval jsem fordy /sierra,fiesta/, fiaty/panda/, vw 4.generace třídvířko v úpravě Abarth ap. Svůj motoristický život dojíždím ve Škodě Felicia, r.v.1995, naj.139 000 km a mohu odpovědně prohlásit, že se jedná o velmi spolehlivé a nenáročné autíčko se spotřebou kolem 6 l. Doveze mne všude, jezdil jsem s ní do SRN a Rakouska i dlouhé štreky – jako muzikant odpoledne 250-300 km tam a v noci totéž zpátky, v jakýchkoliv podmínkách. Nikdy mne nenechala ve štychu. Proto nechápu nenávistní reakce vůči škodovkám – opravdu není tak velký rozdíl vůči zahraničním značkám. Vím, že dnes jsou automobily díky elektronizaci a dalšímu komfortu nesrovnatelně bezpečnější, ale nejsem si jist, že je to vždy a jenom ku prospěchu věci…

    • To nemá cenu, obhajovat škodulu je totiž dostupná nenáročná a spousty zde komentujícím lamám to asi párkrát natřela i přes svůj vyšší věk dnešní motory v podání tsi jedou velice dobře, ve fabrice máme tři škoduly, předokolky yeti 1,4tsi s nájezdem 200t km a krom garanček a jedné výměny rozvodu (na základě pozvání servisu) jsme nic neřešily a vždy nás dotáhla do cíle a věř, že ta blbá 1,4tsi si nenechá jen tak nakakat na plechy srovnatelnými auty s průměrnou spotřebou 7,5l na nějakých 6l dle tabulek zapomeň, škodula s tímto motorem fakt jede dobře a je blbost toho nevyužít.

      • Lamy jsou chudaci co tu zakazdou cenu blahorecej skodarne,clovece ja snad uz jezdil v kdecem,ale skodarna to jsou moje asi nejhorsi zazitky. Netvrdim ze je tak spatna,ale to co z ni Lojzove a cesky Pepici jako Ty delaji je fakt trapny :-))

        • Já zase nejel nikdy v lexusu a píšu tady snad, že je to lexhnus a pochybuji o tom, že máš vůbec papíry na auto, natož pak lexuse. Majitele lexusu na tyto stránky nelezou natož, aby se ztrapňovali nějakými pochybnými příspěvky. Běž si honit ego někde do parku.

          • Blbecku mam za sebou vic nez milion kilometru a v soucasny dobe mam tri auta Ty zebraku:-))

          • Bacil to jsi trefil Pepiček se projevil ,ubožáček malinkej a ňekdo mu sebral hračku, lexus to raději tu škodovku je to auto pro debilky a potvrzuje se mi to.

    • No jo hlavne ze ji mate vy dva blbecci v Lexusu jste zivote nejeli tak je uplne jasny ze je pro vas kokotavka a spol nej Lojzove 🙂

  15. Nez skodovku tak radsi pesky a hlavne ji ma kazdej debilek Modelu v kterem jezdim ja se v cechach da spocitat na prstou. Proste vyjimecne auto pro vyjimecne lidi idiutci :-))

  16. Bacil Ty jsi v lexusu nikdy nejel,tak o nem nemuzes psat to je jasny ,ja bohuzel ve skodarne jet musel a normalne se mi v tom kostitrasu udelalo spatne,to neniauto ale vibracni deska 🙂

  17. A plyn uz tam byl kdyz jsem to kupoval,mam uz treti plynovy auto a nikdy bych ho nevymenil za nejakej smradlavej rehtavej diesel

    • Za tatínka bych tě nechtěl, měl bys se mnou nervy. Taky jezdím na plyn a nepoznám rozdíl ve výkonu, spíše bych řek, že to jede líp, na ty mrazy co máme doufám za sebou bezva věc, to dostali nafťáci dost zahul. Jen to moc nevychvaluj, protože nám to zdraží a za 14 pade se dá jezdit za korunu. Mám neskutečnou pracovní kozu 1,4 peugeot partner (to je teprve dílo) a jezdím denně snad i do schránky. Plná nádrž za 650 dojezd 550-600 km jednou za čtvrt roku koupím 20litru benálu, protože to startuje a jede, než se trochu zahřeje na benzín, prý to nejde vyrušit. Pokud to máš továrně v autě tak to jezdíš na CNG. Mě to stálo, přestavba před 4 roky 22litru a byla to má asi nejlepší investice, co jsem kdy pro auto udělal. Ale moc jsem pro plyn ze začátku nebyl. Přestavovat ale auto v ceně dvou mega na plyn, se mi zdá trochu prasárna, máš prachy tak nevím proč řešit úsporu.

  18. Tak to auto stalo nove tri mega,ale ja bych za to samozrejme ty prachy nedal i kdybych je mel.Mam LS 430 super pohodlnej kocar,jezdim taky dalky. Jinak mam LPG ale dal ho tam byvaly majitel asi za 65 tis. A kdyz mas skoro 300 koniku tak to fakt na vykonu nepoznas 🙂 spotrebu to ma somozrejme vyssi od 11,5-16 litru . ale to jedu dalnici porad kolem dvou kil. Ale spotrebu neresim,kdybych chtel byt setrilek tak si koupim kokotavku a ne osmivalec :-))

  19. Koupil jsem starsi model 13 roku ale neni to na aute vubec znat,ty materialy jsou proste nekde jine nez ve skodovce. Mam jeste takoveho veterana Scorpio 2,9 v automatu-to byly auta je na nem neco pres pul milionu,stari 26 let a porad to bez problemu jezdi taky na plyn. A ten komfort proti koncernovym kostitrasum je proste genialni i kdyz je to stary pekac. a vsechno stale funguje kompletni elektrika i ABS a to je vse puvodni takovy auta uz se dnes nevyrabi.

      • Bohužel se to netýká pouze aut. Dobře už bylo. Měl jsem dlouhé roky Omegu MV6 koupena starší s nejistým původem najetých km, sám jsem natočil přes 250tkm spotřeba pohodlně kolem 10l, dobrá akcelerace a pohodlí nesláblo a kdybych je nepůjčil tchánovi a ten ji na první křižovatce neposlal pod návěs tak ji mám ještě dnes. Problém je taky v systému kdy nám úřednici pod záminkou smyšlených poruch auta starších 15let nechtějí pouštět na silnice. Vždy si je vychutnám na mém maluchu, kterého si vydržuji z nostalgie a je jako by vyjel z továrny. Na cestu už ale bohužel nepatří, řidiči jej přehlíží a bezpečnější je snad už i krabice od bot. Udělal ale medvědí službu a mám ho už 33let je stále na značkách a to máš vidět, jak se snaží na tk objevit malinkatou závadu aby bodovali, minule jim vadila dle norem namontována mlhovka o 2 mm výš, na argument že když sedím za volantem se sníží, reagovali dost arogantně a odešel jsem se zápisem k odstranění. Jen šikana a protože na stk mají spousty kamarádů, tak někoho prostě vyrazit musí.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: